• Råttan7300

Vad sparar ni?

Hej allihopa.
    Har en liten fråga till er.
    När ni bytet partner, sparar ni då gamla minnen från era X
    Tex, jag gör mig av med allt, kort, minnessaker saker som jag fått av dem.
    Men min fru är helt besatt, hon sparar allt, ringar, kort, brev saker dom köpt ihop. Ja fasiken tillock med sånna där "I love you" kuddöverdrag. Jag tycker inte det är så jälka kul när allt från hennes förföutna är med i vårat nya liv.

Hur gör ni egentligen? Vad ör vettigt att spara?

• Svar på tråden Vad sparar ni?
  • Råttan7300

Det här är lite roligt... kanske har du lösningen
    Vad var de som gjorde att du kände att du behövde dom i flera år innan du kastade dom??

MissLovely skrev 2007-11-02 21:10:34 följande:
    Jag måste bara säga en sak. Jag har själv haft minnen sparade i en låda i min garderob, men efter x antal år kände jag att jag inte behövde dom så jag slängde allt.
  • JosieAdde

Råttan7300 skrev 2007-11-02 21:06:18 följande:

Grunden till att jag ställde frågorna i denna tråd var för att jag kanske skulle kunna förstå varför man egentligen sparar saker på det viset, jag har absolut inga behov av att spara gamla minnen och dyligt från X.
    Ok, då missförstog jag nog. För jag tycker du fått massa bra förklaringar i denna tråd till varför vissa personer vill spara på saker men du verkar inte riktigt köpa någon av dem bara för att du inte är sånn. Människor är olika, det finns nog inget bättre svar än så.

Tråkigt att du verkar bli irriterad på mitt svar, det var inte mitt syfte - men om det inte handlar om oro - vad handlar det om då?
  • Råttan7300

För det är fårtfarande ingen som egentligen har svarat på varför man ska spara dom, dom som sparar har bara sagt saker som varför man inte ska kasta dom, det är olika saker.

Råttan7300 skrev 2007-11-02 21:16:04 följande:
    Det här är lite roligt... kanske har du lösningenVad var de som gjorde att du kände att du behövde dom i flera år innan du kastade dom??
  • MissLovely

Jag kände att det hade varit roligt att ha kvar dom och titta ibland när man blir äldre. En sak man kan visa sina barn och barnbarn. Men sen tänkte jag efter ifall jag verkligen behövde alla dessa saker för att minnas någon, jag menar att jag minns allt det här i mina tankar.

Sen tror jag kommer skita i dessa saker när jag är 70 år och hellre kommer vilja ha minnen från mina barn, man och de man har umgåtts med senare i livet.

Men som sagt det är bara lilla jag..

• Råttan7300

Visa barnbarnen....
    Nae, jag tror mer att det sparas för egen skull.

MissLovely skrev 2007-11-02 21:20:13 följande:
    Jag kände att det hade varit roligt att ha kvar dom och titta ibland när man blir äldre. En sak man kan visa sina barn och barnbarn. Men sen tänkte jag efter ifall jag verkligen behövde alla dessa saker för att minnas någon, jag menar att jag minns allt det här i mina tankar. Sen tror jag kommer skita i dessa saker när jag är 70 år och hellre kommer vilja ha minnen från mina barn, man och de man har umgåtts med senare i livet.Men som sagt det är bara lilla jag..
  • MissLovely

Varför tror du det??

Det beror nog på varje person. Men jag har alltid suttit och pratat med mina föräldrar om deras förhållande innan dom träffade varandra och de har berättat massor. Och i huvudet har jag haft massor med bilder så det var därför jag tänkte så.

Men visst det är roligt att läsa gamla brev och sådant. Men jag tror att man tröttnar på en del saker längre fram i livet.

• JosieAdde

Råttan7300 skrev 2007-11-02 21:18:34 följande:

För det är fårtfarande ingen som egentligen har svarat på varför man ska spara dom, dom som sparar har bara sagt saker som varför man inte ska kasta dom, det är olika saker.
    Ok, här kommer ett försök.
    Jag har kvar mina saker från min tidigare relation av samma orsak som jag har kvar gamla skolkataloger, semesterbilder, saker från mina far och morföräldrar, ridläger, vissa kläder, smycken. För att det är minnen av en svunnen tid och det påminner mig om positiva saker. Smyckena har jag kvar för att jag tycker om och använder en del av dem. andra för att de faktiskt har ett värde. Min äldsta katt, som var en gåva från mitt ex, för att det är min katt och jag avgudar henne :)
    Om man ska gå in på en filosofisk diskussion kring detta så finns det säkert en hel del teorier om existensbekräftelse, "jag har varit älskad - jag har funnits" osv. men sånt går ju att diskutera i all evighet och är ju extremt individuellt. Så den enda som kan ge dig ett sanningsenligt svar kring just varför din fru spar det hon gör är ju hon, ingen på ett Bröllopsforum :)
  • Misery

jag har kvar saker från min förra relation för att jag blir glad av att tänka på den, minnena är till väldigt stor del lyckliga och sakerna päminner mig om en väldigt bra tid i mitt liv, med en väldigt fin mäniska som jag fortfarande tycker väldigt mycket om, men aldrig träffar.
    plus då att min kära make inte är svartsjuk på en fläck så han ser inte heller någon anledning till att jag skulle kasta mina saker.

• mandm

fint skrivet!

JosieAdde skrev 2007-11-02 21:28:15 följande:
    Ok, här kommer ett försök.Jag har kvar mina saker från min tidigare relation av samma orsak som jag har kvar gamla skolkataloger, semesterbilder, saker från mina far och morföräldrar, ridläger, vissa kläder, smycken. För att det är minnen av en svunnen tid och det påminner mig om positiva saker. Smyckena har jag kvar för att jag tycker om och använder en del av dem. andra för att de faktiskt har ett värde. Min äldsta katt, som var en gåva från mitt ex, för att det är min katt och jag avgudar henne :)Om man ska gå in på en filosofisk diskussion kring detta så finns det säkert en hel del teorier om existensbekräftelse, "jag har varit älskad - jag har funnits" osv. men sånt går ju att diskutera i all evighet och är ju extremt individuellt. Så den enda som kan ge dig ett sanningsenligt svar kring just varför din fru spar det hon gör är ju hon, ingen på ett Bröllopsforum :)
  • susi2

J det är klart att gamla foton sparas. Herregud jag levde faktiskt ett liv innan jag träffade min man.

• kentfantast

Jag sparar allt. Det utgår jag ifrån att han också gör. Och gör han inte det är det hans val. Jag har inga skäl att vara svartsjuk på hans ex. De gjorde ju slut.

Svar på tråden Vad sparar ni?