• AoM

    Camebridgekuren - tråd 10

    Gamla tråden är stängd, här är den nya!

    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

    Joina oss på viktresan!

  • Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • malintrollet

    Hej alla!

    Började igår med Cambridgekuren och känner en GRYM motivation.
    Startvikt 100,7, längd 172 och vill gå ner 20kg.

    Är nu alltså inne på dag två och har just ätit frukost... Blev choklad med kanel i. Tror nog den blir godare med kaffe i, för bara som den är tyckte jag inte om den.
    Tycker det är fantastiskt att det finns ett forum här där man kan prata med folk i samma situation! Sitter på sommarjobbet nämligen mitt bland en massa fikaglada medarbetare.

    Kommer definitivt läsa vidare här!!

  • EllaM

    Välkommen!!

    Choklad med kaffe i är gott. Cappuccino med kaffe i är också supergott!


    malintrollet skrev 2008-07-08 09:02:41 följande:
    Hej alla!Började igår med Cambridgekuren och känner en GRYM motivation.Startvikt 100,7, längd 172 och vill gå ner 20kg. Är nu alltså inne på dag två och har just ätit frukost... Blev choklad med kanel i. Tror nog den blir godare med kaffe i, för bara som den är tyckte jag inte om den.Tycker det är fantastiskt att det finns ett forum här där man kan prata med folk i samma situation! Sitter på sommarjobbet nämligen mitt bland en massa fikaglada medarbetare.Kommer definitivt läsa vidare här!!
  • malintrollet

    Jag har dock ingen våg hemma... så alla ni som pratar om hur mycket ni går ner i vikt varje dag och så.. det kan inte jag göra.
    Får se på torsdag hos konsulenten hur det ser ut. Kör detta tillsammans med en kompis, och hon ska dit och köpa lite grejer då.

    En liten fråga angående kryddning av maten. Får man krydda med örtkryddor och vitlökspulver också?

  • gottelina
    malintrollet skrev 2008-07-08 09:08:20 följande:
    Jag har dock ingen våg hemma... så alla ni som pratar om hur mycket ni går ner i vikt varje dag och så.. det kan inte jag göra.Får se på torsdag hos konsulenten hur det ser ut. Kör detta tillsammans med en kompis, och hon ska dit och köpa lite grejer då.En liten fråga angående kryddning av maten. Får man krydda med örtkryddor och vitlökspulver också?
    Ja med allt som inte innehåller salt eller socker. Glutamat ska man också akta sig noga för.
  • Mikabella

    Cappuccino/vanilj med lite kanel och kardemumma i är min favvo.

  • malintrollet

    Då blir ju detta inga problems! min största skräck var att Cambridgekuren skulle smaka äckligt som t.ex nutrilett eller naturdiet, men hittills är jag mycket positivt överraskad! Ett stort plus är också att hos konsulenten så får man plocka ihop en mix med vilka smaker man vill, så detta känns inte ens enformigt!

    Motivationen är som sagt på topp, och de 20kg jag vill gå ner är bara mitt inledande mål. Skulle må bra av att tappa 30kg också, men lite realistisk får man ju vara här i världen.

    Vad är svårast då? om man hållit på med kuren ett tag menar jag. Har redan förstått att dag 3-4 ska vara de värsta, men finns det något annat?

  • Mikabella

    Det värst? Att cykla förbi en vcambing en solig kväll Haha...man drömmer om mat, tänker mat och fantiserar om vad man ska äta när man väl får börja äta igen...men sen när det blir "tillåtet" med mat igen så är man faktiskt inte så sugen Knasigt. Jag har bara kört 1 vecka renkur. kan tänka mig att suget efter att tugga bli stort efter 10 dagar eller så...

    Lycka till! Det kommer gå som en dans! Var bara bestämd och hård mot sig själv! inga belöningar i form av mat.

  • Mikabella

    tack. ja det är säker så. Dumma dumma trivselkilon! hatar dem! Ska ner ill 54 innan 19 juli och 52 till den stora dagen 30 augusti! Grrrr!!! Nu tusan!!!


    EllaM skrev 2008-07-08 08:59:46 följande:
    Kroppen hamnar på "platåer" ibland. Jag har också för mig att du inte väger så mycket utan bara vill ha bort de sista trivselkilon, preciss om jag. Tro mig, de är jättesvåra att få bort! Eftersom kroppen inte har så stora fettreserver, håller den hårt i den som finns (en överlevnadsmekanism), så ju smalare man blir desto svårare är det att gå ner. Det är bara att hålla ut!! När jag körde ren kur förra gången stod jag still över en vecka. Så har det inte varit denna gång, men då har jag också haft ett långt uppehåll utan bantning så kroppen fått "stabiliseras" på den nya vikten inna jag körde igång ren kur igen. Håll ut!!! Man tycker inte att det händer något i kroppen ibland med det gör det. Man måste bara ha tålamod.
  • EllaM

    Det är egentligen bättre att göra som du gör, inte ha ngn våg hemma och bara väga sig hos konsulenten. Man blir annars lätt fixerad....som du säkert märker här inne!

    Kryddning går bra!


    malintrollet skrev 2008-07-08 09:08:20 följande:
    Jag har dock ingen våg hemma... så alla ni som pratar om hur mycket ni går ner i vikt varje dag och så.. det kan inte jag göra.Får se på torsdag hos konsulenten hur det ser ut. Kör detta tillsammans med en kompis, och hon ska dit och köpa lite grejer då.En liten fråga angående kryddning av maten. Får man krydda med örtkryddor och vitlökspulver också?
  • EllaM

    Svårast tycker jag är att stå emot omgivningens föutfattade meningar om pulverdieter. När man väl är förbi de första värsta dagarna går det lätt på kuren (och man får massa tid till annat eftersom man inte lagar mat och diskar hela kvällarna!) och är man bara motiverad så är det itne så svårt att stå emot fika/middagar etc vad det nu kan vara man blir bortbjuden på.


    malintrollet skrev 2008-07-08 09:14:19 följande:
    Då blir ju detta inga problems! min största skräck var att Cambridgekuren skulle smaka äckligt som t.ex nutrilett eller naturdiet, men hittills är jag mycket positivt överraskad! Ett stort plus är också att hos konsulenten så får man plocka ihop en mix med vilka smaker man vill, så detta känns inte ens enformigt!Motivationen är som sagt på topp, och de 20kg jag vill gå ner är bara mitt inledande mål. Skulle må bra av att tappa 30kg också, men lite realistisk får man ju vara här i världen.Vad är svårast då? om man hållit på med kuren ett tag menar jag. Har redan förstått att dag 3-4 ska vara de värsta, men finns det något annat?
  • EllaM

    Det klarar du!!!!


    Mikabella skrev 2008-07-08 09:37:37 följande:
    tack. ja det är säker så. Dumma dumma trivselkilon! hatar dem! Ska ner ill 54 innan 19 juli och 52 till den stora dagen 30 augusti! Grrrr!!! Nu tusan!!!
  • malintrollet

    Just örtkryddor och vitlökspulver frågade jag om för att de är ju torkade och i ganska stora "bitar".. vitlöken sväller ju upp och får samma konsistens som riktig hackad vitlök... fast så kanske det blir med alla kryddor... bara det att vitlöken har större "bitar".
    Min egentliga fundering rör ju kalori/kolhydratsinnehållet i dem...

  • EllaM

    Hmm, fråga din konsulent om du är osäker.... Men ärligt talat skulle jag inte tro att det gör något! Det är ju så lite man använder att ev kolhydrater borde vara försumbara. Kalorier behöver du inte bekymra dig om när det gäller kryddor. Det är ju bättre att du använder kryddorna och tycker det smakar så bra att du fortsätter på dieten än att du struntar i kryddorna och lägger av för att det smakar för trist.


    malintrollet skrev 2008-07-08 09:53:52 följande:
    Just örtkryddor och vitlökspulver frågade jag om för att de är ju torkade och i ganska stora "bitar".. vitlöken sväller ju upp och får samma konsistens som riktig hackad vitlök... fast så kanske det blir med alla kryddor... bara det att vitlöken har större "bitar".Min egentliga fundering rör ju kalori/kolhydratsinnehållet i dem...
  • EllaM

    Var inte låg! Det kommer att fixa sig. Man blir så nojig och hänger upp sig på detaljer och vill att allt ska vara så PERFEKT!!! Det enda som betyder något är att man gifter sig med den man älskar och du kommer stråla den här dagen så till den milda grad att ingen kommer att titta på dina tuttar (utom din man då, och han lär ju redan tycka att de är fantastiska!). Men om det är så att det saknas "utfyllnad", så går det att fixa med ilägg. Behöver itne bli så dyrt, tror det finns på Lindex/Twilfit etc. Du kommer att vara sååå vacker!!!

    Fast jag förstår dig. Jag är själv orolig. Har gått ner 4 kg sedan jag köpte klänningen (som satt perfekt då). Skräddaren jag ska lämna till är superduktig, så jag är inte orolig, annat än för kostnaden..... Men man kan ju inte vänta till sista veckan heller och köpa klänning så, så vad göra?

    Läste lite i din blogg.... helt impad! Hur orkar och hinner du fixa så mycket!!! Och med barn och allt! Jag hinner ingenting och har inte ens barn. Tur att vi gifter oss vääääldigt litet och intimt, annars hade jag aldrig fixat det. Du är super Anja!!

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-07-08 16:16:06 följande:


  • Anja 19 juli 2008

    EllaM

    haha, ditt inlägg var precis vad jag behövde. Har faktiskt redan införskaffat såna inlägg från lindex så jag hoppas att det ska ordna sig. NÅgon sa att det även finns klisterlappar med klister på båda sidor som man kan fästa på bröstens ovansida så att klänningen "klistras" fast där o inte glipar. Ska kolla upp det.



    Du har så rätt... Man kommer ju ändå känna sig fin, m tanke på klänningen, make-upen, håret och bukett och allt...

    Ska fokusera på allt det som är bra och försöka skita i att klänningens passform över bysten är åt skogen

    Tänker köpa en bolero oxå, döljer fettvecken på ryggen *asg*

  • EllaM

    Japp, Hollywood Fashion Tape. Finns bla på Twilfit. Världens bästa uppfinning!! Fixar allt från kläder som åker ner, urringningar som inte vill vara på plats (minskar risken för nip slips), bh-band som glider ner på axeln, blusar som glipar vid brösten.... Man klarar sig inte utan!

    Bolero är dessutom skitsnyggt. Mycket elegant!!

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-07-08 17:13:45 följande:


    EllaMhaha, ditt inlägg var precis vad jag behövde. Har faktiskt redan införskaffat såna inlägg från lindex så jag hoppas att det ska ordna sig. NÅgon sa att det även finns klisterlappar med klister på båda sidor som man kan fästa på bröstens ovansida så att klänningen "klistras" fast där o inte glipar. Ska kolla upp det.Du har så rätt... Man kommer ju ändå känna sig fin, m tanke på klänningen, make-upen, håret och bukett och allt...Ska fokusera på allt det som är bra och försöka skita i att klänningens passform över bysten är åt skogen Tänker köpa en bolero oxå, döljer fettvecken på ryggen *asg*
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10