• vioola

Träning, ingen diet...

Hejsan

Tycker det är lite "skumt" att det finns så många inlägg om inte allt för goda (har provat tyvärr :)) pulver dieter å en massa andra bantarmetoder... Men inte alls många om träning. Eller så är jag blind :). Varför frågar jag mig själv och er? Det måste väl va "roligare" att kunna äta vad man vill, träna OCH gå ner i vikt, än att tvinga i sig en massa äckliga soppor vare sig de är varma eller kalla. Resultatet kommer ju snabbt om man tränar.

Själv tränar jag i snitt 2 ggr i veckan och äter precis vad jag vill! Därför vågen står still, är ett matvrak :). Jag är 174 å väger ca 60 kg om nån är intresserad av det hehe å går varken upp eller ner (för tillfället). Man känner sig så fräsch efter ju, känns verkligen att man gjort något.

Hoppas fler tycker som jag därute! Kom gärna med tips angående rolig träning. För min del blir det oftast spinning eller bodystep. Jag är en av dem som inte kan/vill välja bort god mat, tränar mycket hellre. Promenader blir det ju också givetvis när jag är ute med vovven :)

Kram på er

• Svar på tråden Träning, ingen diet...
  • ninjan

ja va bra! En sån här tråd behövs verkligen :) Jag är precis som dej, äter hellre gott och tränar än äter dietsoppor och sånt. Blev just klar med mitt pass. 20 min orbitrek och 45 min styrketräning.

• miffolina

Jo men guud! Varför ska man hålla på och späka sin stackars kropp? Träning är kul, mat är gott, och så länge man håller vikten så skitsamma, eller hur ;):(

• miffolina

Nä, vänta nu, det skulle INTE va en lessen gubbe där, det skulle va en sån där :)!
    :D

• burken

Kul inlägg och toppen med en sund inställning!

Dock, som parantes, vill jag säga att "pulver" och andra dieter kan vara en komplement om man vill gå ner i vikt, dvs under en kort period.

TS: Men sedan är det ju självklart att det är bra mycket bättre att röra på sig så man göra av med resp energi som man stoppar i sig.

Själv har jag nyligen kommit på tjusningen med att ut och springa. (Efter att tappar 25 kg med hjälp av pulverdiet. )

Men som du säger nu kommer ju det roliga att faktiskt få ordning på mängden motion kontra vad man vill/stopper i munnen. Själv tränar jag på Itrim som har en typ av cirkelträning med gymmaskiner. Men jag skall nog snart byta upp mig till Friskis och Svettis och då köra bodypump som jag bara älskar. Hopp och skutt till svetten lackar är inte heller helt fel!!

• Draken81

Jag har alltid varit en sådan som tränat mycket och därmed kunnat äta vad jag vill, men nu kan jag inte träna alls och måste inse att jag får lov att sluta äta så mycket gott. Jag motionerar förstås med promenader och lite cykling, men om jag tränar på riktigt blir jag sjuk direkt eftersom jag har så dåligt immunförsvar. Lagom roligt när man är full av överskottsenergi och inget vill hellre än att springa sig riktigt trött...

Det finns ju också många som inte kan träna p g a skador och liknande. Men jag tror nog att de flesta som försöker gå ner i vikt även tränar, efter egen förmåga.

• Sister of the Night

Sund tråd!

Däremot får man ju minnas att även en aktiv person som tränar regelbundet och håller sig i en hälsosam viktklass tar skada av "vad som helst"-maten. Det handlar ju inte bara om ytan utan också om hur blodkärl osv mår.
    Detta verkar ibland glömmas bort.

• vioola

Hallå hallå

Finns det nån som testat bodyjam här, är det svårt? Jag är kass när det gäller dans och koordination men vill så gärna prova ändå :).

• viktualia

vioola - jag som var rejält överviktig när jag började banta behövde först och främst lägga om kosten. Dvs äta ungefär så många kalorier som jag gör av med och INTE dubbelt så många...

Jag skippar alltså alla dieter, pulver och skit och går rakt på problemet: Jag åt FÖR MYCKET!!! Jag tror inte ett dugg på att div genvägar skulle funka för just mig.

För min del är det dessutom så att det största felet var för mycket mat, men visst ökar jag träningen också. Själv håller jag mig till promenader, jogging och cykling eftersom jag har hemskt svårt för att träna på "lokal"....

• ninjan

vill man köra sin styrketräning hemma av en eller annan orsak så finns tips på övningar på www.iform.se

• Charla

Underbart! Jag har just suttit och förfärats över alla stackars tjejer som efterfrågar olika dieter - den ena galnare än den andra!

Rätt mat och träning (behöver ju inte vara superavancerat) är det enda som jag tror på!

Dessutom ska ju livet vara TREVLIGT att leva! Blir ledsen när jag ser dessa tjejer som pinar i sig diverse pulver och soppor och allt vad det är. Det är galet! :(

Svar på tråden Träning, ingen diet...