• ringring

Ledsen dagen efter bröllopet

Vi gifte oss igår och inget blev som vi tänkt oss förutom att vi nu är gifta.

Redan innan bröllopet hade jag en oro om att något skulle gå fel men jag skakade av mig det och tänkte att alla är nog oroliga men det brukar ju bli bra till slut ändå.

Jag hade förväntat mih möhippa men det fick jag ej någon. Tråkigt men inte hela världen.

Till vigseln igår kom en annan vigselförättare än vi först fått besked om. Den som vigde oss var så torr och tråkig. Vi tyckte alla att han var mycket stressad.
    Flera av våra inbjudna gäster var försenade så de kom inte till vigseln utan hem till oss efteråt.
    Det var flera vigslar efter vår så det fanns ej tid att vänta in dem (vi väntade 15 min).

Jag hade frågat två bekantas döttrar om de ville hjälpa oss (mot betalning) med mat mm men de backade ur i sista stund och skulle ha annat för sig.
    I stället blev det jag som fick sköta allt kring mat.
    Jag satt inte ner mer än en minut här och där. Hann inte prata med någon. Ingen erbjöd sig att hjälpa mig och flera åkte hem mycket tidigt.
    Kl 19 hade alla åkt. Vi hade trott det skulle bli hela kvällen.

I presentväg fick vi inte mycket. Vill inte vara otacksam men vet ju vad mina syskon och släktingar fått när de gift sig.
    Vi fick olika presentkort till ett totalt värde av 500 kronor och
    sedan småsaker som en liten chokladfondu, chokladkartong, biobiljetter och en ärvd broderad tavla.
    Vi hade 20 inbjudna gäster.

Så ledsen idag. Vi har väntat länge på att gifta oss.

• Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet
  • ugla

Otroliga gäster tycker jag, inte äns klä upp sig. Någon kunde väl erbjudit sig att hjälpa till, bruden ska inte göra allt.
    Lider med er men som sagt ni är ju nu gifta. GRATTIS

• ringring

Vi pratade mycket om vad som hänt när alla åkt hem.
    Vi hade planerat lite lekar, musik osv men alla hade så bråttom.
    Vi satt ute och kvällen var underbart fin, så det berodde inte på att det var dåligt väder.
    Är vi inte värda mer kände vi.

• Brämhult

Fy vad ledsamt, känner verkligen med dig!

Beställ hem lite mat, tänd några ljus, öppna en flaska vin och njut av varandra. Jag önskar er verkligen all Lycka och att era vänner skäms över sitt uppträdande, man håller väl tider, stannar på festen tills brudparet gått osv... det tillhör väl vanligt folk hyffs!?

Jag gifter mig om en vecka och har inte heller fått någon möhippa men jag är övertygad om att få en fin bröllopsfest=)

Ta hand om dig!

• Humlan66

Åhh vad jag känner med dig , stackare men som sagt du har iaf din älskade och det va ju det du ville ;)

Lycka till i framtiden

• Leah1

Men fy så oförskämt! Jag skulle nog göra mig av med vissa vänner .

Håller med Brämhult där, gör ngt mysigt bara ni.
    Kanske (hur det nu går till?) förnya era löften på 1-årsdagen och/eller åka iväg.

• fredag den 13e

Tycker så synd om er och är skapligt förbannad på era gäster.
    Kan inte fatta hur folk beter sig!

Blir så arg så jag vet inte vad jag ska säga (skriva)!

• fjutjur brajd

Det låter ju verkligen helt osannolikt! Vilket beteende från era gäster! Jag blir ledsen när jag läser om det. Förstår att bröllopsglädjen försvann en hel del...

Jag håller med om tidigare skribenter i tråden att ni borde fira ert bröllop på egen hand så att ni kan få ett ljust minne.

Sen skulle jag också ha hört med gästerna hur det blev så här. Det verkar som att de av någon anledning trodde att det skulle vara en väldigt informell och kort fest. Men klädsel:kavaj borde ju gett dem en hint... Var det typ närmsta familjen som var bjuden? Det verkar ju inte alls ha tagit ert bröllop på allvar. Helt sjukt!

• Rosenpetunia

Jag känner med dig, förstår att du och din man är ledsna och besvikna.

Men, det är gästerna som har gjort bort sig fullständigt. Ingenting ni själva hade kunnat ändra på, hur man än vänder och vrider på det. Därför tycker jag inte att ni ska använda energi till att sörja det som varit. Titta framåt och låt gärna gästerna få veta hur ni kände.

Ni har fått varandra, försök att fokusera på det nu. Det är någonting obeskrivligt fint som hänt mellan dig och din man igår, försök att ta vara på den känslan. GRATTIS TILL ER NYGIFTA, ta väl hand om er och om er kärlek!!! Kram!

• didis

Varför accepterar man en inbjudan till ett bröllop om man inte tar det på allvar?

Klä sig i jeans, åka hem tidigt och inte ens hjälpa till i köket - allt tyder på att de inte ser ert bröllop som seriöst.

Jag förstår att du är superbesviken på gästerna!

Det bästa för er nu är att åka på en minisemester om så bara tälta i grannstaden för att få positiva minnen av ert bröllop.

Lycka till i ert fortsatta liv och hoppas ni får många lyckliga år tillsammans!

• Silla69

så ledsen jag blev när jag läste ditt inlägg, Jag hade aldrig och tro mig ALDRIG räknat dom som mina vänner igen.
    Björd ni på hela bröllopet eller fick dom betala?

Leta upp nya och riktiga vänner. Du kommer att bli besviken på dom fler gånger och kan dom låta dig stå där på DIN stora dag e dom inga vänner.

Lycka till och vet du. Du och din man har varandra och snart har ni nya vänner i vått och torrt.

Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet