Råttan7300 skrev 2007-11-02 21:18:34 följande:
För det är fårtfarande ingen som egentligen har svarat på varför man ska spara dom, dom som sparar har bara sagt saker som varför man inte ska kasta dom, det är olika saker.
Ok, här kommer ett försök.
Jag har kvar mina saker från min tidigare relation av samma orsak som jag har kvar gamla skolkataloger, semesterbilder, saker från mina far och morföräldrar, ridläger, vissa kläder, smycken. För att det är minnen av en svunnen tid och det påminner mig om positiva saker. Smyckena har jag kvar för att jag tycker om och använder en del av dem. andra för att de faktiskt har ett värde. Min äldsta katt, som var en gåva från mitt ex, för att det är min katt och jag avgudar henne :)
Om man ska gå in på en filosofisk diskussion kring detta så finns det säkert en hel del teorier om existensbekräftelse, "jag har varit älskad - jag har funnits" osv. men sånt går ju att diskutera i all evighet och är ju extremt individuellt. Så den enda som kan ge dig ett sanningsenligt svar kring just varför din fru spar det hon gör är ju hon, ingen på ett Bröllopsforum :)