• SweetSun

50-tals bröllop fortsätter..

Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!

Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil

• Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter..
  • FruHamberg

Ahh, den hår tråden är precis vad jag behöver just nu! Det är så att vi är bjudna på födelsedagsfest med 50-tals tema den 8 november. Jag har en klänning som är vit i botten med stora svarta rosor på och har en tyll underkjol, så det tänkte jag ha på mig. Men vad 17 ska gubben min ha på sig? Har ni några förslag, eller förslag på sidor där man kan få lite inspiration?

Ursäkta att jag bara barka in här på ert bröllopssnack för övrigt

• Cltsp

FruHamberg: vad roligt med fest med 50-tals tema. Det finns en del länkar till internetsidor i denna tråd om du tittar efter.

Här är en länk till den gamla tråden också:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.html

Vad din gubbe ska ha på sig beror helt på vilken 50-tals stil ni vill köra på. T ex kritstrecksrandig kostym eller skinnpaj och brylkräm?

• Cltsp

Hur ska ni 50-tals brudar göra med håret?

det är så att jag ska till frissan på måndag och tänkte då passa på att fråga henne om hon vill hjälpa mig med håret till bröllopet. Men jag vet inte riktigt hur jag vill ha det...

Jag har ju tänkt mig flor men det är inte heller säkert eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska ha för klänning än och om det passar till.

Ska man ha nedsläppt eller uppsatt?

• FruHamberg
    Cltsp skrev 2008-10-24 10:12:26 följande:
    FruHamberg: vad roligt med fest med 50-tals tema. Det finns en del länkar till internetsidor i denna tråd om du tittar efter.Här är en länk till den gamla tråden också:www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...Vad din gubbe ska ha på sig beror helt på vilken 50-tals stil ni vill köra på. T ex kritstrecksrandig kostym eller skinnpaj och brylkräm?
    Tror mer åt kostym hållet. Beror lite grann på vad vi hittar. Ska kolla igenom den gamla tråden. Tack!
  • SweetSun

fru hamberg; det beror också på vilken stil ni gillar. Det tidiga 50talet blir ju lite större kostym, breda axlar och mer "fyrkantigt". Mot 60talet blev ju kostymen tajtare och snävare.

• SweetSun

eller köra på bowlingskjorta och kostymbyxor! det funkar också.

• FruHamberg

Funderade på det där med bowlingskjorta, men gubben sa tvärt nej . Så jag undrar vad ni tycker om det; ett par grå kostymbyxor, vit skjorta, svart hängslen, svart smal slips(eller är det senare?) och ett par svarta smala/spetsiga blanka skor? Är det 50? Visst var det lite gangster tidigt 50tal, eller är jag helt fel ute?

• FruHamberg

Mm, skjortan kan jag säga direkt att det kommer inte att gå, hehe. Skorna trodde jag skulle vara så för att jag hade läst om det på nån sida på nätet, men får kolla upp det lite. Han har ju ett par som är lite rundad, dock inte två färgad, kanske de kommer att funka? hmm, måste kolla upp det.
    Misstänkte att slipsen var lite mer 60tal...
    Jag tycker oxå att kritstrecksrandigt är väldigt snyggt, men det blir lite dyrt att köpa en hel kostym bara för en fest. Vi ska på röda korset sen idag, får kolla lite där.

Tack så jättemycket för all hjälp!! Uppskattas jättemycket!

• SweetSun

Fru Hamberg; ja på second hand kan ni nog hitta mycket bra! Min m2b's kostym köpte han på röda korset =P

Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter..