• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 1

Denna tråd tar vid där Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5, slutade

Hej allihop

Nu när alla sommarbrudar har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd. (Vi har några blivande fruar kvar men alla sommarbrudar är gifta så ett nytt namn på tråden är på sin plats)

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 1
  • Fröken Planera

Hej! Tack för alla gratulationerna! Det känns verkligen helt fantastiskt att ha ett litet liv inom sig!

Jag skäms nästan att säga att jag mår hur bra som helst. Har knappt känt av graviditeten alls. Har många gånger tänkt på både Anne och Embo som mått så dåligt. Mitt största problem är mina gigantiska bröst. De har börjat värka ordentligt nu. dessutom är jag väldigt sugen på mat hela tiden, och då snackar vi inte om de nyttiga varianterna jag lärde mig om på utbildningen.;-(
    Vågar inte väga mig, men känner att jag gått upp en hel del.

Anja, jag är i 10:e veckan och beräknas föda 23/6. Jag räknar kallt med att vi kompletterar familjen med en liten midsommar bebis. Kevin är ju född nyårsafton, så det vore ju jättekul!

• Anja 19 juli 2008

Åh Gabbi vad roligt... Ivan föddes ju på midsommarafton -05 (alltså den 24:e juni som den inföll på det året) så det är klart att ni ska ha en midsommarbebis.

Skönt att ha sluppit illamående!

Åh vad det ska bli roligt att ta en fika med er snart!!

• Anja 19 juli 2008

Embo och Anne

Vad skönt att ni inte mår så illa längre! Är en sån enorm lättnad när man inser att det är på väg bort/har försvunnit.

Embo, stackare som spytt. Fast det är kanske skönt? Blir det bättre när man har kräkts som med maginfluensa, eller det lättar inte utav det? Jag mådde bara illa men spydde aldrig. Det kanske är bättre att spy? Vet ju bara att just det där med LUKTER, fyyyy f...n. Klarar fortfarande knappt av kryddpeppar och lagerblad. Stod heller inte ut med KAFFE (som jag ju älskar) och inte med vitlök eller lök för att inte tala om Daniels SNUS eller cigarettrök. Åh fy sjutton... Doften av alkoholhaltiga drycker gjorde oxå att jag var tvungen att ulka typ. Nä fy sjutton så vidrigt det var.

• Anja 19 juli 2008

Anne

HIhi när jag fick Emil -00 så var jag ensamstående med en föräldrapenning på en 75%-ig underskötersketjänst *asg*

jag fick ut underbara 6.900 i månaden. Fantastiskt underbart. Men det gick

• Anja 19 juli 2008

Tja här hemma är det ju ingen av oss som ens närmar oss 25.700 i månadslön *asg*

Jag har 18.200 och Daniel har 22.000 så att ha råd med ett barn till, eh, nä jag vet inte riktigt. Är rätt så knapert som det är

• Anja 19 juli 2008

Åååhhh glad... De tyger jag beställde för SUPERLÄNGE sedan skickades till mig i fredags, så även om jag är snorförkyld så hoppas jag SÅÅÅÅ att de kommer redan idag, för jag ska VAB:a imorgon oxå. Då kanske jag hade kunnat få något sytt! Åååhhh så härligt isåfall

Har dessutom stylat min mobil. Har en underbar julbild som skärmsläckare, askungens sång (mössen ni vet, när dom syr hennes klänning) som ringsignal, hacke hackspetts (arapapapa som sms:signal) och kolibriernas hummande som alarmsignal.

Nu är det JULSTÄMNING tjejer. Idag ska stakarna upp... Jag är sent ute mot vad jag brukar!!!

(de brukar åka upp på min födelsedag den 31 oktober). Är såååå mysigt att ha just själva adventsstakarna uppe så länge som möjligt. Så fort nyår är över så vill man ju bara ha ut allt julgrejs men att dra ut på advent och inkludera hela november (som är mörkt och trist) är toppen

Åååhhhhh, ska baka lussebullar till helgen oxå. Mums...

Har ni börjat pynta ännu, hunnit köpa julklappar osv?

Vad blir det till era makar? Kan behöva inspiration där. Vi har sagt att vi ej ska köpa nåt till varandra iochmed att vi bara köper till alla barn i släkten och de är MÅNGA typ.

Hur gör ni?

• Fröken Planera

Anja. Jag längtar så till i helgen när jag ska börja julpynta. Kevin frågade mig i helgen om jag glömt julpynten i år, för han tyckte det var dags. Men ICKE!!! Här glöms inget julpynt. På fredag börjar vi med julmarknad på Kevins fritids och på lördag kväll ska gardinerna strykas och sättas upp. ÄNTLIGEN! Jag har ju redan varit på 2st julbord, så känns det i hela kroppen.

Vad gäller julklapparna så sa faktiskt Sonny härom dagen att vi kanske borde se över kostnaderna på varandras julklappar. Det kommer ju gå en hel del pengar till renoveringen av vårt nyinköpta hus... Men det är ju så dags att säga det nu, när jag redan köpt hans julklapp. ÅÅÅÅHhhhh jag är såååå nöjd med boken. Den ligger ju här på jobbet, så jag kan titta i den hur mycket jag vill och bara njuta och minnas hur fantastisk den 19:e Juli var...

• Fröken Planera

Är det förresten någon som vet hur det funkar med tjänstebil när man har föräldrarpenning???
    Räknas inkomsten upp med värdet, eller????

• Embo81

Gabbi, en som vi umgicks med förr fick snällt vinka byebye till bilen när hon gick på mammaledighet...Vet inte om det är så det är eller om det är upp till företaget.

• Fröken Planera

Aj då! I så fall ligger vi risigt på det!!!! Vill INTE lämna min kära bil så där...;-(

Svar på tråden Fruar i Lund - del 1