• Fjosok

Bröllopsbloopers

Okej, jag är inte gift men sätter denna som en berättelse i alla fall. Någon moderator får ta mig i kragen om det är fel plats. HIttade dock ingen bättre.

Nå, alla har vi ju varit med om bröllop där det hänt dråpliga saker, som antagligen inte var så skoj för dom inblandade men desto roligare för oss andra. Det kan vara allt från prislappar under brudgummens skor som syns när dom knäfaller, solister som inte kan sjunga men ska göra det i alla fall och diverse saker som händer på fester.

Mitt dråpligaste minne var när jag, som nyutexad från musikhögskolan, skulle vikariera i ett dansband (pinsamt men sant) under sommaren 2004. Vi skulle spela på en bröllopsfest utanför Stockholm (behöver inte gå in närmare på var) men när vi stod redo på scenen och skulle dra igång brudvalsen (en dansbandsversion av "An der schönen blauen donau" av alla låtar) så kommer toastmadamen framspeingande och säger åt oss att vänta. Först en gång, sedan en andra gång och sedan en tredje.

Efter 15 minuter på scenen utan att börja undrar vi, och alla gästerna, vad som är problemet.

Vad tror ni hade hänt?

Jo, bruden var så packad att hon hade varit ute och spytt och i samma veva börjat böla och snacka om att vigseln inte var äkta, att dom inte alls var gifta och ville sticka hem och bara sova.

Någon hade dragit fram vigselbeviset, någon annan fixat makeupen och borstat tänderna på henne efteråt och sett till att hon kom tillbaka in igen. Och tur var väl det för hon och nyblivna maken hånglade loss rejält till brudvalsen sen

Hoppas det löste sig för dom senare. Men varför dricka så mycket på sin egen bröllopsfest? För oss andra var det dock minst sagt komiskt eller tragikomiskt om man föredrar det, vi garvade hela vägen hem. :)

Nå, nu är det eran tur. Era erfarenheter, nämn dock inte ve och vilka. Detta handlar om att berätta historier, inte hänga ut folk.

// Fjosok

• Svar på tråden Bröllopsbloopers
  • EnaOline

mohaha..ååå så kul tråd!

• Sommaren2008

Jag känner en vars föräldrar gifte sig när han var 5 år gammal. När de kom ut från kyrkan allihopa så sa pappan (brudgummen): ja, nu heter vi alla Jönsson! Då vände min bekant, 5 år gammal, på klacken och ville att de skulle gå tillbaka in i kyrkan för att ta tillbaka sitt gamla efternamn! =)

• Therii

var på min väns bröllop förra året som brudtärna.
    under kaffet när det ska serveras påtår och brudgummen vill ha mjölk i sitt kaffe så när de ska fylla på bruden kaffekopp lutar de samtidigt mjölkkannan så det rinner mjölk över hela brudens rygg.

under samma bröllopsfest som ägde rum på en resturangsåg jag en av de anstälda halsa vin direkt ur flaskan för att sen srvera från samma + att han uner kaffet går å tar sig en regält stor tårbit.

• 080724

*lägger denna tråden till mina favoriter*

• Myrmor

min vän sjöng på ett bröllop där brudparet var toknervösa. De var osäkra på när de skulle knäböja och prästen lovade att ge dem ett litet tecken. Så kom den stora dagen, de skreeed låångsamt nerför altargången, så långsamt att de inte hunnit ända fram när ingångsmarschen var slut (kantorn satt på läktaren och såg inte detta). De stannade. Så prästen vinkade lite åt dem - typ- kom fram ni. Då föll de ner på knä mitt i altargången, helt underbart!!! Så prästen fick gå ner och hjälpa dem upp och hämta fram dem.. Haha!

En annan story, helt bisarr- en liten begravning i ett kapell, av den typen där man sänker ner kistan direkt för kremering efter begravningsgusdtjänsten. När det är dags för de sista avskeden och prästen visar fram alla bänkrad för bänkrad ser antagligen maskinisken en trappa ner på klockan, och tar fel på tiden och tor att begravningen är över. Han börjar sänka kistan, änkan står och ser hur hennes man sjunker neråt (alla tänker typ- vad vackert-) och hon kastar ner sin bukett på kistan. Den träffar maskinisten i huvudet, han tror att någon driver med honom och upp från nedervåningen ropar han - så det hörs högt och tydligt över solistens stackars sång "JA DET VAR JU JÄÄVLIGT ROLIGT!!" Den ni...

• Myrmor

sen ska man ju inte tala om alla underliga låtval brudpar gör. Har på fullaste allvar sjungit "think twice" med celine dion på ett bröllop..

• Rebellen75

min historia är när jag var på min kusins bröllop och skulle skriva i gästboken. Jag råkade skriva fel namn på brudgummen så det blev ett stort moln ritat mitt i texten. men när jag läste det sedan igen var det fortfarande FEL namn men ett annat, riktigt pinsamt. Han heter Karl- Henrik och ingenting annat. Har lärt mig nu.

• Fejs

roliga historier ni har, vill höra mer!

• esset50
    artist skrev 2008-06-24 17:38:29 följande:
    sen ska man ju inte tala om alla underliga låtval brudpar gör. Har på fullaste allvar sjungit "think twice" med celine dion på ett bröllop..
    MERA...
  • mad78

Hi hi. Jag vill också höra mer!

• Kärlek ger näring åt själen

*puffar*

• Goldensea

Jaaa give us more... Skulle ha bidragit själv om jag haft några!

Svar på tråden Bröllopsbloopers