• ringring

Ledsen dagen efter bröllopet

Vi gifte oss igår och inget blev som vi tänkt oss förutom att vi nu är gifta.

Redan innan bröllopet hade jag en oro om att något skulle gå fel men jag skakade av mig det och tänkte att alla är nog oroliga men det brukar ju bli bra till slut ändå.

Jag hade förväntat mih möhippa men det fick jag ej någon. Tråkigt men inte hela världen.

Till vigseln igår kom en annan vigselförättare än vi först fått besked om. Den som vigde oss var så torr och tråkig. Vi tyckte alla att han var mycket stressad.
    Flera av våra inbjudna gäster var försenade så de kom inte till vigseln utan hem till oss efteråt.
    Det var flera vigslar efter vår så det fanns ej tid att vänta in dem (vi väntade 15 min).

Jag hade frågat två bekantas döttrar om de ville hjälpa oss (mot betalning) med mat mm men de backade ur i sista stund och skulle ha annat för sig.
    I stället blev det jag som fick sköta allt kring mat.
    Jag satt inte ner mer än en minut här och där. Hann inte prata med någon. Ingen erbjöd sig att hjälpa mig och flera åkte hem mycket tidigt.
    Kl 19 hade alla åkt. Vi hade trott det skulle bli hela kvällen.

I presentväg fick vi inte mycket. Vill inte vara otacksam men vet ju vad mina syskon och släktingar fått när de gift sig.
    Vi fick olika presentkort till ett totalt värde av 500 kronor och
    sedan småsaker som en liten chokladfondu, chokladkartong, biobiljetter och en ärvd broderad tavla.
    Vi hade 20 inbjudna gäster.

Så ledsen idag. Vi har väntat länge på att gifta oss.

• Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet
  • passionsblomman

Åååå vad dålig stil och vilken mardröm! Sån´t här får en ju verkligen att överväga att strunta i alla och gifta sig ensamma på en öde ö eller nå´t. Tyvärr ser man ju fler exempel på ett människors beteende runtomkring är väldigt viktigt och smtidigt svårt att styra över. Både de som har fått så lyckade dagar och de som är besvikna har så att säga sina nära att tacka för det... Jag vet själv att det är svårt att bara skaka av sig svek och gå vidare, för man får ju liksom gå vidare utan människor som man trodde stod närmre och var att lita på. Jag önskar er båda iallafall allt gott och ett långt och fantastiskt äktenskap.

• MissRagger

Tycker såå synd om er..!!
    Jag önskar jag kunde ge er en del av vårat..!!
    Men Jag och min man tog 3 dagar i Gteborg efteråt...!
    Och det var helmysigt..!!
    man kunde släppa allt annat och bara ägna sig åt varandra..!!

• blivandefrularsed

Håller med övriga här, fy vad taskigt av familj och vänner! Finner inte ord, blir bara arg.. Kram på Er! Hoppas det var iaf någon som står er nära som ni känner bryr sig om er tillräckligt för att sätta er i centrum på er stora dag.

Kram kram

• Moninan

Fy vilka vänner. Att du som brud får jobba på din bröllopsdag! Det är den dagen av en kvinnas liv där hon ska bli uppassad. Men jag ger er en massa kramar och håller med de andra att nu är ni gifta iallafall.

• 090208

Har du pratat nanting med gasterna?? Vad har ni/dom sagt om brollopet?

• Min andra hälft

asså ,finner inga ord, som alla andra här så kan ja bara hålla med.sådant får inte hända, vilka respektlösa människor!! Stackars dig verkligen!!! Men hoppas du o din prins lever lyckligt ändå utan dem som förste ERAN stora dag!!

Här kommer en JÄÄÄTTE stor kram från mig!!
    och ett STORT grattis till äktenskapet! :) Må ert liv bli fyllt av lycka och glädje!!

• Nalle Puh 40

Åh, vad jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg men jag hoppas att ni är världens lyckligaste man och hustru iaf...

Stor kram till er och dagens ris till era gäster som inte brydde sig eller hjälpte till...

• Carro 25okt2008

Håller med föregående talare och skickar massor med kramar! Hoppas ni får det fantastiskt bra som man och hustru! *kram kram*

• sockersmulan

Stackars er! Sådär får det bara inte gå till! Att gästerna bara kunde sitta och se på när du sprang runt som ett litet jehu och fixade allt på DIN dag är helt ofattbart! Du borde ha fått stå i centrum och njutit.

Huvudsaken är iaf att ni är lyckliga tillsammans.
    Grattis till äktenskapet!

JÄTTEstora kramar!

• Tizzeltazz

satan....jag som tyckte att min bröllopsdag kunde blivit bättre i vissa punkter men ditt var...otroligt.
    Man går itne i jeans till bröllop om inte det specifikt sägs typ oömma kläder, vi skrev att man fick ha på sig vad man ville - allt från vardags till balklänning - men människor ringde ändå och kollade upp kläderna för de ville var fina på bröllopet.

neej. en stor kram och jag hoppas ni får ett långt, vackert liv ihop.

• 2time

Usch så sorgligt, jag vill bara gråta. Hoppas att det känns bättre nu när det gått en tid.

• MulleNuh

oh fyyyy.. Vilken mardröm!!!! Lider sjukt med dig! Och JÄÄÄVLA dåligt av alla som inte erbjöd sig att hjälpa dig! Usch va arg jag blir!!!!!!!

Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet