• Råttan7300

Vad sparar ni?

Hej allihopa.
    Har en liten fråga till er.
    När ni bytet partner, sparar ni då gamla minnen från era X
    Tex, jag gör mig av med allt, kort, minnessaker saker som jag fått av dem.
    Men min fru är helt besatt, hon sparar allt, ringar, kort, brev saker dom köpt ihop. Ja fasiken tillock med sånna där "I love you" kuddöverdrag. Jag tycker inte det är så jälka kul när allt från hennes förföutna är med i vårat nya liv.

Hur gör ni egentligen? Vad ör vettigt att spara?

• Svar på tråden Vad sparar ni?
  • Jonna83

Jag har kvar korten i albumen och så har jag ett låst skrin med mina gamla dagböcker o lite kärleksbrev från gamla x, dom har jag kvar för att jag tänkte att det skulle vara kul att ha kvar lite "ungdomsminnen" när jag blir gammal o grå ;) Men resten slänger jag och min m2b har gjort samma sak.

Fråga din sambo varför hon vill spara det, hon kanske har en bra förklaring.

• Råttan7300
    cellabella skrev 2007-10-14 19:56:44 följande:
    Misery Jag känner inget agg mot min förra kille, men jag har ändå inget behov av att spara saker från vår tid. Jag förstår inte alls att man måste spara på fysiska minnen, varför inte nöja sig med att ha dom kvar i huvudet? Det är ju en sak med foton på ens barn osv, det tycker jag är jätteviktigt, men just minnen med expojkvänner, det fattar jag inte.. Nu skulle jag inte bry mig om min sambo ville spara på sånt (bara de inte tog stor plats ), men jag skulle nog inte förstå,
    Sant foton på gemensamma kompisar/barn med X'en på är en sak, det kan jag iofs förstå att man kanske vill spara.
    Men typ semesterbilder på tu man hand, elelr fest och hångelbilder på bara dom två.... vad ska man med det till?
  • Misery

ni som inte kan tänka er att spara saker från tidigare förhållanden, hur ser ni på att fortsätta umgås med sina föredeta efer att det tagit slut?
    bad skulle ni tycka om er partner hade kontakt med sitt ex och de träffades ibland?

• Misery
    Råttan7300 skrev 2007-10-14 20:07:24 följande:
    Sant foton på gemensamma kompisar/barn med X'en på är en sak, det kan jag iofs förstå att man kanske vill spara.Men typ semesterbilder på tu man hand, elelr fest och hångelbilder på bara dom två.... vad ska man med det till?
    personligen tycker jag det är roligt att ha, på samma sätt som bilder på gamla vänner man inte umgås med längre är kul att ha. jag ser helt enkelt ingen anledning att göra mig av med sånt.
  • Råttan7300
    Misery skrev 2007-10-14 20:08:09 följande:
    ni som inte kan tänka er att spara saker från tidigare förhållanden, hur ser ni på att fortsätta umgås med sina föredeta efer att det tagit slut?bad skulle ni tycka om er partner hade kontakt med sitt ex och de träffades ibland?
    Egentligen inga problem med det... Men skulle tveksamt tycka det va kul om dom skulle på fest/middag på tu man hand.
  • Råttan7300
    Misery skrev 2007-10-14 20:09:20 följande:
    personligen tycker jag det är roligt att ha, på samma sätt som bilder på gamla vänner man inte umgås med längre är kul att ha. jag ser helt enkelt ingen anledning att göra mig av med sånt.
    Och jag ser inte någon anledning till att spara det... Vad har man för nytta av ett kärleksbrev från ett X? Jäföra med dom som jag skriver?
  • Råttan7300

Iaf så blir hon bara skitsur om jag säger att jag vill att hon kastar dom.... så hon får behålla dom... det är hennes val.
    Jag ville bara ha lite ord från andra om vad ni tycker om saken

• Fröken Figo

Jag sparar mycket. Och m2b gör också det, det vill säga vi sparar gamla brev, album, kort och annat. MEN! Vi har det INTE tillgängligt hemma hos oss. M2b har allting i sitt pojkrum hos mamma & pappa. Jag har mina saker hos mamma och i förråd. Så det är inget som ligger framme o skräpar. Det tillhör ju inte vår vardag.

Nakenbilder har vi slängt. En nakenbild brände m2b framför mig (jag är lite hysterisk av mig ibland).

Men örngott med "I love you" ska väl inte ni sova på om hon fått det av ett ex? Absolut inte. Be henne ge bort det eller slänga det. Jag tycker prylarna ska vara undanstoppade på ställen där det inte stör er vardag. Däremot kan det ändå vara kul att spara... Man har ju sitt förflutna, det måste vara ok.

• Jonna83

spontant kan jag känna att man har gått igenom för mycket med sitt x för att kunna fortsätta vara kompisar som vilka andra som helst. Vet ju att det finns många som det funkar jättebra för, beror ju på hur man är som person, men jag skulle nog tycka sådär om min m2b fortsatte umgås med sitt x på tu man hand som Råttan skriver..

• cellabella

Misery

Nu har jag inte kontakt med nån av mina ex, inte min sambo heller (han har inte nåt allvarligare förhållande bakom sig iofs). Men om han hade haft det skulle jag inte bry mig, eftersom jag känner mig så säker på oss. Det är skillnad på att spara gulliga brev, sms och annat som är skapade av kärlek än att vara kompisar tycker jag. Så jag förstår verkligen om man är kompis med exen, det är just sparande av kärleksminnen jag inte förstår.

Svar på tråden Vad sparar ni?