50-tals bröllop fortsätter..
Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!
Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil
Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!
Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil
ja, jag får nog hå¨lla med dig, Sweetsun... Flor lär man ju knappast använda igen heller...
nä precis! går kanske att sälja, men man får ju inte igen pengarna..
Jag håller oxå med er, det var ganska så mycket pengar för ett flor. Men jag har köpt väldigt billiga brudassecoarer i övrigt så jag tyckte att jag kunde unna mig detta .
Jag tror säkert att man kan hitta billigare flor..... kanske på någon hattbutik eller Glitter.
ja jag har också funderat med hattaffär! de borde ju ha! gäller bara att hitta en affär också..
Var på museet i veckan och träffade de som har festvåningen. Vi fick lite menyförslag och sådant. vad ska ni ha för mat?
Vi funderar på att ha hjortfilé som varmrätt. Pappa är jägare och kan fixa kött =) vad tror ni om det? Blir det dumt med hjortfilé på sommarbröllop?
Har även helt kommit av mig vad gäller inbjudningskort. Idén som jag hade från början var för svår att göra i photoshop så nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra.
jag tror hjortfilé kan fungera alldeles utmärkt! Och just att kunna utnyttja att han är jägare! Då kommer ni väl undan lite billigare kanske?
Hjortfilé låter jättegott!
Vi ska ha en meny som är baserad på "öländska smaker" eftersom att vi ska gifta oss på Öland .
Förrätt
Hemrökta lax med äppelchutney samt en räk-kräftskagen med löjrom & örtsallad
Varmrätt
Lammfilé med lammwallenbergare, marinerade sockerärtor o bönor, gräddig rosmarinsky samt potatiscreme smaksatt med bacon o gräslök
Dessert
Öländska jordgubbar med citrusgelé, sockerkaka
& vaniljcremé
Hej. Vi har också tänkt vilt på menyn, fast älg till varmrätt. Min m2b är jägare själv, så det passar ju bra... har inte tänkt att ha dessert, utan istället tårta direkt efter maten, då jag vill att barnen ska få vara med på tårtan, blir ju så sent för dem annars...
Nu har jag äntligen fått tag i en präst!!!!!
Jag ringde första gången i augusti till församlingen som slottet där vi ska vigas tillhör. Jag fick då svaret att de inte tar ansvar för att boka in präster för vigslar utanför kyrkan och att jag istället skulle ta kontakt med någon pensionerad präst. Efter detta ringde jag till närliggande församling och fick ungefär samma svar. Efter detta har jag ringt runt och försökt få fatt i en pensionerad präst. När jag till slut fick tag i en pensionerad präst så tyckte hon att jag skulle vända mig till församlingen igen eftersom att de alltid tidigare bokat in vigslar på slottet.
Till sist så har jag nu äntligen fått tag i en nyanställd präst vid församlingen ifråga. Hon verkar vara jättegullig och hon lovade boka in oss den 22 maj.
Hurra, hurra, hurra!
Grattis lillem! Visst är det skönt att få det gjort!?
Jag var också orolig hur lätt det skulle vara att få tag i en VF som vill utföra en personlig vigsel, men det gick!