• SweetSun

50-tals bröllop fortsätter..

Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!

Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil

• Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter..
  • SweetSun

skorna har jag köpt på tradera, så jag vet tyvärr inte vart de komemr ifrån!

• Cltsp

Häromdagen råkade jag surfa in på lightinthebox oxh från att knappt ha hittat några klänningar jag tyckt om fanns det plötsligt jättemånga! Och till bra pris dessutom!

Hjälp mig välja vilken klänning jag ska beställa, de finns i galleriet :D

• SweetSun

du har inget galleri att visa du måste göra det publikt..

• Cltsp
    SweetSun skrev 2008-12-10 15:19:29 följande:
    ja jag har ju inte hål i öronen, så min mamma har letat efter pärlörhängen, pillat loss pärlorna och satt dem på såna skruv-clips, eller vad de kallas så hon gjorde specialare åt mig =P
    Vilken bra idé! Jag har inte heller hål i öronen så den idén snor jag. :)

Hur går det med inbjudningarna som ni skulle göra i jul?
  • SweetSun

jo jag och en väninna gjorde ett gäng! mamma ska posta lite utav inbjudningarna, så det var ju bra! Det vart helt ok, enkla, men fina. har bild på utsidan i galleriet.

• SweetSun

jag gillade klänning 6, fast bilden var rätt liten så det var svårt att se detaljerna. Men den såg söt ut!

• Nancy Drew

Cltsp: Jag gillade klänning 6 och 2.

• Cherryblossom
    Cltsp skrev 2008-12-22 19:58:40 följande:
    Häromdagen råkade jag surfa in på lightinthebox oxh från att knappt ha hittat några klänningar jag tyckt om fanns det plötsligt jättemånga! Och till bra pris dessutom!Hjälp mig välja vilken klänning jag ska beställa, de finns i galleriet :D
    Oj, vad här har hänt mycket. Jag har inte varit inne i tråden så mycket. Jag har precis fått hem klänning nummer fem från lightinthebox! Hade själv svårt att välja, så jag förstår hur det känns. Well, jag har både plus och minus att komma med:

+ Klänningen är otroligt välsydd i varje detalj. Även insidan är perfekt gjord.
    + Klänningen är sydd exakt efter måtten.

- Klänningen är sydd exakt efter måtten. Jag tog lite större för säkerhets skull, så nu måste jag ta in den. Men det hade jag ju räknat med iofs.
    - Klänningen består av två tyllunderkjolar, med två underkjolar emellan. Det yttersta lagret tyll sitter isytt inuti underkjolen, precis som ett foder. Skitprofssigt gjort, MEN det är stel, hård tyll, vilket gör att jag saknar den önskade "böljande" effekten. Och det blir en del jobb för skräddaren att sprätta upp allt för att ta bort det tyllagret.
    - Jag hade beställt en bolero till (3/4 ärm) som förvisso satt perfekt MEN är i fel färg. Boleron är i ett annat tyg så den är ljusare. Hade beställt ivory på båda.

På grund av stressen med jul och bröllop och allt i ett har jag inte hunnit skriva till lightinthebox ännu. Att få en ny bolero i tid kan jag väl glömma, men kanske någon form av kompensation. Under tiden får jag jaga något i en mer liknande "ivorynyans". Och i det stora hela är jag supernöjd. För det priset var jag trots allt förberedd på att allt inte skulle vara perfekt!
  • Cltsp

Cherryblossom: Jag visste inte att du har beställt din klänning därifrån. Hur ser din klänning ut?

Sweetsun: Inbjudningarna ser jättefina ut!

Gott nytt år på er! Snart är det iaf samma år som bröllopsdatumet :D

• Cherryblossom
    Cltsp skrev 2008-12-30 22:20:43 följande:
    Cherryblossom: Jag visste inte att du har beställt din klänning därifrån. Hur ser din klänning ut? Sweetsun: Inbjudningarna ser jättefina ut!Gott nytt år på er! Snart är det iaf samma år som bröllopsdatumet :D
    Klänningen ser ut ungefär som på bilden på lightinthebox (även om den inte säger så mycket). Jag har tagit lite kort men inte lagt över dem i datorn ännu. När jag gjort det kan du få se. Den är som sagt fin förutom den i min smak för "stela" underdelen samt att jackan inte matchar.
  • MulleNuh

hej tjejer!! Jag letar efter bilder på frisyrer med lite vågor och en 50-talsstil!! Kan någon tipsa om nåt??

• SweetSun

oj, ja du kan ju googla, det brukar ge mest resultat!

Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter..