• nyår07

Träning, ingen diet...

vill bara göra en liten kommentar - vi är alla inte begåvade med samma kropp och därmed fungerar de inte likadant heller.

trots hjälp från läkare, medlemskap i vv (och höll mig strikt till deras system)och träning på gym 6-7 gånger per vecka så gick jag inte ned ett gram....så lätt att säga att "det är bara..." - men så lätt är det inte för alla, tyvärr!!

• nyår07

ramlösa - antar att du syftar på mig!

Blir faktiskt lite irriterad på ditt inlägg (om du syftade på mig). Vad vet du om min situation, om "hur lite" jag åt, och hur länge jag höll på med mitt "projekt".

Kan meddela att jag fortfarande tränar 6-7 gånger i veckan, så det är inte alls ett litet projekt.
    Men vet du vad....inte fasiken är jag smal för det.

Vad jag menade var att vissa har det i sig, att kunna vara smala (vissa oavsett om de tränar eller oavsett hur mycket de äter) och andra kan inte bli smala såvida man inte blir anorektiskt (och det vill jag verkligen inte rekommendera någon att vara, eller vill vara det själv). Därför måste jag och andra med mig acceptera att vi aldrig blir smala i den bemärkelsen.

Det var bara det jag menade med mitt inlägg, för jag är så trött på smala människors attityd att "det är ju BARA". Precis som om alla vi som inte är strl. 34-36 är lata av oss och bara ser vikt och hälsa som ett bröllopsprojekt, och därför måste använda oss av pulver.

Använder själv inte pulver, men kan förstå de som behöver göra något drastiskt, för det skulle jag själv behöva om jag skulle bli riktigt smal.

• nyår07

ramlösa - kom inte och säg att jag ska skärpa mig.

Du hänvisade till mitt tidigare inlägg, så inte så konstigt att jag reagerade. Du ville få det att verka som om jag hade dålig koll, och var nybörjare med träning. Så inte så konstigt om jag tog åt mig, eller?

• nyår07

ramlösa - mitt inlägg kom i sammanhanget att man inte förstod att folk använde sig av pulver, för det var ju lätt att gå ned om man "bara" tränade och åt rätt.

Hade inget att göra med att hjälpa dem som börjat träna på rätt väg, vilket de flesta inläggen här heller inte handlat om.

Ja, jag är irriterad! Irriterad över smala människors kommentarer som jag hört till leda genom åren om just det att det ju "bara" är att....

Gällande att man inte är smal över stlr. 36 kom mest i förhållande till ts som bör vara 34-36 med tanke på vikt och längd.

• nyår07

jag klankande verkligen inte på TS - bara tog en storlek som ex.

ja, min poäng är just att "andra saker inte är som det ska i kroppen" - och att man därmed inte kan säga att det "bara" är att...

vem säger att man inte kan träna 6-7 ggr i veckan? att träna måste inte innebära att alla tillfällen är högintensiva pass eller?

den jag är irriterad på är dig ramlösa - inte på ts eller nån annan i tråden. jag gav bara en snäll kommentar om att det inte alltid är så lätt - sedan gav då dig in och kritiserade vad jag skrev.

• nyår07

jag lämnar denna tråden med kommentaren att nyttig kost och träning är sunt - men att jag kan ändå förstå dem som under kortare tid tar till mer drastiska lösningar.

jag kommer fortsätta träna även långt efter bröllopet, och hoppas ni alla gör detsamma.

ha det gott!
    :)

Svar på tråden Träning, ingen diet...