• Råttan7300

Vad sparar ni?

Hej allihopa.
    Har en liten fråga till er.
    När ni bytet partner, sparar ni då gamla minnen från era X
    Tex, jag gör mig av med allt, kort, minnessaker saker som jag fått av dem.
    Men min fru är helt besatt, hon sparar allt, ringar, kort, brev saker dom köpt ihop. Ja fasiken tillock med sånna där "I love you" kuddöverdrag. Jag tycker inte det är så jälka kul när allt från hennes förföutna är med i vårat nya liv.

Hur gör ni egentligen? Vad ör vettigt att spara?

• Svar på tråden Vad sparar ni?
  • Skottdagen2008

Varje dag är som en ny sida i en bok

Man läser inte sidan igen, man minns det ändå.

Boken står i bokhyllan år efter år och samlar damm, varför kan man undra för man läser inte en bok två gånger.

Det är vackert med en fylld bokhylla, bokhyllan säger också vem man är, vilka intressen man har och för varje bok man läst lär man sig något.

Jag har kvar grejer, varför, jo för att dem är mina, jag har fått dem, dem har format mig som person och utan dessa minnen kanske jag inte hade varit den jag är och då hade min älskade m2b inte kanske älskat just mig för jag är skapat av mina erfarenheter och mitt liv.

Du får nog se på dig själv och din osäkerthet på ert förhållande för är man säker så vet man om att böckerna är endast gamla minnen, det kan vara underbara minnen, men ingeting mer.

• tattar-Emma

Böcker har man till att läsa, kläder för att inte frysa, smycken för att glittra, foton och brev för att minnas.

Mina gamla förhållanden är värda att minnas. Det betyder inte att de är värda att återuppta. För mig är skillnaden uppenbar.

• Misery

har du någonsin haft ett bra förhållande där ni skiljts som vänner utan massa uppslitande drama och sorg?

Råttan7300 skrev 2007-11-01 14:37:20 följande:
    Ingen kommentar.... Förutom att jag fortfarande undrar vad man ska ha det till....
  • Råttan7300

Nepp inte ett enda...

Misery skrev 2007-11-01 16:30:16 följande:
    har du någonsin haft ett bra förhållande där ni skiljts som vänner utan massa uppslitande drama och sorg?
  • Misery

det märks, hade du haft det hade du nog inte haft så svårt att förstå varför alla inte vill skära bort allt som har med sina ex att göra ur sitt liv som en annan tumör.

Råttan7300 skrev 2007-11-02 20:04:49 följande:
    Nepp inte ett enda...
  • JosieAdde

Om det är som du säger att du inte alls är osäker på henne eller er relation förstår jagverkligen inte problemet - vad ÄR problemet? Om din fru vill vara med sitt ex eller någon annan kommer hon vara det. Det har inget att göra med vilka prylar från livet innan dig hon väljer att behålla eller ej. Förstår inte vad du vill uppnå med att hon inte har sakerna kvar, hon vill ju uppenbart ha det och då är det en del av henne. Hon tänker inte som du så du får nog försöka få henne att kompromissa - om du nu tycker det är en vettig fight att ta...

• Råttan7300

Som jag sa förut så låter jag henne hållas och säger ingenting om det.... Grunden till att jag ställde frågorna i denna tråd var för att jag kanske skulle kunna förstå varför man egentligen sparar saker på det viset, jag har absolut inga behov av att spara gamla minnen och dyligt från X.
    Jag ser det som en självklarhet att resna ut och gå vidare med mitt liv när ett förhållande tar slut och gå vidare. Och i denna utrensningsfas så åker eventuella känslor och saker ut ur mitt liv. Skulle jag bli gladare av att spara gamla bilder och saker som hör ett gammalt förhållande till om jag hade sparat dem i en låda? Nä det tror inte jag iallafall.

JosieAdde skrev 2007-11-02 20:56:04 följande:
    Om det är som du säger att du inte alls är osäker på henne eller er relation förstår jagverkligen inte problemet - vad ÄR problemet? Om din fru vill vara med sitt ex eller någon annan kommer hon vara det. Det har inget att göra med vilka prylar från livet innan dig hon väljer att behålla eller ej. Förstår inte vad du vill uppnå med att hon inte har sakerna kvar, hon vill ju uppenbart ha det och då är det en del av henne. Hon tänker inte som du så du får nog försöka få henne att kompromissa - om du nu tycker det är en vettig fight att ta...
  • Råttan7300

Nähä är du helt säker? Det handlar liksom inte om det här.

Om din fru vill vara med sitt ex eller någon annan kommer hon vara det.
  • MissLovely

Jag måste bara säga en sak. Jag har själv haft minnen sparade i en låda i min garderob, men efter x antal år kände jag att jag inte behövde dom så jag slängde allt. Men det är bara jag och jag förstår alla som vill behålla minnen.

Jag tror att du aldrig kommer förstå din fru eftersom du inte har haft samma förhållande som hon, hennes kanske har varit mer positiva än dina och hon kanske vill minnas dom. Men hon kommer inte heller förstå dig.

Om ni redan har pratat ut, och hon vill ha kvar dom så tycker jag inte att du kan göra något mer. Det är bara att acceptera det.

• Misery

men det är det väl klart att du inte har om alla dina förhållanden slutat bittert?

Råttan7300 skrev 2007-11-02 21:06:18 följande:
    jag har absolut inga behov av att spara gamla minnen och dyligt från X.Jag ser det som en självklarhet att resna ut och gå vidare med mitt liv när ett förhållande tar slut och gå vidare.
Svar på tråden Vad sparar ni?