• vioola

Träning, ingen diet...

Hejsan

Tycker det är lite "skumt" att det finns så många inlägg om inte allt för goda (har provat tyvärr :)) pulver dieter å en massa andra bantarmetoder... Men inte alls många om träning. Eller så är jag blind :). Varför frågar jag mig själv och er? Det måste väl va "roligare" att kunna äta vad man vill, träna OCH gå ner i vikt, än att tvinga i sig en massa äckliga soppor vare sig de är varma eller kalla. Resultatet kommer ju snabbt om man tränar.

Själv tränar jag i snitt 2 ggr i veckan och äter precis vad jag vill! Därför vågen står still, är ett matvrak :). Jag är 174 å väger ca 60 kg om nån är intresserad av det hehe å går varken upp eller ner (för tillfället). Man känner sig så fräsch efter ju, känns verkligen att man gjort något.

Hoppas fler tycker som jag därute! Kom gärna med tips angående rolig träning. För min del blir det oftast spinning eller bodystep. Jag är en av dem som inte kan/vill välja bort god mat, tränar mycket hellre. Promenader blir det ju också givetvis när jag är ute med vovven :)

Kram på er

• Svar på tråden Träning, ingen diet...
  • bambi1

Jag har samma "problem" som zica.. jag tycker att mina armar är så tjocka... synd bara att man inte kan punktförbränna fett :(

Men att börja simma när nog ingen dålig idé!

bambi.bloggagratis.se

• nyår07

ramlösa - antar att du syftar på mig!

Blir faktiskt lite irriterad på ditt inlägg (om du syftade på mig). Vad vet du om min situation, om "hur lite" jag åt, och hur länge jag höll på med mitt "projekt".

Kan meddela att jag fortfarande tränar 6-7 gånger i veckan, så det är inte alls ett litet projekt.
    Men vet du vad....inte fasiken är jag smal för det.

Vad jag menade var att vissa har det i sig, att kunna vara smala (vissa oavsett om de tränar eller oavsett hur mycket de äter) och andra kan inte bli smala såvida man inte blir anorektiskt (och det vill jag verkligen inte rekommendera någon att vara, eller vill vara det själv). Därför måste jag och andra med mig acceptera att vi aldrig blir smala i den bemärkelsen.

Det var bara det jag menade med mitt inlägg, för jag är så trött på smala människors attityd att "det är ju BARA". Precis som om alla vi som inte är strl. 34-36 är lata av oss och bara ser vikt och hälsa som ett bröllopsprojekt, och därför måste använda oss av pulver.

Använder själv inte pulver, men kan förstå de som behöver göra något drastiskt, för det skulle jag själv behöva om jag skulle bli riktigt smal.

• 071023 2

2007-07-22 23:39 **snart brud**

Jag har varit här på BT ett tag och tycker det är väldigt mycket soppdieter av alla märkliga slag. Dom flesta vet att det inte är det bästa sätt du kan behandla din kropp om du vill ha en säker viktnedgång. Men om man vill köra med pulverdiet så är det ju bara att göra det. Alla gör som dom vill med sina kroppar. Det finns dock ingen seriös dietist eller kostrådgivare som kommer med nåt sådant förslag.

Sen har inte alla samma referensramar som dig när det gäller träning. Alla har inte möjlighet eller vill inte träna 6-7 ggr i veckan. Dessutom är man ovan med träning och ska sätta igång så är ditt upplägg inte det bästa. Å det är ingenting jag tar ur luften utan efter år och utbildningar inom träning och hälsa så vet jag det av erfarenhet. Därav menar jag att man ska hitta sin grej och göra en mjukstart. Annars blir träningen ett nödvändigt ont och man går dit för att man MÅSTE, vilket resulterar i att man lägger av efter några veckor.

Sen om du tränar 6-7 ggr i veckan. Det är ju jättebra. Du har garanterat en sån stor koll vad du pysslar med och hur du lägger upp din träning. Så det är ju skrattretande att du som motionär sitter och tar åt dig vad jag skriver! Du borde hålla med istället. PINSAMT.

Att jag nämnde att man måste äta rätt och stora mängder för att kunna träna 6-7 ggr i veckan är ju en sanning. Å var mer riktad mot läsare på BT som inte tränar kontinuerligt eller ens börjat.

Sen har alla olika kroppsbyggnader och olika svårt att komma ner i vikt, det vet nog det flesta.

Men det finns olika sätt att mäta sin vikt och man kanske inte ska stirra blint på vågen heller.

Kan tillägga att jag inte är heller en strl 36 och har tränat i många år.

Skärp dig!

• 071023 2

2007-07-22 18:04 bambi1

Har du testat styrketräning?

• nyår07

ramlösa - kom inte och säg att jag ska skärpa mig.

Du hänvisade till mitt tidigare inlägg, så inte så konstigt att jag reagerade. Du ville få det att verka som om jag hade dålig koll, och var nybörjare med träning. Så inte så konstigt om jag tog åt mig, eller?

• 071023 2

2007-07-23 09:43 **snart brud**

Jag har inte påpekat att du har dålig koll. Jag har inte skrivit nåt sånt överhuvudtaget!

Men att du slänger in ett inlägg att du tränar 6-7 ggr i veckan och inte når resultat är ju rättså missvisande mot andra här som vill börja eller har precis börjat träna. Därav skrev jag att man måste äta ordentligt för att kunna hålla hög träningsintensitet.

Verkar mest som att du blir irriterad och tar åt dig på ett konstigt sätt för att du inte lyckas nå dina mål, trots träning 6-7 ggr i veckan.

Ska man inte peppa varandra och inse att det går att gå ner i vikt på ett bra sätt utan att behöva använda pulver och annat som TS skriver?

Sen är det egen fri vilja (som jag skrev tidigare) hur man vill göra för att nå sina mål.

Sen att påpeka att det bara är en massa strl 34-36 som skriver dumma kommentarer för att dom har det så LÄTT är ju bara barnsligt. Du låter BITTER!

Sen kanske inte alla har för avsikt att bli smalare utan kanske lägga på sig lite och då är ju den här tråden jättebra.

• miffolina

Sen när är storlekar över 36 inte smala?

• 071023 2

miffolina

Ingen aning. Däremot så tycker inte jag att det är nåt mål i sig att vara en 34-36. Visar väl bara på vilket utseendefixerat samhälle man lever i. Bra kroppshållning är däremot mycket viktigare än storlekar på kläder. Min åsikt kan jag tillägga. Så man inte retar upp någon här.

• miffolina

Hälsa och utsrålning, bra hållning håller jag också med om. Sen är det väl skitsamma om det väller lite över byxlinningen och lite här och var 8)

• nyår07

ramlösa - mitt inlägg kom i sammanhanget att man inte förstod att folk använde sig av pulver, för det var ju lätt att gå ned om man "bara" tränade och åt rätt.

Hade inget att göra med att hjälpa dem som börjat träna på rätt väg, vilket de flesta inläggen här heller inte handlat om.

Ja, jag är irriterad! Irriterad över smala människors kommentarer som jag hört till leda genom åren om just det att det ju "bara" är att....

Gällande att man inte är smal över stlr. 36 kom mest i förhållande till ts som bör vara 34-36 med tanke på vikt och längd.

Svar på tråden Träning, ingen diet...