• ringring

Ledsen dagen efter bröllopet

Vi gifte oss igår och inget blev som vi tänkt oss förutom att vi nu är gifta.

Redan innan bröllopet hade jag en oro om att något skulle gå fel men jag skakade av mig det och tänkte att alla är nog oroliga men det brukar ju bli bra till slut ändå.

Jag hade förväntat mih möhippa men det fick jag ej någon. Tråkigt men inte hela världen.

Till vigseln igår kom en annan vigselförättare än vi först fått besked om. Den som vigde oss var så torr och tråkig. Vi tyckte alla att han var mycket stressad.
    Flera av våra inbjudna gäster var försenade så de kom inte till vigseln utan hem till oss efteråt.
    Det var flera vigslar efter vår så det fanns ej tid att vänta in dem (vi väntade 15 min).

Jag hade frågat två bekantas döttrar om de ville hjälpa oss (mot betalning) med mat mm men de backade ur i sista stund och skulle ha annat för sig.
    I stället blev det jag som fick sköta allt kring mat.
    Jag satt inte ner mer än en minut här och där. Hann inte prata med någon. Ingen erbjöd sig att hjälpa mig och flera åkte hem mycket tidigt.
    Kl 19 hade alla åkt. Vi hade trott det skulle bli hela kvällen.

I presentväg fick vi inte mycket. Vill inte vara otacksam men vet ju vad mina syskon och släktingar fått när de gift sig.
    Vi fick olika presentkort till ett totalt värde av 500 kronor och
    sedan småsaker som en liten chokladfondu, chokladkartong, biobiljetter och en ärvd broderad tavla.
    Vi hade 20 inbjudna gäster.

Så ledsen idag. Vi har väntat länge på att gifta oss.

• Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet
  • 090208

Tycker minsann du ska beratta for alla hur besviken du ar! Att ni hade planerat fest och mys!

Du ska ju ial ringa folk och... "ja forresten, varfor var ni sena/gick tidigt..." osv. Kan verkligen alla komma pa en vettigt forklaring?? Klart du ska hugga ifran, och dumpa de vanner som sarat dig mest.

• Pienaar

Herregud säger jag bara! Vilka människor det finns! Tänker på er...

• LottaAnders

Fy vad tråkigt för er. Man har ju såna förväntningar och det är ju en sån viktig dag. Ni får försöka skaka av er det och njuta av att vara man och hustru. Torrisarna till gäster får skylla sig själva om de inte uppskattade festen och gick hem tidigt. Det blir ju inte roligare än man gör sig.

• Paeonia

Vilka människor!!!!

Tycker du ska ärligt säga nästa gång du träffar eller pratar med någon av dom att det hela kändes piss.

Dåligt samvete ska det ha tycker jag och det (förhoppningsvis) får dom det om ni är helt ärliga mot dom och säger precis som ni känner.

Kram på er och grattis till ert giftemål!

• 090208

Ja, ni kommer ju sakert fa fragor om hur brollop var och om ni var nojda osv osv. Och da sager du som det ar bara.

• Coffeegirl

Men herregud vilka ohyffsade gäster!! Vad tråkigt för er :(. Det låter verkligen inte som några vidare vänner, tyvärr.
    Många kramar

• FrökenK

jag blir verkligen ledsen när jag läser detta, fy vilka taskiga "vänner".
    jag tycker nästan att ni ska distansera er från dessa människor och försöka hitta nya.
    håller med de som skrivit ovan att hjälp nog finns att få för den påstridiga, vilket är hemskt orättvist att den som är i en svår situation ska behöva strida.

• Fenixx

fyy jag blir såå ledsen och upprörd över vad du berättat. hur kan folk med att bete sig så illa!!! *kram*

• HurraViSkaGiftaOss

När folk frågar tycker jag att du ska säga vad du känner. låt dom skämmas!

• totte38

hej.

Blev ledsen för er skull när jag läste om er dag!
    Håller med tidigare inlägg, frågar någon så säg som du känner!
    Men ni har iaf varann...ni får försöka glädjas åt er kärlek istället.

kram

Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet