• vioola

Träning, ingen diet...

Hejsan

Tycker det är lite "skumt" att det finns så många inlägg om inte allt för goda (har provat tyvärr :)) pulver dieter å en massa andra bantarmetoder... Men inte alls många om träning. Eller så är jag blind :). Varför frågar jag mig själv och er? Det måste väl va "roligare" att kunna äta vad man vill, träna OCH gå ner i vikt, än att tvinga i sig en massa äckliga soppor vare sig de är varma eller kalla. Resultatet kommer ju snabbt om man tränar.

Själv tränar jag i snitt 2 ggr i veckan och äter precis vad jag vill! Därför vågen står still, är ett matvrak :). Jag är 174 å väger ca 60 kg om nån är intresserad av det hehe å går varken upp eller ner (för tillfället). Man känner sig så fräsch efter ju, känns verkligen att man gjort något.

Hoppas fler tycker som jag därute! Kom gärna med tips angående rolig träning. För min del blir det oftast spinning eller bodystep. Jag är en av dem som inte kan/vill välja bort god mat, tränar mycket hellre. Promenader blir det ju också givetvis när jag är ute med vovven :)

Kram på er

• Svar på tråden Träning, ingen diet...
  • vioola

Hallå hallå, hur går det för er där ute då? Själv har ja tränat 2 ggr på 4 veckor haha. Känns väl sådär men ska snart ta tag i det. Lite mycket annat just nu, hundträning, tentapluggande etc.. Har ätit som en häst under dessa veckor, gött! :)

• filipw

Ursäkta, men måste säga att det som föreslås i denna tråd är rent av idiotiskt!

Att tro att bara för man tränar så kan man vräka i sig precis vad som helst är ju inte riktigt klokt. Även om personen ifråga som skriver detta inte lägger på vikt, vilket jag för övrigt har svårt att tro på om man nu verkligen vräker i sig skräpmat. Även om du tror att vikten står still så kan du omöljligen forma din kropp hur mycket du än tränar om du inte äter rätt också, kosten gör att du bildar små fettlagringar lite här och var, kulmage, celluliter, gäddhäng osv.

Den som påstår att man kan ha trimmad och fin kropp och undvika allt detta bara genom att träna och sedan äta precis vad man vill, den personen skulle jag gärna vilja träffa för du är då verkligen unik i så fall. Man ska inte banta men man ska äta rätt, dvs nyttig mat i kombination med träning är det enda sättet att få långvariga resultat och hälsosam kropp i övrigt.

• ninjan

vioola
    lite ot, men vad är det för typ av hundträning du pysslar med?

har inte tränat så mycket de senaste veckorna. Bara promenerat och joggat liiite. Ingen styrketräning alls :(
    Lite svårt att hinna med allt. men nu när hösten närmar sej borde tiden räcka lite bättre, så då blir det till att fortsätta.

• vioola

Ojdå FilipW, du måste ha vaknat på fel sida idag haha. Ja får höra att jag har riktigt snygg kropp rätt ofta faktiskt. Lång och smal. Perfekt är jag inte, men vem är det liksom..?

Poängen med den här tråden är att det faktiskt finns sätt att gå ner utan att svälta sig eller leva på pulverdieter. Givetvis är det bäst att äta rätt också men har man svårt att stå emot frestelser som jag så tränar jag hellre än bantar! Trodde det framgick rätt klart och tydligt i den här tråden. Om du nu inte förstod det ber jag dig vänligt att läsa en gång till. Lite mer noggrannt tack!

• vioola

Hej ninjan

Jag har precis börjat träna, inte varit aktiv sen gymnasiet. Dvs 10 år sen. Lite inlines bara. Nu tränar jag oftast spinning, gillar det bäst. Tvåa kommer bodystep.

• 071023 2

2007-08-14 19:43 vioola

Jag tror filipw menar det TS skriver, träna, äta rätt och skippa pulver... alltså sund livstil helt enkelt. Svårare än så är det inte.

Nu kommer hösten och då sätter det fart på gym och träningsanläggningar, ska faktiskt bli riktigt kul!!! Kör hårt med spinningen!

• vioola

Ts torde va ja det... Och ja tror FilipW enast är bitter eller rätt grinig. Krävs inget geni för att fatta att en sund livsstil är det bästa!

Ska köra hårt, jag lovar! :)

• filipw

Vioola, jag är varken bitter eller grinig inte heller har jag vaknat upp på fel sida. Jag påpekar bara fakta, sund livsstil är inte bara det bästa sättet utan det är det ENDA sättet att uppnå en trimmad och hälsosam kropp.

Att tro att man kan råda bot på allt genom att springa ner till gymmet några ggr i veckan och sedan vräka i sig precis vad som helst med gott samvete är bara absurt. Sen att du är "lång och smal" och har "fin kropp" är helt irrelevant i sammanhanget. Men om du verkligen lever som du påstår här (dvs inte kan motstå frestelser som onyttig mat) så är du en väldigt unik person som lyckas ha en tränad kropp eller så har du en snäll omgivning och dålig självinsikt.

Jag har jobbat som PT i flera år och det första jag säger till nya klienter är att jag inte kan utlova några som helst resultat såvida de inte är beredda att lägga om sin kost. BRA KOST+ TRÄNING är formlen för en trimmad och hälsosam kropp, det finns inga shortcuts här inte. Krävs inte ett geni för att förstå detta nej, men tydligen krävs det lite tankearbete iaf då så många människor inklusive dig vägrar inse detta och letar efter snabba och bekväma utvägar ;)

• vioola

FilipW Vet inte om ja ska skratta eller gråta här men... Jag har flera kompisar som äter precis vad de vill och inte tränar överhuvudtaget. Och de kanske är runt 170-175 å väger runt 55/60 i snitt. Precis som mig då alltså.

Jag önskade jag kunde äta rätt varje dag men det gör jag inte. Syns inte utanpå mig men invärtes kanske.

Nu vill jag att du sätter på dig dina glasögon och försöker förstå vad den här tråden handlar om. Jo, att man inte behöver gå på pulverdieter eller svälta sig utan man kan unna sig nåt IBLAND bara man tränar. Ursäkta, men är du trög eller?

• burken

Hellre en tränad kropp med övervikt än en otränad kropp som är normalviktig.

Visst är det så att man kan se vältränad och snygg ut, men inuti mår faktiskt inte kroppen så bra av alla transfetter och skit som stoppas i munnen.

• vioola

Just därför ja tränar, vill inte va "smalfet". Känns så skönt när man gjort nåt. Och för att tydliggöra äter jag inte skräp hela tiden men har ingen sträng diet.

Och visst går man ner om man tränar, det säger sig självt.

• Misha**

Haha, smalfet, gud vad jag älskar det uttrycket:)

För övrigt tror jag inte att träning + sund kost är en given väg till smalare kropp..däremot en väldigt stort steg mot att kunna leva och må bra.

Ni vet väl att man inte kan bygga muskler samtidigt som man befinner sig i ett energiunderskott? (Om man inte är extremt överviktig då..där finns undantag) Men bra träning leder alltid (enlig mig då:)) till en snyggare kropp. Sen är det betydligt lättare att tappa fett när man är mer vältränad och fått bättre kondition.

• Misha**

Det här med fettprocent är föressten lite lustigt.. Jag har aldrig varit särskilt liten (70 kg på 180 cm) med jag tränar hårt (tävlar i thaiboxning) och har således mycket muskler. Min rumskompis är 170 lång och väger knappa 50 kg (på gränsen till anorektisk..), jätteliten i mina ögon. Vi gjorde en fettmätning för något år sedan, och då visade det sig att jag hade lägre (!!!) fettprocent än min kompis, trots att jag uppenbarligen hade mer fett totalt sett än henne.

Hon ingår definitivt i begreppet "smalfet". Hon är smal utan en muskel på kroppen. Således blir andelen fett på hennes kropp betydligt högre (hon består bara av skin, lite fett och ben) Så ögat kan ljuga ibland;) (om man däremot klämmer på våra armar känner man att min är stenhård och hennes alldeles sladdrig och mjuk....)

Svar på tråden Träning, ingen diet...