• Virvel

    080809

    Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

    Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

    Välkommna!

  • Svar på tråden 080809
  • blivandefrularsed

    Bride in England skrev 2007-11-19 17:25:18 följande:


    Och alla har jobbar heltid? Hjalp! Hur hinner ni med? Min m2b tycker jag overdriver nar jag ar stressad over brollopet nastan 9 manader innan. Vi maste fixa allt sjalva eftersom vi har hyrt en lokal, maste hyra bord, dukar, tallrikar osv osv, dvs ALLT. Har inte haft en sekund over for att tanka pa kladsel-tillbehor och vigselprogram osv. Det AR val 9 Augusti 2008 som vi alla gifter oss!?!?
    Jobbar också heltid, skulle nog inte kunna gifta mig annars med den festen osv som vi vill ha, det kostar pengar....! Och så mycket är det inte så jag känner att man måste ha mer tid än fritiden till att planera. Det är ju långt kvar dessutom

    Klart så här långt: Kyrka, festlokal, klänning, vem som ska göra tårtan, kontaktat floristen, börjat kolla på fotograf (som vi nog måste boka asap för det börjar bli uppbokat och sen måste vi ta beslutet om vi ska ha en professionell fotograf, har missat att budgetera fotografen, men den är såå viktig för oss), börjat kolla med frisör (vet vilken frisyr jag vill ha men hade väl inte tänkt att gå till frisör från början, men tärnan vill gärna..., men det kostar ju det med!), köpt materialet till inbjudningskorten mm, ja, bestämt tema, bokat in kökspersonalen.
  • Bride in England

    Ojojoj vad ni ar duktiga allihop.

    Var aker ni alla pa brollopsresa forresten?? Ar ocksa pa gang att boka, till Maldiverna i November, vill inte riskera regn i Augusti!

  • bridesilly

    Vi har bokat ett lite finare hotell på cypern Vi har alltid sagt när det blir dags för bröllopsresa så är det dit vi vill åka så vi bokade ganska snabbt

  • blivandefrularsed

    Bride in England skrev 2007-11-19 18:31:57 följande:


    Ojojoj vad ni ar duktiga allihop. Var aker ni alla pa brollopsresa forresten?? Ar ocksa pa gang att boka, till Maldiverna i November, vill inte riskera regn i Augusti!
    MAURITIUS!
  • Bride in England

    Cypern ar fint!! Och Mauritius, harligt! Nar aker ni till Mauritius? Ar det samma sak dar med regn under sommaren?

  • blivandefrularsed

    Bride in England skrev 2007-11-19 18:40:45 följande:


    Cypern ar fint!! Och Mauritius, harligt! Nar aker ni till Mauritius? Ar det samma sak dar med regn under sommaren?
    Vi åker 12:e augusti. Vad jag förstår kan det regna, men då kommer det korta störtskurar som drar över fort. Så jag tror det kommer bli bra! Varmt och skönt!!
  • Bride in England
    blivandefrularsed skrev 2007-11-19 18:48:18 följande:
    Bride in England skrev 2007-11-19 18:40:45 följande:
    Vi åker 12:e augusti. Vad jag förstår kan det regna, men då kommer det korta störtskurar som drar över fort. Så jag tror det kommer bli bra! Varmt och skönt!!
    Later skont! Mauritius verkar helt underbart med!
  • blivandefrularsed

    Såg den här beskrivningen på nån sida:

    Den varmaste tiden är December - Mars då du kan vänta dig temperaturer ibland över 30° C. Det blåser alltid på Mauritius. Cycloner (tropiska virvelstormar) kan också förekomma under den perioden.

    Om du gillar annat än att bara njuta av värmen rekommenderas ett besök under tiden Maj - Augusti när dagstemperaturen är 24-26° C. På natten kan temperaturen gå ned till 16-18° C (rena vintern). Även om vädret är normalt soligt, regnar det också på Mauritius. Oftast är det frågan om kortare skurar på eftermiddagen som friskar upp.

  • Bride in England
    blivandefrularsed skrev 2007-11-19 18:52:18 följande:
    Om du gillar annat än att bara njuta av värmen rekommenderas ett besök under tiden Maj - Augusti när dagstemperaturen är 24-26° C. På natten kan temperaturen gå ned till 16-18° C (rena vintern). Även om vädret är normalt soligt, regnar det också på Mauritius. Oftast är det frågan om kortare skurar på eftermiddagen som friskar upp.
    Jamen det later ju perfekt! Rena paradiset ser det ut att vara dar, och aven Maldiverna. Can't wait! Att ligga pa den vita stranden med en drink i handen...
  • blivandefrularsed

    Bride in England skrev 2007-11-19 18:53:47 följande:


    Jamen det later ju perfekt! Rena paradiset ser det ut att vara dar, och aven Maldiverna. Can't wait! Att ligga pa den vita stranden med en drink i handen...
    Precis! En bekant till min (blivande) svärfar var nyss på mauritius och enligt honom var mauritius så nära himmelriket man kunde komma...så det låter helt fantastiskt!!!
  • Bride in England
    blivandefrularsed skrev 2007-11-19 19:03:23 följande:
    Bride in England skrev 2007-11-19 18:53:47 följande:
    Precis! En bekant till min (blivande) svärfar var nyss på mauritius och enligt honom var mauritius så nära himmelriket man kunde komma...så det låter helt fantastiskt!!!
    Mmmm ska bli sa harligt!! Man vill ju bara dit nu nar man kollar pa alla bilder darifran.
  • lillaj

    Jag är föräldraledig till juni vilket känns kanon så jag ska försöka planera och fixa så mycket som möjligt innan jag börjar jobba! När sonen sover sitter jag klistrad framför BT Givetvis är min blivande också engagerad men av förståerliga skäl är det mest jag som pysslar just nu men han och jag hjälps åt med trycksaker och i lördags tittade vi på ringar.

    Saker som redan är klart:

    kyrka bokad idag!
    lokal ej färdigt men alt finns - ska boka besök
    fotograf bokad häromdagen
    klänning med tillbehör utsett, ska prova om ett par veckor
    ska kolla skor, väska och tiara i Malmö i helgen
    hans kläder ska hyras och det ska vi kolla och boka
    tema bestämt (vitt-vinrött samt pärlor)
    2 alt till ring finns, morgongåva till mannen bokas i april (secret box)
    prototyper finns för inbjudningar, vigselprogram, festprogram och placeringskort, papper ska inhandlas
    massor av bordsdekorationer bestämda men ej inhandlade
    frisör meddelad
    tårtan beställs under våren

    Däremot har vi ingen aning om mål för bröllopsresa, vem som ska sminka, ej ordnat med blommor el transport till herrgården el kläder till sonen men vi har ideer om allt så vår stora punkt är väl resan.

    Allt känns hellugnt

  • ElinJonas

    Nu har laget ut en bild på min tiara i mitt bildgalleri och en bild på ljusstaken som är ett hjärta som vi ska ha framför oss på festen, istället för någon brudbåge. Vi ska klä i den i lite grönt!! Kommer bli fint tror jag=))

  • 2008-08-09

    Oj, man får ju panik när man ser hur långt en del av er har kommit i planeringen!
    Nä, ärligt talat så "skyndar" vi inte så värst mycket..kommer att lägga i en högre växel efter nyår är det tänkt.
    Det som är klart för oss är iaf:

    Kyrka bokad
    Lokal bokad
    Allt som behövs till klänningen (mamma syr)
    Vart vi ska hyra m2b:s kläder (frockcoat + väst)
    M2b:s skor + resten av kläder
    Mina skor
    Frisör (+ att hon sminkar)
    Solister i kyrkan
    Färgtema
    In- och utgångsmarsch
    Alla grejer som behövs till trycksakerna är inhandlade
    Vet vilken vigselring jag ska ha, inhandlas till våren
    Fotograf klar
    Gästantal klart

    Hmm...det som det velas lite kring nu är toastmaster, trodde vi hade bestämt men vi velar om de är "rätta" för uppgiften..
    Vet ej heller om vi ska ta in på hotell på bröllopsnatten, men vi tror det iaf, isf vet vi vilket hotell.
    Bröllopsresan blir till vintern -09.

    haha, har säkert glömt en massa!

    Dock så är prio 1 efter nyår att börja tillverka inbjudningarna! + att nå målvikten så klänningen kan börja tillverkas!

  • cindell

    2008-08-09:

    För min del så ligger du väldigt långt fram i planeringen. Har inte gjort hälften av det du hunnit med. Så coola ner paniken :), eller är det jag som borde få panik?????????? :/

  • Bride in England

    Det ar valdigt latt att fa panik om man jamfor sig med andra, marker jag.

    Sjalv har jag faktiskt skrivit upp allt som behover goras pa en lang lista, sen har jag givit prioretering fran 1 och "nedåt" till allting och delat ut over alla helger fore brollopet sa vi har en sak att tanka pa varje eller varannan helg i princip. TROR att jag har det hela under kontroll men det ar ju latt att bli hispig, speciellt nar alla andra verkar sa lugna o fina

    Hur mycket betalar ni forresten for frisyr och smink, och kommer ni att ha en provomgang innan? Jag bor iofs i England men intressant o veta ungefarliga priser i Sverige.