• AoM

    Camebridgekuren - tråd 10

    Gamla tråden är stängd, här är den nya!

    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

    Joina oss på viktresan!

  • Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • EllaM

    Hmm, vägde mig idag. gick ju upp 2 hg häromdagen och den vikten har jag fortfarande. Trots att jag går på ren kur (dag 9 idag). Hoppas på att det beror på att jag har mens. Lätt att tappa motivationen när vågen står still eller till och med går upp. Men jag ska hålla ut! 10 dagar kvar på ren kur, sedan blir det kombinerad i ett par veckor och kanske en sväng på ren kur igen. Vi får se. Skräddaren lovade att jag inte behövde komma in med klänningen förrän två veckor innan bröllopet om den behöver tas in, så jag har lite tid på mig än. Men vad det går sakta så här på slutet. Jag försöker dock se det positivt, för det betyder ju att det inte finns så mycket att ta av längre.

    Kämpa på tjejer! Det är extra svårt nu när det är sommar och mycket kretsar kring mat och grillning och så, men ni är jättedutkiga. Ni fixar det här!!

  • Anja 19 juli 2008

    ellaM

    beror säkerligen på mensen... man kna ju lägga på sig kilon i vätska när man har mens. Jag går upp typ två kilo då!

    Så håll ut!

  • EllaM

    Tack för uppmuntran!

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-07-01 13:23:51 följande:


    ellaMberor säkerligen på mensen... man kna ju lägga på sig kilon i vätska när man har mens. Jag går upp typ två kilo då!Så håll ut!
  • LoveLife

    Hej på er!
    Idag har jag gått på ren kur i 3 veckor och resultatet blev -6,2kg! Helt underbart! Idag avslutar jag och börjar kombinera =) Första och andra veckan gick jag ner i vikt men på den tredje veckan stog jag still (och gick till och ed upp ngr hg), men sen på slutet av veckan så gick jag plötsligt ner 7hg! Så det gäller att ha tålamod, ibland stannar man (inte alls bra för motivationen) men hålelr man ut så tickar vågen ner =)

    Jag hoppas att jag inte går upp så mycket i vattenvikt coh kommer att ta dem sista kilona utan cambridge, den snabba viktnedgången ger verkligen en riktig motivationskick! Det var väl värt att köra!

    Kommer komma in och uppdaterar ibland =)
    Ha det underbart tjejer! Kämpa på, lucka till och kom ihåg att ni e grymma! ;)

  • EllaM

    Gud så duktigt!!!!! Stort stort grattis!!!! När jag körde ren kur första gången gick jag ner 3 kilo och jag körde också tre veckor. Jättebra av dig, vilken kick!!

    Lycka till med de sista kilona!!


    LoveLife skrev 2008-07-01 15:45:40 följande:
    Hej på er!Idag har jag gått på ren kur i 3 veckor och resultatet blev -6,2kg! Helt underbart! Idag avslutar jag och börjar kombinera =) Första och andra veckan gick jag ner i vikt men på den tredje veckan stog jag still (och gick till och ed upp ngr hg), men sen på slutet av veckan så gick jag plötsligt ner 7hg! Så det gäller att ha tålamod, ibland stannar man (inte alls bra för motivationen) men hålelr man ut så tickar vågen ner =)Jag hoppas att jag inte går upp så mycket i vattenvikt coh kommer att ta dem sista kilona utan cambridge, den snabba viktnedgången ger verkligen en riktig motivationskick! Det var väl värt att köra!Kommer komma in och uppdaterar ibland =)Ha det underbart tjejer! Kämpa på, lucka till och kom ihåg att ni e grymma! ;)
  • LoveLife

    Tack så mycket Ellam!

    Körde du hel renkur i tre veckor då? Jag märkte att jag inte gick ner dem dagarna då jag drack för lite vatten och jag tränade absolut ingenting..

    För länge sedan gjorde jag körde jag cambridge renkur fast jag tränade ca 5 dagar/vecka, och då gick jag ner väldigt långsamt. Gick även ner mindre än vad jag gjorde denna gången..

    Håll ut och kämpa du fixar det här =) Ett tips är att mäta sig trots att vågen står still. Den veckan jag stog still fortsatte mina mått att minska.

    Ha det så jätte bra nu alla kämpare :) Lycka till!!!

  • EllaM

    LoveLife: Jag gick på ren kur 2,5 vecka förra gången. Sedan har jag haft dagar med ren kur under min kombinerade period också.

    Jag märker också att jag går ner mindre när jag dricker för lite vatten. Och just det här med vattendrickandet är mitt stora problem. Får sällan i mig så mycket som krävs.

    Så du märkte att du gick ner mindre när du tränade alltså? Tror du det beror på muskelvikt eller på att kroppen hamnar på sparlåga?? Tycker att det är jättesvårt att veta hur jag ska göra med träningen. Förra gången på ren kur tränade jag inte alls. Nu tränar jag 2-3 ggr i veckan, blandar styrketräning med ett joggingpass och något aerobicspass. Men kör inte helt slut på mig, utan tar det ganska lugnt när jag tränar.

  • EllaM

    Äntligen, idag har vågen rört på sig efter att ha stått helt still i flera dagar. Ner 0,4 kilo så ytterligare en ny lägstanotering. Sakta men säkert framåt.....

  • LOOM

    Grattis till era viktnedgångar!! Ni är kanonduktiga!!

    Själv tycker jag det går oerhört trögt nu och jag fattar inte riktigt vad jag gör för fel... Äter korrekt, dricker korrekt, rör mig korrekt, ingen mens på gång... suck... kanske måste kroppen vila och så kommer ett ordentligt skutt snart, hoppas hoppas!

    Är inne på dag 49 och har totalt gått ner 11,2 kg. Senaste veckan har jag "bara" gått ner 1,1 kg och jag hade hoppats på mer, men man får va glad för det lilla

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10