• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 1

Denna tråd tar vid där Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5, slutade

Hej allihop

Nu när alla sommarbrudar har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd. (Vi har några blivande fruar kvar men alla sommarbrudar är gifta så ett nytt namn på tråden är på sin plats)

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 1
  • Hedebris

12: veckan... haha.. då blev att mitt ännuvärre... ;)'

var yr och illamående innan v12.. och alla sa samma sak. då blir det bättre...

bullshit! det var då jag började spy flera gånger om dagen :P

• Saltakatten

Hej hej!

Träffade några av er här i tråden på en fika (i vintras?) Hängde med Anja som jag träffade för länge sedan i en gammal BT-tråd för Brudar i Lund.

Ville bara inflika en sak om MIPA-form. Jag fick hjälp av henne att justera min brudklänning. Efter bröllopet skulle hon hjälpa mig att ta av släpet på klänningen men jag fick inte tag på henne för att bestämma tid. Fick mail av henne ett tag efteråt där hon sa att hon inte kunde hjälpa till för att någon i hennes familj hade blivit vädligt sjuk. Innan bröllopet fick man snabbt svar så jag uppfattade henne som serviceminded så risken är väl att personen kanske fortfarande är sjuk?

• Anja 19 juli 2008

Hej hej
    Salta katten...

Ses på torsdag... Vi hörs väl på msn om tid o plats.

kramis

• a wife to be

Anja.

hur går det med din nya blogg? vad var adressen dit?

• ingenjörsbruden
    Saltakatten skrev 2008-11-02 18:55:35 följande:
    Hej hej!Träffade några av er här i tråden på en fika (i vintras?) Hängde med Anja som jag träffade för länge sedan i en gammal BT-tråd för Brudar i Lund. Ville bara inflika en sak om MIPA-form. Jag fick hjälp av henne att justera min brudklänning. Efter bröllopet skulle hon hjälpa mig att ta av släpet på klänningen men jag fick inte tag på henne för att bestämma tid. Fick mail av henne ett tag efteråt där hon sa att hon inte kunde hjälpa till för att någon i hennes familj hade blivit vädligt sjuk. Innan bröllopet fick man snabbt svar så jag uppfattade henne som serviceminded så risken är väl att personen kanske fortfarande är sjuk?
    Ok....det är fullt förståeligt...dock så har de börjat med sin rea o har lagt upp en massa klänningar osv där man ska maila om man är intresserad av någon av produkterna....vissa är redan sålda...så där verkar vara en del rullians......
    Får väl fortsätta att försöka!
  • Anja 19 juli 2008

Tittar bara in lite snabbt innan jag ger mig iväg för att jobba hela helgen.

Hinner ju aldrig hänga här mer... (händer ju inte så mycket i vår tråd nu för tiden heller )

Anne hur är det med dig vännen...

Fick tillbaka min klänning från kemtvätt, visade sig att den var HELT REN men att sömmarna på ena sidan av klänningen, de sömmar som skapar själva "puffarna" i på klänningens övre del, hade rasat så kemtvätten fick skicka den till sömmerskan. Där är den klar nu och jag ska inspektera den på måndag och se om den ser ut som "den ska"

den 28:e säljs den till en annan lycklig blivande brud. Känns vemodigt men jättekul samtidigt! Ska bli så kul att se en annan brud i den. Shit vad jag älskar den klänningen

Vad händer hos er annars?

Fler gravida?

En väninna fick igår reda på att bebisen hon väntar (som hon var HELT övertygad om var en flicka) är en pojke. Hon var helt förvirrad och fick börja tänka på en helt ny bebis. Sånt där är ju faktiskt förvirrande. Tänk vad man kan ställa till det för sig själv ibland genom att låsa sig i vissa tankebanor.

Har precis sett ett nytt avsnitt av greys och ååååhhhh längtar såklart redan till nästa vecka.

Tja, det var väl allt som hänt i mitt liv på sistone...

Fick en bra lön den här månaden, underbart! Så det känns nästan värt det att ALDRIG vara hemma Nä, det känns INTE värt det. Det kan bara inte vara meingen att vi människor ska jobba 100%, så här många timmar av varje dag, i våra liv, när vi har barn, som borde vara det viktigaste och som vi borde få träffa mer än bara någon timme innan de ska lägga sig på kvällen. Undrar ibland var människan har skapat åt sig själv. För det är INTE så här vi är ämnade att tillbringa tiden, det är jag helt övertygad om.

Sex timmars arbetsdag med full lön (allra mest 6 timmar)... Go go go go säger jag.

Massor av kramar till er alla... Hoppas att vi kan klämma in en liten träff snart Vore super!

jag är ledig från den 19 dec till den 25 dec. Kanske en liten fika på stan någon av de dagarna (även om det är precis innan jul)

kramar

Anja

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-11-14 12:04:09 följande:

Tittar bara in lite snabbt innan jag ger mig iväg för att jobba hela helgen.Hinner ju aldrig hänga här mer... (händer ju inte så mycket i vår tråd nu för tiden heller )Anne hur är det med dig vännen... Fick tillbaka min klänning från kemtvätt, visade sig att den var HELT REN men att sömmarna på ena sidan av klänningen, de sömmar som skapar själva "puffarna" i på klänningens övre del, hade rasat så kemtvätten fick skicka den till sömmerskan. Där är den klar nu och jag ska inspektera den på måndag och se om den ser ut som "den ska" den 28:e säljs den till en annan lycklig blivande brud. Känns vemodigt men jättekul samtidigt! Ska bli så kul att se en annan brud i den. Shit vad jag älskar den klänningen Vad händer hos er annars?Fler gravida? En väninna fick igår reda på att bebisen hon väntar (som hon var HELT övertygad om var en flicka) är en pojke. Hon var helt förvirrad och fick börja tänka på en helt ny bebis. Sånt där är ju faktiskt förvirrande. Tänk vad man kan ställa till det för sig själv ibland genom att låsa sig i vissa tankebanor. Har precis sett ett nytt avsnitt av greys och ååååhhhh längtar såklart redan till nästa vecka.Tja, det var väl allt som hänt i mitt liv på sistone...Fick en bra lön den här månaden, underbart! Så det känns nästan värt det att ALDRIG vara hemma Nä, det känns INTE värt det. Det kan bara inte vara meingen att vi människor ska jobba 100%, så här många timmar av varje dag, i våra liv, när vi har barn, som borde vara det viktigaste och som vi borde få träffa mer än bara någon timme innan de ska lägga sig på kvällen. Undrar ibland var människan har skapat åt sig själv. För det är INTE så här vi är ämnade att tillbringa tiden, det är jag helt övertygad om.Sex timmars arbetsdag med full lön (allra mest 6 timmar)... Go go go go säger jag.Massor av kramar till er alla... Hoppas att vi kan klämma in en liten träff snart Vore super!jag är ledig från den 19 dec till den 25 dec. Kanske en liten fika på stan någon av de dagarna (även om det är precis innan jul) kramarAnja
    Håller med dig Anja...här händer det inte mkt!
    Fullt förståeligt!!

Röstar osså på 6h arbetsdagar!!! O helst bara 3 dagar i veckan!!

En träff vore trevligt.....men jag avböjer mellan 19-25 dec!!
    Men kanske en träff i feb?! *hihihi*

Hedebris: hoppas tentan gick bra

Anne: hoppas illamåendet gått över o att magen växer o att ni båda mår bra!

Jen82: Hårt jobb med tackkort osså!

Gabbi: Var på Tokyo igår! Härligt ställe o människor! Började lugnt med ansiktsbehandling o frans o bryn färgning + plockning!
    Ska ev boka in en brasse....men är lite feg!!!

Labbråttan: Hur har det gått med lgh letandet?

• Jen82

Hej fruarna! Jag har inte fått ut ens hälften av tackkorten men en del iallafall.
    Ska snart ta en dag där vi gör alla klara och monterar och fixar kuvert och skickar.

Många kramar på er

ps var besviken på mina annonser i lördags de var suddiga :(:( ds

• labbråttan83

Hej allihopa!

Nej, här händer det inte mycket...

Jag har precis varit rejält förskyld och nerklubbad och LÄNGTAT tills jag fick gå och hälsa på mina vänners förstfödda dotter (föddes för 10 dagar sen...) och igår var vi äntligen där!!! Sååå söööt liten tjej men hungrig var hon allt åt två gånger på 1 1/2 timme Brås på pappan antar jag Så nu är man allt lite sugen...till våren kanske man kan sätta igång verkstaden själv

Ingen lägenhet har dykt upp som passar oss och jag blir tokig!! har inget tålamod alls!

Ingenjörsbruden: Nu är det snart dags för dig *spännande*!! Lycka till med din brasse

Anja: Hur har det gått med bilköp/körkort? Vilken blev det???
    Håller med om att man är på jobbet jämt!

Jen82: Vad tråkigt med annonserna De är ju inte helt billiga att sätta in heller... Men huvudsaken är ju att de riktiga fotona blev skarpa!

Hoppas det är bra med er andra, kramar till er!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 1