• Råttan7300

Vad sparar ni?

Hej allihopa.
    Har en liten fråga till er.
    När ni bytet partner, sparar ni då gamla minnen från era X
    Tex, jag gör mig av med allt, kort, minnessaker saker som jag fått av dem.
    Men min fru är helt besatt, hon sparar allt, ringar, kort, brev saker dom köpt ihop. Ja fasiken tillock med sånna där "I love you" kuddöverdrag. Jag tycker inte det är så jälka kul när allt från hennes förföutna är med i vårat nya liv.

Hur gör ni egentligen? Vad ör vettigt att spara?

• Svar på tråden Vad sparar ni?
  • TigerLinn

jag tycker att det är okej att ha kvar kort, kanske ine hångel bilder och så men semster bilder är okej och adnra sås om dop om man ahr barn ihop m.m

jag vet att jag har nå grejer typ smycken å så hemma hos mina föräldrar i mitt flickrum de ligger nara å skräpar och ahr tänkt rensa och slänga massa saker nästa gång jag åker dit

men tror vi får acceptera att vi alla är olika.. och ser saker på olika sätt

TS kan du inte lugnt och sansat fråga din tjej varför hon har kvar allt? se va hon säger alltså helt lugnt inte ta någon hetsig eller stor ´diskution?

förresten har hon grejerna hemma och kollar på dme ofta eller? har hon dem i förådet eller hos sina föräldrar?

• Tooticki

Jag sparar grejer, foton, brev, smycken, presenter etc. Är inte särskilt sentimental av mig men det är en del av mitt liv. Jag är glad att detta aldrig varit ett problem mellan mig och min blivande, han vet att jag älskar honom över allt annat, varför skulle han känna konkurrens från något som är över?

• Råttan7300
    Misery skrev 2007-10-14 22:10:48 följande:
    synd at vissa inte kan ha det så på grund av osäkra partners.
    Har inte med osäkerhet att göra, jag är inte speciellt svartsjuk och jag litar på min fru, men jag är inte helt likgiltig heller.
    Jag tycker fortfarande att det som är från förr är från förr och den tiden är gången och förbi och behöver inte påminnas om.
    Det du har kvar i huvet minnen och tankar om dina X det är okej, det rör mig inte. Men varför ha kvar ett gammalt kärleksbrev från 1999 (bara ett exempel, vet inte om dom är från 1999) om det ändå är slut med personen....
  • Råttan7300
    TigerLinn skrev 2007-10-15 01:50:46 följande:
    förresten har hon grejerna hemma och kollar på dme ofta eller? har hon dem i förådet eller hos sina föräldrar?
    Hon har dom hemma där vi bor....
  • cellabella

Råttan7300

Jag tycker att du får acceptera att hon vill spara (alla är inte så osentimentala som du och jag ) men absolut att hon har dom undanstoppade i nån låda nånstans. Du ska ju inte behöva sova på hennes gamla 1loveu-örngott!

• TigerLinn

TS

har du försökt prata med henne lugnt och frågar varför hon vill ha dem så nära? kan hon inte ha dem i förådet eller i sitt föräldrar hem?

vet du om hon kollar på sakerna varje dag? finns de framme eller har hon dem i en låda?

• älskarlivet

Har inte läst hela tråden. Men jag har bilder från mitt första ex, mitt långa förhllande, i en låda som ligger i källaren. Där har jag altl som rör honom förlovningsring, kort o.s.v.

Bilder o.s.v. från mitt andra ex har jag kastat p.g.a. att han behandlade mig så illa så jag vill inte ha något med ohnom att göra.. Jag har dock bilder kvar på cd-skivor också och eftersom de är blandade med mina "vanliga" bilder så har jag ju dem framme, men inte så att jag tittar på dem..

• tattar-Emma

Jag sparar brev och presenter från alla. Varför är det värre att ha kvar en julklapp från ett ex än en julklapp från en kompis som jag inte umgås med längre? Ska jag slänga en bra halsduk bara för att den var en present från exets mamma? Om jag har ett fint silverarmband vill jag kunna använda det - skulle inte ens komma på tanken att informera min nuvarande om vem som köpte det en gång i tiden. Det struntar väl han i! För mig är armbandet en studentpresent från någon som tyckte om mig då.

Om jag skulle kasta allt som kan förknippas med folk jag inte umgås med längre skulle det nog bli rätt tomt hemma

Jag har alla brev, vykort och foton från förr nedpackade. Skulle aldrig få för mig att sitta och rensa bort exbilderna eller -breven. Exen har ju ingen betydelse så varför lägga ner en massa jobb på det?

• Fejs

Jag har kastat allt utom en jttefin nalle som jag alltid önskat mig, den ligger dock nere i en låda längst in i förrådet.

• Råttan7300

Ingen kommentar.... Förutom att jag fortfarande undrar vad man ska ha det till....

Svar på tråden Vad sparar ni?