• Anja 19 juli 2008

    Fruar i Lund - del 1

    Denna tråd tar vid där Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5, slutade

    Hej allihop

    Nu när alla sommarbrudar har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd. (Vi har några blivande fruar kvar men alla sommarbrudar är gifta så ett nytt namn på tråden är på sin plats)

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 1
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-11-28 15:32:23 följande:
    AnjaProvkörde en med små hjul fram och en med vanliga. Smidigt med de små fram, men jag tycker inte att de är snygga... SÅ nu är frågan om det ska vara praktiskt eller snyggt...hmmm, svår fråga, svår fråga. Haha, där var en vagn med rutigt,alltså inte som det var för med rutigt tyg, utan de hade sömmar så att den blev rutigt...inte snyggt alls, billig, men nä...inte ens det hjälpte.IngenjörsbrudenVar har ni fått tomt? vad ska ni bygga för hus?Du, det är mindre än en månad kvar till ert bröllop.... Varför gifter ni er på en söndag förresten?Vi var o kollade hus för någon vecka sedan, väldigt fint! Men inte riktigt lika fina månadskostanderna! Billigar med öronproppar till grannarna, när de kommer och säger att bebben låter för mkt.
    Vilka våndor med barnvagn!!! Jag hade def haft beslutsångest! Men o andra sidan så kan man som Anja skrev....sälja/byta/köpa...... Jag röstar för praktisk framför snygg! Lycka till med letandet!

    Vi har fått en tomt i Dalby där vi har tänkt bygga ett enplanshus (får inte bygga högre för kommunen)...ska skissa o fundera lite på planlösningen i helgen! Har hittat en planlösning hos Götenehus som heter Högsäter3 som vi har fastnat en del för...dock så kommer den att revideras för tvättstugorna i nybyggda hus är komiskt små....förstår inte hur arkitekterna tänker......en barnfamilj skapar en hel del tvätt som måste tas om hand....o man kan inte torktumla allt!!! Finns inte plats för att hänga upp saker!! Blir så jäkla irriterad....men så är trenderna nu....BAUTA vardagsrum/kök o pytte tvättstuga.....för varför ska det vara funktionellt i tvättstugan?? Där är det ju inte roligt att vara? Suck!
    Så jag ska DEF rita om så att vi får en funktionell tvättstuga med MASSOR av förvaring!
    Det är helt galet höga priser på alla hus....förstår inte att de får sålt....
    Ja köp öronproppar till grannarna! Har för mig att man brukar säga att det första året behövs inte så mkt extra utrymme för barnet....men sen.... Ja tiden går så sjukt fort!! månd o tis var sega som tusan....hade lite mindre att göra på jobbet....men ons-fre har bara försvunnit i ett "poff"!
    Som tur är så är det inte mkt kvar att fixa...sitter med festplaneringen varje dag på kvällarna.....har en himla massa underlag att välja o vraka i....så det är mest sortering o layout-fixitrix.

    Vi vill ju gifta oss på din födelsedag!! Har du inte förstått det?! Hihihihi! Nääää det är av helt praktiska skäl.....bröllop på sönd=lördagen ledig för fixotrix...vill spara alla semesterdagarna till bröllopsresan som blir lååååång! Dessutom så bokade vi resan först...det gjorde vi 3 januari...sen friade jag i februari så då började vi titta på lämplig dag.....kände att vi ville ha bröllopet i nära anslutning till resan.... Vi är lite baklänges verkar det som!
  • Fröken Planera

    Hej! Äntligen måndag...
    Embo, jag har ju fått för mig att den 21:a är på lördagen!!! Det var ju tokigt. Men jag kan ju faktiskt ta en för-eller eftermiddagsfika på lördagen åxå. Våra gäster kommer ju inte förrän kl. 18.
    Passar det er andra?

    Anja, jag ska ju itne sälja klänningen till min kompis, hon ska få den i bröllopspresent, så egentligen spelar det ingen roll. Jag vill ju bara gå på bröllop! Men nu önskar jag nog att de väntar tills nästa sommar igen, så jag har hunnit gå ner mina gravkilon ordentligt.. (som om någom bryr sig om hur jag ser ut på hennes bröllop )

  • Flamora

    Jag kan förmiddagsfika på lördagen. Ska va på kalas vid 14-tiden så frukost på Espresso hade passat mig perfekt!

    Magsjuk idag... Nu e jag bättre, men bläää vad det är jobbigt. Vaknade vid 1-tiden inatt och sen somnade jag inte ordentligt förrän vid halv 9 på morgonen, suck.

  • Embo81

    Hmm, vet inte hur jag har det den 20:e...känns som om jag ska något då, men vad?! Men en frukost ska väl gå att klämma in?

    Flamora: stackars dig, det är hemskt att vara magsjuk!!! Krya på dig!

  • Fröken Planera

    Usch Flamora din stackare. Hoppas du är frisk nu. Det där med magsjuka är ju inget vidare.

    Ska vi bestämma frukost klockan 10.00 på lördagen den 20:e.
    Vi kan väl ta Espressohouse vid stationen, så får vi plats allihop. (Eller så många som kan komma )

  • Anja 19 juli 2008

    Ska se om jag kan ta mig dit. Vi har lite heliga familjefrukostar här hemma de helger jag är ledig, så jag ska lägga fram det lite fint för min make. Eventuellt tar jag ett av barnen med mig för att kompensera.

    Vi får se, haha...

  • Hedebris

    hej, väldigt frånvarande här... har dock facebook. så ni som har fb kan väll adda mig.

    sofie hedebris

  • AnneiLund

    Lördagen den 20:e, ja då kanske jag också kan komma om vi inte redan åkt till Umeå!!
    Kram

  • Flamora

    Hej alla!

    Nu e jag tillbaka efter en vecka på Teneriffa Det var inte kul att flyga dagen efter magsjukan, men det blev bra sen. Har haft ganska molnigt, men det har varit sååååå härligt med en veckas semester. Vi firade svärmor som fyllde 50 år i lördags, så hela familjen var med.

    Försöker skapa motivation till att åka och jobba kl 7 morgon... E det inte jullov??

    Jag e med på frukostfika den 20:e, som jag sagt innan!

  • Embo81

    Ååå, din gottegris! Vad härligt att åka iväg en vecka nu. Det är bara några dagar sen är det jullov, men jag misstänker att du har en del att göra med betyg osv.

    Ses den 20e!

  • Embo81

    Anja
    Du som har lite koll, hur länge till är denna tråden öppen?

  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-12-12 12:34:17 följande:
    AnjaDu som har lite koll, hur länge till är denna tråden öppen?
    Den är bara öppen till på söndag!!
  • Flamora

    Hej alla!

    Vilken tid har vi sagt på lördag? Vilka kommer?
    Två dagar kvar till jullovet, pust! Nu känns det verkligen som om det räcker! Eleverna är INTE roliga så här i slutet av terminen.

    Ska bli kul att ses, hoppas det är många som kommer.

  • Anja 19 juli 2008

    Jag kommer tyvärr inte...

    Min pappa och hans blivande fru kommer från Småland så vi ska ha kalkonmiddag här, därför ska maken iväg och storhandla på morgonen och jag får väl se till att städa innan de kommer. Blir för stressigt helt enkelt.

    Men vi kan väl ta en fika snart igen så att vi får ses. Dig har jag ju iallafall fått träffa Gabbi och det var jättemysigt och trevlig som alltid

    God jul till er alla

    Anja

Svar på tråden Fruar i Lund - del 1