• vioola

Träning, ingen diet...

Hejsan

Tycker det är lite "skumt" att det finns så många inlägg om inte allt för goda (har provat tyvärr :)) pulver dieter å en massa andra bantarmetoder... Men inte alls många om träning. Eller så är jag blind :). Varför frågar jag mig själv och er? Det måste väl va "roligare" att kunna äta vad man vill, träna OCH gå ner i vikt, än att tvinga i sig en massa äckliga soppor vare sig de är varma eller kalla. Resultatet kommer ju snabbt om man tränar.

Själv tränar jag i snitt 2 ggr i veckan och äter precis vad jag vill! Därför vågen står still, är ett matvrak :). Jag är 174 å väger ca 60 kg om nån är intresserad av det hehe å går varken upp eller ner (för tillfället). Man känner sig så fräsch efter ju, känns verkligen att man gjort något.

Hoppas fler tycker som jag därute! Kom gärna med tips angående rolig träning. För min del blir det oftast spinning eller bodystep. Jag är en av dem som inte kan/vill välja bort god mat, tränar mycket hellre. Promenader blir det ju också givetvis när jag är ute med vovven :)

Kram på er

• Svar på tråden Träning, ingen diet...
  • nyår07

vill bara göra en liten kommentar - vi är alla inte begåvade med samma kropp och därmed fungerar de inte likadant heller.

trots hjälp från läkare, medlemskap i vv (och höll mig strikt till deras system)och träning på gym 6-7 gånger per vecka så gick jag inte ned ett gram....så lätt att säga att "det är bara..." - men så lätt är det inte för alla, tyvärr!!

• Mrs. Robinson

Jag haller med ***snart brud***

Jag kunde f*an inte ga ner de sista kilona - sa gjorde jag kalsoppedieten och nu ar det borta. Gifter mig om ett par veckor.

"To each their own" som man brukar saga. Internt ryggdunkade hjalper tyvarr inte nar man har "provat allt" och ar desperat.

• Discodivan - the one and only :-)

som sagt har man 30kg:s övervikt krävs även en rejäl kostomläggning och efter hand som kilona försvinner orkar man motionera mer

• burken

Om man har 30 kg övervikt är jag inte främmande för att ta hjälp av sopper eller matersättning för att få fart på grejerna. Man måste ändå se ett slut på eländet.. och som discodivan säger, det är ju viktigt att man inte bara äter matersättning och sedan tror att man kan leva som vanligt!!!!

(kolla in itrim.se, ett bra upplägg tycker iallafall jag)

• vioola

Usch nu har ja inte tränat på över 1 1/2 vecka. Fast jag ränner runt överallt o fixar en massa saker (och jobbar nu under sommaren) och är ute med doggen på långturer etc känns det allt att man inte gör nåt. Känner mig mig nästan "äcklig". Tar väl i lite nu kanske men jag trivs verkligen inte och känner mig som en stor fet pannbiff haha. Nej, dags för ett pass imorn!

Hur går det för er därute då? Finns det verkligen ingen som testat bodyjam och kan berätta lite mer förresten?

Kramis

• Misha**

Ett mycket bra intiativ till tråd:) Kloka tjejer, kör hårt!

Och visst är vältränadmullig betydligt snyggare än smalfet? ;)

• lillamillan

Jag har haft svårt att komma hemifrån efter att vi fått barn, vill inte åka en bit till ngt gym eller så (än fast jag tyckt mkt om aerobic o step up) och man kan ju inte själv bestämma när passen ska börja.
    Jag FÅR ju åka, men det har inte känst roligt.

Nu har jag en orbitrak hemma, hantlar och en abslide...det är allt jag behöver i mitt hemmagym och jag tränar några gånger i veckan och det är så skönt!
    Och jag äter mig mätt till varje måltid utan dåligt samvete.
    Då jag vill hemifrån tar jag en rask prommis på en timme eller så..

Absolut härligare att träna (när man väl kommit igång) än dieter..

• zica

Jag blir tokig varför är mina armar så stora? Vad jag än gör blir de inte mindre, tänkte börja simma istället, kanske slimmar ner dom, vad tror ni?

• Mrs Van Derkamp

Jag ska iväg och träna om 1 timme..Älskar att träna.Tränar 1-2 ggr i veckan...Kunde jag bara hålla i från mej choklad och glass under veckorna och bara unnna mej på lördagar så skulle jag gå ner flera kg det vet jag.Har oxå stora armar känns det som,men det beror nog mest på träning.Måste försöka börja ut och gå 30 min varje dag oxå.Ush det är så svårt.Självdiciplin!Det är vad det handlar om när man ska försöka hålla sej i från godiset!

• 071023 2

Om man tränar 6-7 ggr i veckan och inte går ner. Då äter man garanterat alldeles för lite.

Ska man gå ner på rätt sätt, då handlar det om att sätta igång minst 6 månader innan man vill nå sin målvikt. Bättre att gå ner 0.5 kg i veckan än att rasa i vikt, gifta sig, å sen gå upp allt + lite till. Trist.

Träning är en livsstil och inte ett projekt. Hitta det som man tycker är roligt och börja inte med att träna 7 dagar i veckan utan satsa på två.

Å som alla vet, kosten är minst lika viktig. Slänger du inte i tillräckligt med energi, då äts ditt muskelprotein upp och kvar blir fettet.. kanske inte det man tänkte sig när man började att träna.

Svar på tråden Träning, ingen diet...