Ledsen dagen efter bröllopet
Vi gifte oss igår och inget blev som vi tänkt oss förutom att vi nu är gifta.
Redan innan bröllopet hade jag en oro om att något skulle gå fel men jag skakade av mig det och tänkte att alla är nog oroliga men det brukar ju bli bra till slut ändå.
Jag hade förväntat mih möhippa men det fick jag ej någon. Tråkigt men inte hela världen.
Till vigseln igår kom en annan vigselförättare än vi först fått besked om. Den som vigde oss var så torr och tråkig. Vi tyckte alla att han var mycket stressad.
Flera av våra inbjudna gäster var försenade så de kom inte till vigseln utan hem till oss efteråt.
Det var flera vigslar efter vår så det fanns ej tid att vänta in dem (vi väntade 15 min).
Jag hade frågat två bekantas döttrar om de ville hjälpa oss (mot betalning) med mat mm men de backade ur i sista stund och skulle ha annat för sig.
I stället blev det jag som fick sköta allt kring mat.
Jag satt inte ner mer än en minut här och där. Hann inte prata med någon. Ingen erbjöd sig att hjälpa mig och flera åkte hem mycket tidigt.
Kl 19 hade alla åkt. Vi hade trott det skulle bli hela kvällen.
I presentväg fick vi inte mycket. Vill inte vara otacksam men vet ju vad mina syskon och släktingar fått när de gift sig.
Vi fick olika presentkort till ett totalt värde av 500 kronor och
sedan småsaker som en liten chokladfondu, chokladkartong, biobiljetter och en ärvd broderad tavla.
Vi hade 20 inbjudna gäster.
Så ledsen idag. Vi har väntat länge på att gifta oss.