• vioola

Träning, ingen diet...

Hejsan

Tycker det är lite "skumt" att det finns så många inlägg om inte allt för goda (har provat tyvärr :)) pulver dieter å en massa andra bantarmetoder... Men inte alls många om träning. Eller så är jag blind :). Varför frågar jag mig själv och er? Det måste väl va "roligare" att kunna äta vad man vill, träna OCH gå ner i vikt, än att tvinga i sig en massa äckliga soppor vare sig de är varma eller kalla. Resultatet kommer ju snabbt om man tränar.

Själv tränar jag i snitt 2 ggr i veckan och äter precis vad jag vill! Därför vågen står still, är ett matvrak :). Jag är 174 å väger ca 60 kg om nån är intresserad av det hehe å går varken upp eller ner (för tillfället). Man känner sig så fräsch efter ju, känns verkligen att man gjort något.

Hoppas fler tycker som jag därute! Kom gärna med tips angående rolig träning. För min del blir det oftast spinning eller bodystep. Jag är en av dem som inte kan/vill välja bort god mat, tränar mycket hellre. Promenader blir det ju också givetvis när jag är ute med vovven :)

Kram på er

• Svar på tråden Träning, ingen diet...
  • 071023 2

2007-07-23 19:45 **snart brud**

Du har fel.

DET ÄR SÅ att man går ner i vikt om man tränar och äter rätt. Om intaget är ca 500 kcal mindre än vad man gör av med så går man ner i vikt. Det är inget konstigt. Om man inte går ner i vikt så kan det bero på att andra saker inte är som det ska i kroppen.

Sen om du nu tycker att du kan klanka på TS för att du tror att hon drar str 34-36 är ju fånigt!

Ett tips: hoppa in i en pulvertråd istället så slipper du bli irriterad.

• Brudgum 2008

Oj vilken stämning...

ett litet förtydligande, vill man gå ner i vikt ska man absolut inte äta mindre. Då ställer kroppen in sig på svält och "spar på det man har", fast det har nog ni tjejer koll på. Så det är motsatsen som gäller, alltså mer BRA mat... Och det handlar mer om en livsstil än om att "vara duktig 3-4 dagar", och sedan belöna sig med godis eller ett glas vin... Så det så.

• Brudgum 2008

... och för övrigt, träna 6-7 dagar i veckan finns det ingen anledning till då kroppen behöver vilan mellan passen

(Det kan snarare förstöra än "hjälpa")

• nyår07

jag klankande verkligen inte på TS - bara tog en storlek som ex.

ja, min poäng är just att "andra saker inte är som det ska i kroppen" - och att man därmed inte kan säga att det "bara" är att...

vem säger att man inte kan träna 6-7 ggr i veckan? att träna måste inte innebära att alla tillfällen är högintensiva pass eller?

den jag är irriterad på är dig ramlösa - inte på ts eller nån annan i tråden. jag gav bara en snäll kommentar om att det inte alltid är så lätt - sedan gav då dig in och kritiserade vad jag skrev.

• nyår07

jag lämnar denna tråden med kommentaren att nyttig kost och träning är sunt - men att jag kan ändå förstå dem som under kortare tid tar till mer drastiska lösningar.

jag kommer fortsätta träna även långt efter bröllopet, och hoppas ni alla gör detsamma.

ha det gott!
    :)

• Brudgum 2008

>>>Snart brud

JAG säger inte att man inte kan träna 6-7 gånger i veckan. De som gör det vet vad de pysslar med och har längre viloperioder inlagda under året. Vi andra som tränar 3-5 gånger i veckan får ju vår vila på det sättet. När det gäller träning så måste man först och främst ha mål, märker man inte att man når målen så får man ändra. När man har nått målet så får man sätta upp ett nytt mål. Därför är träning 6-7 gånger i veckan ett något luddigt begrepp, och frågan är då vad målet med det är? Jag känner ett fåtal elitidrottare som tränar på den nivån, och då är det varierad träning eftersom kroppen tar enormt mycket stryk av det.

• jagärsåkär

Jag har tränat massor hela vintern och kg har bara smugit sig bort, men extremt långsamt.

Nu förra veckan tröttnade jag och blev lite "extrem" vad gäller mitt matintag ist. Jag äter pulver och frukt och lågkalorimåltider (sallader, kyckling o lite annat)

På bara några dagar märker jag skillnad! På mig funkar viktnedgång bättre om jag är stenhård med maten. Att träna bort fettet funkar inget vidare... Trots att jag har personlig tränare.

Dumt för jag älskar mat

• Draken81

Suck, efter att ha blivit friskförklarad av läkaren (har problem med ständigt återkommande förkylningar) började jag träna löpning regelbundet för första gången på många år för 2½ vecka sedan. Jag började direkt med 3 dagar i veckan, men i lugnt tempo. Första gångerna orkade jag inte ens springa 5 km utan var tvungen att gå flera gånger under rundan. Efter en vecka kunde jag springa hela vägen, tänk vad fort en förlorad kondition kommer tillbaks!
    Sen fick jag ont i ena knät efter ett pass. Trodde det bara var för att jag var ovan, så jag vilade ett par dagar och sen sprang jag igen. Gjorde ont i början, men sen släppte det. Sprang en gång till och då gjorde det ont hela tiden och nu har jag ont när jag går och sånt med. Gissar att det är en gammal skada som kommit tillbaks, för jag har inte löptränat regelbundet sen jag hade den. Tyvärr kom läkarna aldrig på vad felet var utan ordinerade den gången vila i 3 månader. Så det är väl bara till att vila igen. Kul när man just kommit igång...

jagärsåkär>
    Viktnedgång SKA ju helst gå sakta för att man inte ska gå upp igen sen...
    Och gick du inte ner av träningen tränade du helt enkelt för lite i jämförelse med vad du åt.

• Brudgum 2008

En av de VANLIGASTE anledningarna till att amn inte går ner i vikt är att man ÄTER FÖR lite. Den "viktnedgång" man då ibland kan lyckas få till är enbart en vätskeförlust. Enda sättet att gå ner i vikt är att äta regelbundet (frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål) och att det är rätt saker och rätt mängd. Självklart ska man röra på sig också.

Äter du för lite ställer kroppen in sig på svält och då händer ju ingenting alls, förutom att kroppen jobbar för att spara på allt.

• Brudgum 2008

>>> Då har vi löst allt?

Svar på tråden Träning, ingen diet...