• ringring

Ledsen dagen efter bröllopet

Vi gifte oss igår och inget blev som vi tänkt oss förutom att vi nu är gifta.

Redan innan bröllopet hade jag en oro om att något skulle gå fel men jag skakade av mig det och tänkte att alla är nog oroliga men det brukar ju bli bra till slut ändå.

Jag hade förväntat mih möhippa men det fick jag ej någon. Tråkigt men inte hela världen.

Till vigseln igår kom en annan vigselförättare än vi först fått besked om. Den som vigde oss var så torr och tråkig. Vi tyckte alla att han var mycket stressad.
    Flera av våra inbjudna gäster var försenade så de kom inte till vigseln utan hem till oss efteråt.
    Det var flera vigslar efter vår så det fanns ej tid att vänta in dem (vi väntade 15 min).

Jag hade frågat två bekantas döttrar om de ville hjälpa oss (mot betalning) med mat mm men de backade ur i sista stund och skulle ha annat för sig.
    I stället blev det jag som fick sköta allt kring mat.
    Jag satt inte ner mer än en minut här och där. Hann inte prata med någon. Ingen erbjöd sig att hjälpa mig och flera åkte hem mycket tidigt.
    Kl 19 hade alla åkt. Vi hade trott det skulle bli hela kvällen.

I presentväg fick vi inte mycket. Vill inte vara otacksam men vet ju vad mina syskon och släktingar fått när de gift sig.
    Vi fick olika presentkort till ett totalt värde av 500 kronor och
    sedan småsaker som en liten chokladfondu, chokladkartong, biobiljetter och en ärvd broderad tavla.
    Vi hade 20 inbjudna gäster.

Så ledsen idag. Vi har väntat länge på att gifta oss.

• Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet
  • dfk

Hedebris
    Herregud vilken mysig och rolig resa ni fick!

• Lajsan

Stackars stackars er! Styrke kramar! Njut åt att ni har varandra!

• trampetroll

Jag började också gråta när jag läste det här
    känns på något sätt att det måste finnas mer bakom för normala människor dvs de närmaste man har beter sig inte på ett sådant här sätt. Och finns det inget mer så är det så otroligt respektlöst och försvarlöst att jag aldrig har hört på maken. Jag kan inte fatta det jag just läst.
    Det finns inga ursäkter för hur dina närmaste har betett sig. Bröllop är är man med om en enda gång i hela sitt liv och då ska banne min inte stå och diska i brudklänningen även om servitriserna backade ut dagen innan, då ställer anhöriga upp!

• ringring

Tack ska ni ha för all uppmuntran!
    Vi var ledsna och besvikna igår men nu börjar vi repa oss.
    Vi förstås inte alls hur det kunde bli så. På bröllop med samma gäster men andra brudpar så har det varit mycket bättre stämning. Kanske har de något emot oss som vi inte vet om.
    Människor som har klätt upp sig till andras bröllop valde att komma vardagsklädda till vårt trots uppmaning om kavaj.
    Men det är inte någon idé att spekulera utan vi går vidare i livet nu.

• Tooticki
    ringring skrev 2008-09-01 09:44:46 följande:
    Tack ska ni ha för all uppmuntran!Vi var ledsna och besvikna igår men nu börjar vi repa oss. Vi förstås inte alls hur det kunde bli så. På bröllop med samma gäster men andra brudpar så har det varit mycket bättre stämning. Kanske har de något emot oss som vi inte vet om. Människor som har klätt upp sig till andras bröllop valde att komma vardagsklädda till vårt trots uppmaning om kavaj. Men det är inte någon idé att spekulera utan vi går vidare i livet nu.
    Skönt att höra att ni repat er, även om vårt bröllop var otroligt lyckat och fantastiskt så tycker jag att livet som gifta slår det med hästlängder!
  • ringring

Fast saken är den att jag och min man inte har gjort något speciellt ihop innan så vi hade hoppats på att detta skulle bli ett fint minne för livet.
    Av olika orsaker har vi inte rest ihop, aldrig varit ute och ätit eller så som jag tror att andra par har. Vi har spenderat hela vårt förhållande hemma i hemmet.
    I morse sa min man att vi lika gärna kan glömma denna helgen för inget är annorlunda. Bara vardag igen.

• brud080808

Men stackars TS! Jag tycker verkligen synd om er att ni inte fick en bättre bröllopsdag. Vilka oförskämda gäster som var sena, hade "dåliga presenter", inte erbjöd sig hjälpa dig (en ren självklarhet!!!) etc! Men jag hoppas ni repar er och tar en lång mysig helg tillsammans bara ni och mår riktigt gott och struntar i alla tölpar!

• Tooticki
    ringring skrev 2008-09-01 09:53:08 följande:
    Fast saken är den att jag och min man inte har gjort något speciellt ihop innan så vi hade hoppats på att detta skulle bli ett fint minne för livet. Av olika orsaker har vi inte rest ihop, aldrig varit ute och ätit eller så som jag tror att andra par har. Vi har spenderat hela vårt förhållande hemma i hemmet. I morse sa min man att vi lika gärna kan glömma denna helgen för inget är annorlunda. Bara vardag igen.
    Men det är väl saker ni styr över själva? Om ni vill gå ut och äta/åka på resor etc så får ni planera för och budgetera för det precis som alla andra!
  • ringring

Ja, budgetera är inte problemet. Vi har ingen möjlighet att göra sådant på tu man hand hur mycket vi än planerar.

• Tooticki
    ringring skrev 2008-09-01 09:58:50 följande:
    Ja, budgetera är inte problemet. Vi har ingen möjlighet att göra sådant på tu man hand hur mycket vi än planerar.
    Ok, får man fråga vad det beror på?
Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet