• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Miss Blue

Jaha nu har jag ringt och de kan bara beklaga, de vet inte vad som hänt, vi måste ha missuppfattat varandra bla bla bla
    Visst det är inget jätteproblem att börja en halvtimme tidigare hos frissan men ÄNDÅ!! De hade naturligtvis uppbokat två brudpar direkt efter vår tid oxå så det blir svårt att flytta på den....
    "Jag ska ta extra bra bilder åt er som kompensation" säger han. Ja det är väl inte mer än rätt säger jag....suck
    Men det funkar, det måste det göra!
    Tur bara att jag kollade tiden NU och att vi inte skulle åkt dit till 12.30......!!!!

• nicolina2008

Min klänning har kommit! Äntligen ringde från butiken!! men nu har jag inte fått tid till sömerkan förens om 1 månad...suk alltid är det något.

Miss blue: Tur att det inte var mer än 30 min iallafall och att du ringde och kollade.

• ninnabell

min klänning är färdigsydd och på väg men har ej kommit än

• Brud 080823

Vet inte om jag får min klänning för huvud taget! har varit strul med leverantören så klänningen hade inte blivit beställd. och "butiken" fick inte tag i dem,men sen efter jag sagt att jag vill ha pengarna tillbaks så dröjde inte mer en en timme så hade hon både fått atg i dem och hade ett leveransdatum till ca 18 juli. Lite skumt..att det helt plötsligt löste sig... så jag lite inte på det fullt ut. Men får hoppas att det stämmer,man kan väl inte ljuga om en sådan sak!

• ninnabell

Brud 080823 skrev 2008-06-18 22:45:15 följande:

Vet inte om jag får min klänning för huvud taget! har varit strul med leverantören så klänningen hade inte blivit beställd. och "butiken" fick inte tag i dem,men sen efter jag sagt att jag vill ha pengarna tillbaks så dröjde inte mer en en timme så hade hon både fått atg i dem och hade ett leveransdatum till ca 18 juli. Lite skumt..att det helt plötsligt löste sig... så jag lite inte på det fullt ut. Men får hoppas att det stämmer,man kan väl inte ljuga om en sådan sak!
    ja jag kan förstå att du blir fundersam det hade jag med blivit.
    jag fick se bilder på min klänning att den är klar men att den ska sändas till det stället jag beställt den från....där ska dom kolla upp så att allt stämmer och då får jag den
  • C123

Imorgon ska jag köpa min brudklänning. Har bokat tid hos en butik, nu måste det bara bli av!

• hjarta

Jag var och hadde min forsta "fitting" av min klanning, och den var for liten, inte jattemycket med maste laggas ut en half centimeter pa var sida.

Jag blev lite deppig, jag vet varfor den var forliten, for jag har tenta pluggat for mina tre tentor i tisdags och idag, och jag har atit skrap och inte tranat pa 3 manader eller sa. Men jag blev deppig anda...

men for att se det pa den glada sidan....det var billigare att lagga ut klanningen an att ta i den om jag hadde kopt den i en storre storlek.

tenta om 2 timmar....stressmage javisst..

• LLJÖ

Nu ska jag iväg och hämta min klänning, dock måste den tas upp innan jag kan ta hem den. Den har hängt hos butiken i några veckor men det är ju jättesvårt att hitta en tid att hämta den närt man jobbar betydligt mer än 40-timmars veckor och butikerna har öppettider för hemmafruar... Skämt åsido, nu blir det av!

Jag såg Sex and the city i tisdags och hittade buketten jag vill ha på bröllopet, Carries brudbukett är fantastisk. Någon annan som sett den buketten?

Brud 080823: Har du beställt via dreambride.se? Våra tärnklänningar beställdes därifrån och vi var med om exakt samma sak. Först skulle klänningarna inte komma, men när vi ville ha pengarna tillbaka så skulle de plötsligt komma...

• Miss Blue

ÅH vad kul att få hämta klänningen

Jag vill oxå se Sex and the city-filmen, var den bra???
    Hmm bukett, hur såg den ut?? *nyfiken*

LLJÖ skrev 2008-06-19 12:35:03 följande:
    Nu ska jag iväg och hämta min klänning, dock måste den tas upp innan jag kan ta hem den. Den har hängt hos butiken i några veckor men det är ju jättesvårt att hitta en tid att hämta den närt man jobbar betydligt mer än 40-timmars veckor och butikerna har öppettider för hemmafruar... Skämt åsido, nu blir det av!Jag såg Sex and the city i tisdags och hittade buketten jag vill ha på bröllopet, Carries brudbukett är fantastisk. Någon annan som sett den buketten?Brud 080823: Har du beställt via dreambride.se? Våra tärnklänningar beställdes därifrån och vi var med om exakt samma sak. Först skulle klänningarna inte komma, men när vi ville ha pengarna tillbaka så skulle de plötsligt komma...
  • voilen

Verkar som att man måste dubbelchecka allt 2 ggr minst... Vilket strul med fotograf och alla klänningar. Jag köpte min via blocket hos en jättetrevlig tjej i vintras så jag har inte haft nåt strul med det iaf. Är ju en ganska viktig detalj i sammanhanget som det är svårt att klara sig utan

När vi för nån vecka sen var å kollade upp några grejer i festlokalen så sa hon att vi inte var inbokade riktigt eftersom vi inte skrivit på nåt kontrakt!! Första ggn vi var där sa han att det var klart och nämnde inget om nåt kontrakt... Man blev lite less men tur att ingen annan var inbokad på vår dag eftersom vi har bjudit in 55 gäster dit

• C123

Allt gick så bra, så bra idag!!! Superfin klänning som blir min på måndag, kommer sys in över helgen. Så glad att jag äntligen hittade en. Köpte även tiara, sjal, smycken och underkläder samtidigt.

• C123

nicolina2008: tack! allt gick bra så roligt!!!

• nicolina2008

C123 skrev 2008-06-19 17:55:45 följande:

nicolina2008: tack! allt gick bra så roligt!!!
    Vad blev det för klänning?? Nyfiken!

Jag ringde och ändrade min tid till sömmerskan idag. så nu får jag komma om 2 veckor istället. Känns mycket bättre än att vänta en månad.
  • C123
    nicolina2008 skrev 2008-06-19 21:47:21 följande:
    C123 skrev 2008-06-19 17:55:45 följande:
    Vad blev det för klänning?? Nyfiken!Jag ringde och ändrade min tid till sömmerskan idag. så nu får jag komma om 2 veckor istället. Känns mycket bättre än att vänta en månad.
    Det blev en klänning av Alicja Eklöw, superfin, missade bara att se märket men designar hon endast Asperaklänningar? Såfall är det en Aspera...var så himla mycket så kan nog inte säga märket nu tyvärr..ska kolla det när jag hämtar den på måndag. Den är superfin, axelbandslös med utställd kjol, vit och med tyll, litet släp, pärlor broderade i sidan...åhh längtar till måndag!! Dom skulle sy in den, sista klänningen var det i den modellen och det var en 36:a men jag är ganska liten så dom syr in den till en 32-34 tror jag..Det roliga var att det var den första jag provade och det var den jag ville ha, det var ju tur!! Men det tog två timmar att prova och välja tillbehör osv osv. Men det var det värt

Ja det är bättre tror jag med, roligt att få den så fort som möjligt!! Man vill ju inte vänta. Vad har du valt för klänning? *nyfiken*
  • nicolina2008

Jag har köpt en Romantica (finns bild i galleriet). Ganska enkel men med lite detaljer ändå!

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)