• ringring

Ledsen dagen efter bröllopet

Vi gifte oss igår och inget blev som vi tänkt oss förutom att vi nu är gifta.

Redan innan bröllopet hade jag en oro om att något skulle gå fel men jag skakade av mig det och tänkte att alla är nog oroliga men det brukar ju bli bra till slut ändå.

Jag hade förväntat mih möhippa men det fick jag ej någon. Tråkigt men inte hela världen.

Till vigseln igår kom en annan vigselförättare än vi först fått besked om. Den som vigde oss var så torr och tråkig. Vi tyckte alla att han var mycket stressad.
    Flera av våra inbjudna gäster var försenade så de kom inte till vigseln utan hem till oss efteråt.
    Det var flera vigslar efter vår så det fanns ej tid att vänta in dem (vi väntade 15 min).

Jag hade frågat två bekantas döttrar om de ville hjälpa oss (mot betalning) med mat mm men de backade ur i sista stund och skulle ha annat för sig.
    I stället blev det jag som fick sköta allt kring mat.
    Jag satt inte ner mer än en minut här och där. Hann inte prata med någon. Ingen erbjöd sig att hjälpa mig och flera åkte hem mycket tidigt.
    Kl 19 hade alla åkt. Vi hade trott det skulle bli hela kvällen.

I presentväg fick vi inte mycket. Vill inte vara otacksam men vet ju vad mina syskon och släktingar fått när de gift sig.
    Vi fick olika presentkort till ett totalt värde av 500 kronor och
    sedan småsaker som en liten chokladfondu, chokladkartong, biobiljetter och en ärvd broderad tavla.
    Vi hade 20 inbjudna gäster.

Så ledsen idag. Vi har väntat länge på att gifta oss.

• Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet
  • ringring

Handikappade barn som vi inte kan lämna ifrån oss.
    Vi uppfyller inte kraven för att få kontaktfamilj och vi har inga i vår omgivning som vill ta på sig ansvaret.
    Vi har emd andra ord inte någon möjlighet att göra saker på tu man hand.

• Tooticki

Hmm, ok. Är du helt säker på att ni inte kan få avlastning från kommunen? Kontaktfamilj kan man ju få även till friska barn om man behöver få avlastning, jag tycker att det låter katastrofalt att inte ni skulle kunna få det! Jag tycker inte att ni ska ge upp utan höra av er till socialstyrelsen och tjata, tjata, tjata! Har ni flera barn? Ett som är handikappat och ett eller fler barn som inte lider av något handikapp, för i såna fall tycker jag att ni bode kunna få avlastning för att spendera tid med den/de barn/-en som inte har något handikapp.

Jag vet att det kan kännas svårt men ni MÅSTE kräva gehör för detta!

• Blivande fru Kokki
    ringring skrev 2008-09-01 10:22:40 följande:
    Handikappade barn som vi inte kan lämna ifrån oss. Vi uppfyller inte kraven för att få kontaktfamilj och vi har inga i vår omgivning som vill ta på sig ansvaret.Vi har emd andra ord inte någon möjlighet att göra saker på tu man hand.
    Blev ledsen av att läsa att ert bröllop inte blev vad ni förväntade er. Styrkekramar på er.
    Blir också arg på samma gång då jag ser att ni inte får någon som helst hjälp med era barn vare sig från kommunen eller vänner/släkt. Vi har själv fem barn varav en har handikapp och vi har valt att inte ha hjälp från kommunen MEN vi har en fantasktisk familj som stöttar och hjälper till.
    Varför får ni ingen hjälp, har ni försökt att prata med er släkt. Ni har inga vänner som kan komma hem en stund så ni kan gå ut och äta?
    Önska jag kunde hjälpa er =) Hoppas allt löser sig.
  • Flodis Hjärtat

Vad är det för gäster egentligen!
    Nr 1: Man kommer inte för sent till kyrkan!!!
    Nr 2: man går inte på bröllop i jeans!!
    Nr 3: Man låter inte bruden springa runt som en skållad råtta.

Otacksamma, ohyffsade människor. Inga jag skulle umgåe med i efterhand.

Men grattis till att vara man och hustru. Det kan ingen ta ifrån er.

• chamor

Usch! Lider med er! Önskar att ni får möjlighet att kompensera allt ni förlorade genom mycket kärlek och tid för varandra senare!

• Sebastiána

Det är lätt att undra vad det egentligen är för vänner/släktingar man har efter ett sådant bröllop. Det är klart att det påverkar relationerna till dem i framtiden. Jag hade haft lite svårt att umgås med dem som både kom försent och var felklädda på ett utvunget sätt efteråt.

• missnartfru

jag är så ledsen för er skull, detta skulle ju bli den finaste dagen för er.
    Detta är nog det som alla är rädda för ska hända, man har ju liksom hunnit fantisera om hur det ska vara.
    Massa styrke kramar och fundera på om ni inte kan göra om det fast om ett par år kanske utomlands med endast bästa vännerna så det blir litet och mysigt som kanske passar som ett fint minne. styrke kramar från mig, nu fick jag en klump imagen och jag gifter mig inte förrän aug 2009, men jag känner på mig att mitt inte heller blir som jag tänkt tyvärr, min familj är lite speciella...

• Vitt guld

Så tråkigt att det inte blev så bra som ni hade tänkt er! Jag förstår att du är besviken. *kram*

• missnartfru

hej, förlåt läste detta med barnen efter jag skrivit, hälsn maria

missnartfru skrev 2008-09-01 13:07:18 följande:
    jag är så ledsen för er skull, detta skulle ju bli den finaste dagen för er.Detta är nog det som alla är rädda för ska hända, man har ju liksom hunnit fantisera om hur det ska vara.Massa styrke kramar och fundera på om ni inte kan göra om det fast om ett par år kanske utomlands med endast bästa vännerna så det blir litet och mysigt som kanske passar som ett fint minne. styrke kramar från mig, nu fick jag en klump imagen och jag gifter mig inte förrän aug 2009, men jag känner på mig att mitt inte heller blir som jag tänkt tyvärr, min familj är lite speciella...
  • Soon and very soon

en till styrkekram , sitter här med tårar, fan vad arg jag blir o det var inte min släkt! Jeans! ingen respekt! hoppas ni kan få hjälp nu! tjata som toticki sa! tjta, jobbar inom barnomsorgen så vet ju att flera fam har! ingen som ni känner som kan hjälpa??
    arg är jag!! men kan inget göra! kram kram! Maria

Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet