• Råttan7300

Vad sparar ni?

Hej allihopa.
    Har en liten fråga till er.
    När ni bytet partner, sparar ni då gamla minnen från era X
    Tex, jag gör mig av med allt, kort, minnessaker saker som jag fått av dem.
    Men min fru är helt besatt, hon sparar allt, ringar, kort, brev saker dom köpt ihop. Ja fasiken tillock med sånna där "I love you" kuddöverdrag. Jag tycker inte det är så jälka kul när allt från hennes förföutna är med i vårat nya liv.

Hur gör ni egentligen? Vad ör vettigt att spara?

• Svar på tråden Vad sparar ni?
  • Råttan7300
    cellabella skrev 2007-10-14 20:16:11 följande:
    Misery Nu har jag inte kontakt med nån av mina ex, inte min sambo heller (han har inte nåt allvarligare förhållande bakom sig iofs). Men om han hade haft det skulle jag inte bry mig, eftersom jag känner mig så säker på oss. Det är skillnad på att spara gulliga brev, sms och annat som är skapade av kärlek än att vara kompisar tycker jag. Så jag förstår verkligen om man är kompis med exen, det är just sparande av kärleksminnen jag inte förstår.
    :) tack...
  • Råttan7300

Fröken Figo skrev 2007-10-14 20:15:41 följande:

Jag sparar mycket. Och m2b gör också det, det vill säga vi sparar gamla brev, album, kort och annat. MEN! Vi har det INTE tillgängligt hemma hos oss. M2b har allting i sitt pojkrum hos mamma & pappa. Jag har mina saker hos mamma och i förråd. Så det är inget som ligger framme o skräpar. Det tillhör ju inte vår vardag.Nakenbilder har vi slängt. En nakenbild brände m2b framför mig (jag är lite hysterisk av mig ibland). Men örngott med "I love you" ska väl inte ni sova på om hon fått det av ett ex? Absolut inte. Be henne ge bort det eller slänga det. Jag tycker prylarna ska vara undanstoppade på ställen där det inte stör er vardag. Däremot kan det ändå vara kul att spara... Man har ju sitt förflutna, det måste vara ok.
    Undras bara till vad? Jag ser inte logiken i att ha "gammalt skräp" liggande.....
  • Råttan7300

Fröken Figo skrev 2007-10-14 20:15:41 följande:

Jag sparar mycket. Och m2b gör också det, det vill säga vi sparar gamla brev, album, kort och annat. MEN! Vi har det INTE tillgängligt hemma hos oss. M2b har allting i sitt pojkrum hos mamma & pappa. Jag har mina saker hos mamma och i förråd. Så det är inget som ligger framme o skräpar. Det tillhör ju inte vår vardag.Nakenbilder har vi slängt. En nakenbild brände m2b framför mig (jag är lite hysterisk av mig ibland). Men örngott med "I love you" ska väl inte ni sova på om hon fått det av ett ex? Absolut inte. Be henne ge bort det eller slänga det. Jag tycker prylarna ska vara undanstoppade på ställen där det inte stör er vardag. Däremot kan det ändå vara kul att spara... Man har ju sitt förflutna, det måste vara ok.
    Förtydligange...
    Kärleksförklaringar och dyligt som visar känslor är jättebra, men om det ändå räckte till för att förhållandet skulle fungera... vad ska man samla på dom gamla minnena för?
  • Misery

vad får dig att tro att det har med dig att göra överhuvudtaget?

Råttan7300 skrev 2007-10-14 20:11:57 följande:
    Och jag ser inte någon anledning till att spara det... Vad har man för nytta av ett kärleksbrev från ett X? Jäföra med dom som jag skriver?
  • Misery

för att det ändå är fina och glada minnen värda att bevara?

om vi vänder på det, vad gör det för skada att spara på sånt?

Råttan7300 skrev 2007-10-14 20:26:09 följande:
    Fröken Figo skrev 2007-10-14 20:15:41 följande:Förtydligange...Kärleksförklaringar och dyligt som visar känslor är jättebra, men om det ändå räckte till för att förhållandet skulle fungera... vad ska man samla på dom gamla minnena för?
  • Misery

alla ser ju inte sådana saker som gammalt skräp.

• Indil

Jag bara undrar om det är "fel" att ha kvar kontakten med sina ex också?

Ibland har man helt enkelt missuppfattat kemin och insett att man passar bättre som vänner. (T.ex.)

• Misery

precis.
    Jag uppmuntrar min mans vänskap med sin f.d. sambo, de har gemensamma hundar och han står hennes systerdotter väldigt nära, plus att jag inte ser någon anledning till att de inte skulle kunna fortsätta vara vänner på grund av mig.
    han åker ner till dem ett par dagar ibland, vissa gånger följer jag med, vissa gånger inte, det fungerar jättebra.

synd at vissa inte kan ha det så på grund av osäkra partners.

Indil skrev 2007-10-14 22:00:26 följande:
    Jag bara undrar om det är "fel" att ha kvar kontakten med sina ex också?Ibland har man helt enkelt missuppfattat kemin och insett att man passar bättre som vänner. (T.ex.)
  • Ernhake

Jag skulle bli jätteledsen om min partner bad mig kasta alla mina gamla minnen. Hade nog inte gjort det. Mina X är mina nuvande vänner, ska jag helt plötsligt radera dem ur mitt minne bara för att det kommer någon ny in i bilden?

Jag har två X som kommer på vårt bröllop och min blivande skulle haft sitt X (en tjej)som bestman och han kommer oxå att bjuda ett X till bröllopet. Bestmanen blev tyvärr avbokad pga en lång annan historia som inte har med oss att göra.

Jag hittade min sambos "mina vänner bok" härom dagen och läste igenom, det va så sött och jag är verkligen glad att det funnits tjejer där före mig som älskat honom och brytt sig om honom. Det känns jättebra för mig att veta att han varit uppskattad och att andra kan se honom som lika vacker som vad jag gör. All kärlek åt honom!!

• Cornellia

Jag sparar småsaker så där, kort och brev och presenter jag fått av X. Jag har dom i min "sentimental låda". Har alltid haft den, undanstoppad nånstans.

En lite rolig sak. Örhängena som jag hade på mitt bröllop i september har faktiskt varit nere i sentimentallådan och vänt, eftersom jag och min man träffades när vi var 13 år gamla, men då höll det bara ett halv år. Sakerna pakades ner, tillsammans med kort och brev och sånt. Sju år senare var det dags igen för "oss". Otroligt kul att ta fram och titta på "minnen" för oss båda.

Svar på tråden Vad sparar ni?