• Beautiful

Ålder? antal år??

Hej!
    Jag har länge tänkt lite men aldrig hittat svar!
    Därför frågar jag folk där ute.
    Tre fårgor.

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?
    Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?

Tack för hjälpen i förhand!

• Svar på tråden Ålder? antal år??
  • Tooticki

Jag kommer vara 23 och min man 30 år på bröllopet i april, vi gifter oss på dagen 23 månader efter vår första dejt.

• MajoJonas

Vi kommer att ha firat 7 år tillsammans (i mars)när vi gifter oss i sommar. Då har jag fyllt 23 och min sambo är 22 (fyller 1 månad efter bröllopet).
    Många kan tycka att vi är för unga för att gifta sig, men vet du vad jag bryr mig inte så mkt om vad andra tycker. Anser att det är upp till var och en att bestämma det.

Lycka till med allt!

• hondafreak

Jag är 43 och min gubbe 38 när vi gifter oss. Då har vi varit förlovade 2,5 år.
    Det är andra gången för oss bägge, jag är änka och han skild.

• kalevala

jag är 34 o m2b 33, varit tillsammans 11 år , förlovade i 10 år, 2 barn,

• AyBee

"Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?"
    - Vi kommer att ha vari tillsammans i 7 1/2 år när vi gifter oss i okt. Då har vi varit förlovade i 6 1/2 år.

"Hur gamla var ni när ni väl gifte er?"
    - Jag kommer att vara 29 1/2 år och min m2b nyss fyllda 31.

"Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?"
    - Vi hade först bokat ett datum för bröllop under 2004, då jag var 25 och vi hade varit ihop i 3 år. Som ni föstår så avbokade vi det och så här i efterhand så är jag glad att vi väntade för nu efter både barn o nyss hus så är vi mer säkra than ever att det är vi två.

• Lycka o Kärlek

Vi kommer att ha varit tillsammans i nästan 12 år när vi gifter oss. Vi kommer då att vara 27 år båda två.

Att vi väntat med bröllop har mycket med ekonomin att göra, sen har vi också haft fullt upp med resor och jobb/plugg utomlands så det är först nu som vi slår oss till ro.

Åldern spelar ingen roll för äktenskapet men oftast om man har levt lite längre så vet man nog på ett annat sätt vad man vill ha i ett förhållande. Lite mer erfarenhet liksom . Men det är ju bara generellt. Sambon och jag hade gott och väl kunnat ha gift oss när vi var 20 år, men jag är glad att vi gör det nu!

• soda30

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er? -4 år, förlovade 1½ år ca

Hur gamla var ni när ni väl gifte er? -Snart 30 o 46 år.

Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig? -Oj så svårt. -Beror väl på, jättesvår fråga tycker jag. Själv var jag inte mogen då i-fall.

• Anna  Sol

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?

*Vi är inte gifta ännu, men vi komme rha varit ett par i 8 år när vi gifter oss.

Hur gamla var ni när ni väl gifte er?

*Vi kommer båda vara 32 år.

Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?

*Jag hade varit det, dock kan jag inte svara för alla andra 23 åringar.

• matildaochniklas

Vi kommer att ha varit tillsammans nästa fyra år när vi gifter oss i september 2008. Jag kommer då att vara nyss fyllda 21 och han nästan 25.

• Thailand 08

Vi har varit ihop i lite över 4 år
    Förlovade oss efter 2 år
    Gifter oss efter 4 år och 2 månader
    jag 45 och han 49

Svar på tråden Ålder? antal år??