• ringring

Ledsen dagen efter bröllopet

Vi gifte oss igår och inget blev som vi tänkt oss förutom att vi nu är gifta.

Redan innan bröllopet hade jag en oro om att något skulle gå fel men jag skakade av mig det och tänkte att alla är nog oroliga men det brukar ju bli bra till slut ändå.

Jag hade förväntat mih möhippa men det fick jag ej någon. Tråkigt men inte hela världen.

Till vigseln igår kom en annan vigselförättare än vi först fått besked om. Den som vigde oss var så torr och tråkig. Vi tyckte alla att han var mycket stressad.
    Flera av våra inbjudna gäster var försenade så de kom inte till vigseln utan hem till oss efteråt.
    Det var flera vigslar efter vår så det fanns ej tid att vänta in dem (vi väntade 15 min).

Jag hade frågat två bekantas döttrar om de ville hjälpa oss (mot betalning) med mat mm men de backade ur i sista stund och skulle ha annat för sig.
    I stället blev det jag som fick sköta allt kring mat.
    Jag satt inte ner mer än en minut här och där. Hann inte prata med någon. Ingen erbjöd sig att hjälpa mig och flera åkte hem mycket tidigt.
    Kl 19 hade alla åkt. Vi hade trott det skulle bli hela kvällen.

I presentväg fick vi inte mycket. Vill inte vara otacksam men vet ju vad mina syskon och släktingar fått när de gift sig.
    Vi fick olika presentkort till ett totalt värde av 500 kronor och
    sedan småsaker som en liten chokladfondu, chokladkartong, biobiljetter och en ärvd broderad tavla.
    Vi hade 20 inbjudna gäster.

Så ledsen idag. Vi har väntat länge på att gifta oss.

• Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet
  • LillEm

Jag blev oxå ledsen när jag läste om ert bröllop. Jag hoppas verkligen att era såkallade vänner skäms. Detta var ju er stora dag och ni förtjänade att få stå i centrum och bara njuta.

Ta hand om er.

• gustafmatilda

*kramar om*

Tror att det är viktigt, som många nämnt, att vara ärliga med varandra och andra när frågor dyker upp. Undviker ni att säga hur ni upplevde dagen trycker ni ner er själva och era känslor. Och jag tror att ni kan må ännu sämre av det. För ni har inget att skämmas över, endast era gäster som uppenbarligen inte vet hyfs. Och det ÄR inte ert fel att dagen inte blev som ni tänkt er. Och det är förstås jobbigt att veta att personer ni litade på strulade till det så för er.

Hoppas att ni kan finna avlastning så att ni får uppleva lite tid med er själva på tu man hand, tycker att ni bör kunna kräva det av kommunen - tjata på dem tills ni får vad ni har rätt till!

Lycka till och GRATTIS till ert äktenskap!

• socker86

Fy va hemskt att läsa om eran bröllopsdag. Blir ledsen för eran skull ända in i själen.

Ni får i alla fall ett stort grattis och en ännu större kram från mig!!!

Lycka till som man och hustru!

• Humlanhubbe

Nej fy vad tråkigt för er!Era gäster borde ha haft mer vett att uppvakta och uppmärksamma Er den dagen!
    Man gifter sig bara en gång och den dagen vill man ha så fin o bra som det bara går!Tycker att DE ska skämmas!!

Jag önskar Er båda stort lycka till i framtiden.Stort Grattis!!Styrkekramar till Dig/Er!

• Henriks älskling

Näe, jag måste också skriva... Mår illa av att läsa om hur rubbade människor kan vara. Sjukt!! Skulle aldrig få för mig att låta dig som brud ränna runt och fixa allt själv. Hemskt.
    Jag hade definitivt berättat hur besviken och arg jag var på dem! Det har du full rätt att vara. Eller ge mig deras adresser så hälsar jag och mina brorsor på dem. ;)

Vet inte om det kan trösta, men jag var tärna på en av mina kompisars bröllop, och det spårade ur på alla sätt och slutade med att en megaorkan ändrade kos och styrde rakt mot den stad där de hade sin honeymoon (detta var i USA). De är idag otroligt lyckligt gifta och har väl insett att ett bröllop handlar mer om äktenskapet än om en dag. Därmed vill jag ABSOLUT INTE förringa det som hände er!!! Men ni är inte ensamma.
    Stor kram till er båda.

• ringring

Nu har det gått några veckor och vi har bestämt oss för att lägga det bakom oss. Nu är vi gifta och det är huvudsaken.

• hondafreak

Oj oj, vad tråkigt ni fick det ! Blir såå ledsen ! Vet inte vad jag ska skriva, detta var ju dagen D och den kommer inte igen! Men försök försök försök lägga det bakom er !
    Ni är ju gifta ! Försök göra nåt roligt själva på er bröllopsdag istället även om det är ett tag dit.
    Grattis iaf.....

• Alyx

Oj vad trökigt...stackars dig. Och säkert hade ni lagt ner tid och pengar på detta...men se det så här, ni har ett helt liv framför er att vara lyckliga i...kanske kan det hjälpa något..

Kram till dig.
    /Al

• ElevenSeven

Ledsen för er skull att de finns människor som inte är mer uppfostrade än så! KRAMAR

Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet