50-tals bröllop fortsätter..
Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!
Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil
Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!
Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil
joo håret ja..
ja jag vill ha utsläppt, iaf delvis men vill också ha flor, så jag vet inte hur det ska gå.. har bara sett bilder på uppsata frisyrer med flor..
Hej alla glada!! En snabb fråga... Några förslag på vad man gör med ett KORT hår?? Trivs bäst i kort hår och har haft det länge, men vet inte hur jag ska få till det på bröllopet??? Jag har ganska lång lugg som jag ställer upp i något som skall likna våg, men kan inte få till det riktigt än, då den är i kortaste laget... Men det är på gång och kommer att kunna ha det till bröllopet, men resten av håret är kort och jag känner inte att jag vill spara ut det bara för bröllopet, ska ju trivas under tiden oxå...
hur kort är det?
SweetSun: Just nu är det ca 5 cm (förutom luggen som nog är 10...) Lite till kan det väl växa till sig, men vill inte ha särskilt långt hår...
Hej alla!
Jag och min man hade western tema på vårt bröllop med inslag av rockn´roll. Som utgångslåt i kyrkan hade vi Hepstars Wedding, vet inte om den direkt är ifrån 50-talet, men gammal är den, och bra:)
rockabilly bröllop skrev 2008-10-19 17:03:17 följande:
rockabilly bröllop;
Är det så pass långt att du kan göra lockar? det är snyggt med kort lockigt hår! Men det hinner väl växa ut lite till?
luggen kan man ju göra massa roligt med!
Sweetsun: ja, det är klart, men vilken sorts lockar är tidsenliga?? Är inte så insatt i just kvinnliga frisyrer från den tiden... Bra att veta så jag vet hur mycket jag behöver spara... Vad ska man i så fall ha till, tro??? slöja? tiara? hmmm... tacksam för tips!!!
jag tänker flor! det ska nog jag ha, fast jag har långt hår.
hittade ett par bilder på korta frisyrer..
www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-158.jpg
Rockabilly bröllop: Marilyn Monroe frilla passar ju jättebra! Om du har tänkt att ha flor tycker jag det är fint att ha någon form av hårsmycke eller hatt eller dyl att fästa floret med. Om man har kort hår blir ju det att bra sätt att smycka håret då man inte har någon stor uppsättning eller så. Kolla denna sida för inspiration www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
rockabilly bröllop; jag hittade en marilyn med kortare hår!
starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg