• Beautiful

    Ålder? antal år??

    Hej!
    Jag har länge tänkt lite men aldrig hittat svar!
    Därför frågar jag folk där ute.
    Tre fårgor.

    Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?
    Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?

    Tack för hjälpen i förhand!

  • Svar på tråden Ålder? antal år??
  • Zsarah

    om det blir ett vinterbröllop så kommer vi vara 21 respektive 24 och varit tillsammans i 5½ och dottern kommer då att vara 1 år och nån månad.

    Blir det sommarbröllop så kommer jag vara en månad före jag fyller 22 och sambon 24½ och vi kommer då ha varit tillsammans i 6 år.

  • Malleno

    Vi är 26 år och gifter oss isommar efter att varit tillsammans i då 2 år och 3 månader.. Vi förlovade oss efter 1 år.. Så nej, jag tycker inte att man är för ung om man känner att det är rätt och är mogen för det..:)

  • nyfiken87

    vi va ihop i 2 år vi va 18 respektive 19 år när vi gifte oss...kärleken har ingen ålder!

  • generalskan

    vi hade varit ihop 5 månader och 2 veckor när vi gifte oss, vi var 4o respektive 52 år.

  • PennyJenny

    Vi hade varit ihop i 6 år när vi gifte oss och var 35 respektive 35 när vi gifte oss.

    Jag tror inte att det går att dra en åldergräns för när man är mogen att gifta sig och inte. Jag hade inte varit det som 23-åring, men å andra sidan träffade jag inte min man fören långt senare och kanske hade jag varit mogen för det om jag träffat honom tidigare.

  • Efter 11 år är det min tur

    Vi hade varit tillsammans i 11 år när vi gifte oss och var 29 och 31 år! Älskar man så älskar man!!

  • patti87

    jag är 20, min blivande man är 31. han kommer o vara 32 när vi gifter oss och jag fyller 21 exakt månad efter bröllopet :)

    vi har varit ett par sen sommaren 2004. förlovade sen novermber 2007. och gifter oss sommaren 2008!! :)

    ingen ålder är egentligen för ung för att gifta sig. man måste känna det själv i hjärtat om man är redo eller inte :)

  • lemonbird

    Jag är 29 och han är 25, vi har varit ihop i 3,5 år planerar giftemål till 2009/2010. Förlovade oss 2006. Man ska nog inte vänta fööör länge med giftemål, men samtidigt är det ju bra om man vet vad man ger sig in på:)

  • Kulturmix

    Vi har varit ihop i tolv år, tretton när vi gifter oss. Träffades när vi var 15/17...väntade länge, men nu finns inga tvivel. Vi har redan varit igenom det mesta som kan "Knäcka" ett äktenskap.Kanske fördelen med sena giftemål?

  • Champis_Sanna

    Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?
    I exakt 2 år och 2 månader

    Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    Vi kommer vara 24 och 31 när vi gifter oss i Maj 08

    Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?
    Eftersom jag precis fyllt 24 (är nästan 23 vid vigseln) tycker jag att om man gått igenom mycket ihop och ändå känner att man hör ihop så varför inte gifta sig?

  • JohannaTotte

    Vi är 26 o 27 när vi gifter oss i Oktober. Vi har varit tillsammans i tre år i Juli.

    Jag hade absolut varit redo att gifta mig med rätt kille när jag var 23. Men nu hittade ju varandra först då:)

  • Nightingale

    Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?

    4,5 år

    Hur gamla var ni när ni väl gifte er?

    28

    Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?

    Känns det rätt och så, så är det väl inte för tidigt, men jag skulle inte göra det.
    En bra grej är väl att om man frågar sig om det är för tidigt så är det för tidigt.

Svar på tråden Ålder? antal år??