50-tals bröllop fortsätter..
Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!
Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil
Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!
Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil
nancy Drew: Du kanske kan hitta lite inspiration här? community.livejournal.com/vintagehair/
Hej tjejer,
Nu har jag äntligen berättat för min bästa vän att vi ska gifta oss. Vi håller dock bröllopet hemligt för alla andra tills dess att inbjudningarna skickas ut.
Anledningen till att vi berättade det för min bästa vän och hennes kille är att vi tillfrågade henne om hon skulle vilja sjunga en sång under vigseln. Hon blev jätteglad och sa ja direkt.
Känns så kul att äntligen ha någon att dela hemligheten med .
Hur går det för er med bröllopsplanerna?
Ja det är så skoj att få berätta! Men så klart det är ju roligast för en själv Ibland vill man att alla ska bli upp över öronen glada men så blir det ju inte för alla
Här är det rätt lugnt, men på sistone har vi bestämt alla texter under vigseln, låtar samt bokat VF 100%.
Nä, det är sant. Ibland tror man nog att alla ska bli lika glada och lyckliga som vi.....
Har du själv haft erfarenhet av att det var någon som inte blev så glad?
Jag hoppas verkligen att våra familjer kommer att bli glada och lyckliga för vår skull. Jag tror att reaktionen kommer att bli lite som "Äntligen" .
vi har gått rätt fort fram och en del som fått reda på det har sagt "va kul" och är uppriktigt glada men man märker endå att de tycker att det är lite tidigt. Medans andra har vart jätteglada och sagt grattis.
Jag hade hoppats på ett jubel från mamma men hon sa bara " jaha, ja men det var ju skoj".
SweetSun skrev 2008-11-20 19:18:42 följande:
LillEm; så ska du inte känna! Jag ska göra våra inbjudningar också, och vad gör det om de ser hemmagjorda ut? Då syns det ju bara att man lagt ner energin själv och pysslat ist för att beställa nånstans ifrån.
Det är ju endå bara inbjudningar!
Jag tycker nog att man får onödiga prestationskrav här på Bt.
Tack SweetSun för peppingen.
Du har nog rätt i att BT ger en för höga prestationskrav. Ibland får man nästan känslan av att folk vill försöka bräcka varandra..... men huvudsaken är ju att man själv är nöjd med sitt bröllop. För oss är det viktigast att vårt bröllop blir personligt och speglar våra värderingar och förväntningar. Jag vill att våra vänner/familjer känner att det verkligen är "vi" i cermonin/festen, om ni förstår vad jag menar. Det hade inte riktigt varit jag om jag hade haft en stor fluffig prinsessklänning , däremot känner jag mig helt rätt i min korta 50-tals klänning
.
lillem; ja det är precis så det ska vara ! Så känner ju vi med, därav vårat "tema" som eg inte är nåt tema utan "vi"
Tycker hetsen blir lite att "ju större lyxigare bröllop- desto kärare är man, och lyckligare förhållande har man". Vilket är bullshit. Snarare tvärt om.
Hej tjejer,
Nu har vi skickat ut inbjudningarna, de skickades i fredags och bör således komma fram idag. Eftersom att bara min närmsta vännina vet att vi ska gifta oss så blir det spännande att se/höra våra nära o käras reaktioner. Jag misstänker att telefonen kommer att gå varm ikväll .