• Fjosok

Bröllopsbloopers

Okej, jag är inte gift men sätter denna som en berättelse i alla fall. Någon moderator får ta mig i kragen om det är fel plats. HIttade dock ingen bättre.

Nå, alla har vi ju varit med om bröllop där det hänt dråpliga saker, som antagligen inte var så skoj för dom inblandade men desto roligare för oss andra. Det kan vara allt från prislappar under brudgummens skor som syns när dom knäfaller, solister som inte kan sjunga men ska göra det i alla fall och diverse saker som händer på fester.

Mitt dråpligaste minne var när jag, som nyutexad från musikhögskolan, skulle vikariera i ett dansband (pinsamt men sant) under sommaren 2004. Vi skulle spela på en bröllopsfest utanför Stockholm (behöver inte gå in närmare på var) men när vi stod redo på scenen och skulle dra igång brudvalsen (en dansbandsversion av "An der schönen blauen donau" av alla låtar) så kommer toastmadamen framspeingande och säger åt oss att vänta. Först en gång, sedan en andra gång och sedan en tredje.

Efter 15 minuter på scenen utan att börja undrar vi, och alla gästerna, vad som är problemet.

Vad tror ni hade hänt?

Jo, bruden var så packad att hon hade varit ute och spytt och i samma veva börjat böla och snacka om att vigseln inte var äkta, att dom inte alls var gifta och ville sticka hem och bara sova.

Någon hade dragit fram vigselbeviset, någon annan fixat makeupen och borstat tänderna på henne efteråt och sett till att hon kom tillbaka in igen. Och tur var väl det för hon och nyblivna maken hånglade loss rejält till brudvalsen sen

Hoppas det löste sig för dom senare. Men varför dricka så mycket på sin egen bröllopsfest? För oss andra var det dock minst sagt komiskt eller tragikomiskt om man föredrar det, vi garvade hela vägen hem. :)

Nå, nu är det eran tur. Era erfarenheter, nämn dock inte ve och vilka. Detta handlar om att berätta historier, inte hänga ut folk.

// Fjosok

• Svar på tråden Bröllopsbloopers
  • jennyfer

Jag hörde om ett bröllop där brudparet hade bett solisten att sjunga "den där vackra låten från Robin Hood" (d v s Everything I do med Bryan Adams" som ingångslåt. Det var bara det att när de ska börja traska in i kyrkan så hör de "Hoodeladi, hoppsan vilken dag" från den tecknade Robin Hood.

• Fjosok

Låter ungeför som tantan som ville ha "hej Tomtegubbar" på sin mans begravning för att den var så fin.

"En liten tid vi leva här. med mycket möda och stort besvär ..."

:D

• Kärlek ger näring åt själen

Hahaha ASG Men det kan ju också vara något liite söött

jennyfer skrev 2008-04-21 13:13:04 följande:
    Jag hörde om ett bröllop där brudparet hade bett solisten att sjunga "den där vackra låten från Robin Hood" (d v s Everything I do med Bryan Adams" som ingångslåt. Det var bara det att när de ska börja traska in i kyrkan så hör de "Hoodeladi, hoppsan vilken dag" från den tecknade Robin Hood.
  • jennyfer

Japp, hur sött som helst och säkert en kul historia efteråt, men jag kan tänka mig att det vackra skridandet i lugn takt till ursprungslåten kom av sig. Hur promenerar man in till Hoodeladi? Med små hoppsan-steg?

• Kärlek ger näring åt själen

Haha jadu ingen aning *S* Skuttande istället för skridande ;)

• Fjosok

Har varit med om ett brudpar (på en av mina över 30 vigslar som musiker) som när dom vände sig om bara tittade på varandra ... och SPRANG ut allt vad dom orkade med världens största leenden :)

• Fjosok

Drar igång denna tråden igen. Tog upp ämnet på jobbet idag och fick många sköna historier. UNder mitten av 90-talet hade tydligen en liten flicka utropat, då brudparet var hallvägs till altaret.

"Mamma, varför har bruden rosetten på rumpan och inte i håret. Har den lossnat"

Och starkt var det tydligen, halva kyrkan hade tydligen försökt hålla sig.

Ska sägas att det var inne med rumprosetter på den tiden också

• Flamora

Hahaha, skrattar så tårarna rinner. Gud va kul!

• Fjosok
    Jo, men det måste vara en skröna :D

Annars är det för sanslöst kul ... :D
Svar på tråden Bröllopsbloopers