• Fjosok

Bröllopsbloopers

Okej, jag är inte gift men sätter denna som en berättelse i alla fall. Någon moderator får ta mig i kragen om det är fel plats. HIttade dock ingen bättre.

Nå, alla har vi ju varit med om bröllop där det hänt dråpliga saker, som antagligen inte var så skoj för dom inblandade men desto roligare för oss andra. Det kan vara allt från prislappar under brudgummens skor som syns när dom knäfaller, solister som inte kan sjunga men ska göra det i alla fall och diverse saker som händer på fester.

Mitt dråpligaste minne var när jag, som nyutexad från musikhögskolan, skulle vikariera i ett dansband (pinsamt men sant) under sommaren 2004. Vi skulle spela på en bröllopsfest utanför Stockholm (behöver inte gå in närmare på var) men när vi stod redo på scenen och skulle dra igång brudvalsen (en dansbandsversion av "An der schönen blauen donau" av alla låtar) så kommer toastmadamen framspeingande och säger åt oss att vänta. Först en gång, sedan en andra gång och sedan en tredje.

Efter 15 minuter på scenen utan att börja undrar vi, och alla gästerna, vad som är problemet.

Vad tror ni hade hänt?

Jo, bruden var så packad att hon hade varit ute och spytt och i samma veva börjat böla och snacka om att vigseln inte var äkta, att dom inte alls var gifta och ville sticka hem och bara sova.

Någon hade dragit fram vigselbeviset, någon annan fixat makeupen och borstat tänderna på henne efteråt och sett till att hon kom tillbaka in igen. Och tur var väl det för hon och nyblivna maken hånglade loss rejält till brudvalsen sen

Hoppas det löste sig för dom senare. Men varför dricka så mycket på sin egen bröllopsfest? För oss andra var det dock minst sagt komiskt eller tragikomiskt om man föredrar det, vi garvade hela vägen hem. :)

Nå, nu är det eran tur. Era erfarenheter, nämn dock inte ve och vilka. Detta handlar om att berätta historier, inte hänga ut folk.

// Fjosok

• Svar på tråden Bröllopsbloopers
  • esset50
    jennyfer skrev 2008-04-21 13:13:04 följande:
    Jag hörde om ett bröllop där brudparet hade bett solisten att sjunga "den där vackra låten från Robin Hood" (d v s Everything I do med Bryan Adams" som ingångslåt. Det var bara det att när de ska börja traska in i kyrkan så hör de "Hoodeladi, hoppsan vilken dag" från den tecknade Robin Hood.
    Oh my God!
    Dagens Garv!!!!
  • jeslin
    Jag hörde om ett bröllop där brudparet hade bett solisten att sjunga "den där vackra låten från Robin Hood" (d v s Everything I do med Bryan Adams" som ingångslåt. Det var bara det att när de ska börja traska in i kyrkan så hör de "Hoodeladi, hoppsan vilken dag" från den tecknade Robin Hood.
  • esset50

När klockorna ringer så gör man sista kollen att hår, klänning osv är som det ska.
    Då vänder bruden sig till prästen "När ska man pussas?"
    "Efter Tillkännagivandet, jag säger till er" blir svaret.
    Bruden till sin blivande, med MKT triumferande min: "Jaha, då hade JAG rätt!!!"
    Prästen o jag tittade på varandra, höll på att börja garva, höll så god min vi kunde o kände bara: OK lycka till i ert äktenskap...
    Vet inte om de hade sån jargong emellan sig men det lät lite sisådär med bara minuten kvar innan det var dags att gå in.

• Krystal
    Hörde här om dan en likande sak, dock inte på ett bröllop utan på en begravning.
    Då hade familjen bett dom spela "Du ska inte tro det blir sommar" för det hade tydligen varit en av tantes favoriter. Dom hade visat på vilket spår på skivan den var.
    Så, familjen sitter där..tyst och stilla när det hörs "Du käre lille snickeboa här kommer jag igen.." på ganska hög volym över hela salen.
    Det tar en liten stund innan den som nu satt på musiken att inse sin miss. Så musiken tystnar, och dom gör ett nytt försök. Åter hörs "Du käre lille snickerboa" ur stereon...
  • Fjosok

Haha!

var på ett bröllop utanför Malmö i en otroligt vacker medeltidskyrka i slutet av 90-talet.

Att man ska ha barnsång i kyrkan kan kanske vara charmigt, men jag tycker ofta det blir en katastrof. I detta fall var det just Idas sommarvisa som skulle sjungas av dom två näbabrna, 3 och 5 år.

Dom prickade tonerna ganska rätt, men jag har aldrig hört barn sjunga på så otroligt grov skånska. Älskar skånska och kan tycka att sydliga skånska dialekter kan vara lite väl ibland. Dessa barn var dessutom från Trelleborg där jag iaf tycker dom pratar som grovast.

När vuxna kör loss på dialekt är det en sak, men två små täror i rosa flyffklänningar som tar i från tårna blir det obeskrivlig humor.

"Du skaaaaau ente trou diet bleirr souuumar, i fall ente noun sitter fauuutrt"

Fy vad jag garvade i smyg efteråt

• Anettan73
    Fjosok skrev 2008-04-26 13:37:00 följande:
    Haha!var på ett bröllop utanför Malmö i en otroligt vacker medeltidskyrka i slutet av 90-talet.Att man ska ha barnsång i kyrkan kan kanske vara charmigt, men jag tycker ofta det blir en katastrof. I detta fall var det just Idas sommarvisa som skulle sjungas av dom två näbabrna, 3 och 5 år.Dom prickade tonerna ganska rätt, men jag har aldrig hört barn sjunga på så otroligt grov skånska. Älskar skånska och kan tycka att sydliga skånska dialekter kan vara lite väl ibland. Dessa barn var dessutom från Trelleborg där jag iaf tycker dom pratar som grovast.När vuxna kör loss på dialekt är det en sak, men två små täror i rosa flyffklänningar som tar i från tårna blir det obeskrivlig humor."Du skaaaaau ente trou diet bleirr souuumar, i fall ente noun sitter fauuutrt"Fy vad jag garvade i smyg efteråt
    Jo jag kan riktigt höra detta. Runt Eslövstrakten är dom med väldigt brea... Jag är ursprungligen från Malmö och ibland har tom jag svårt att höra vad dom säger. Allra mest dom äldre. Min m2b pratar vääääldigt bre skånska...
  • Vidalila

Usch ja, trelleborgarna är oslagbara på sin brytning. Är från Malmö, och "trelleborgska" är ett stående skämt i Malmö...

• 090208

Mera mera!!

Sjalv sa har jag faktiskt bara varit pa 1 brollop (men ar ju "bara" 24 ar och inga vanner har hunnit gifta sig an...). Namligen min systers, och tartan tod slut. NEEEJ vilken tabbe!! A andra sidan ar hennes man snal och dum, vi har inte ens kontakt med dom sa... Man far vad man fortjanar kanske...

• Fjosok

Kul att nån sparkade igång denna tråden igen

MEn jag har bränt alla mina bloopers, tyvärr

• Lunia

*asg* skrattar så karen vaknar.... Dena tråden diggar jag!!

Svar på tråden Bröllopsbloopers