• Misha**

Träning, ingen diet...

Ett mycket bra intiativ till tråd:) Kloka tjejer, kör hårt!

Och visst är vältränadmullig betydligt snyggare än smalfet? ;)

• Misha**

Haha, smalfet, gud vad jag älskar det uttrycket:)

För övrigt tror jag inte att träning + sund kost är en given väg till smalare kropp..däremot en väldigt stort steg mot att kunna leva och må bra.

Ni vet väl att man inte kan bygga muskler samtidigt som man befinner sig i ett energiunderskott? (Om man inte är extremt överviktig då..där finns undantag) Men bra träning leder alltid (enlig mig då:)) till en snyggare kropp. Sen är det betydligt lättare att tappa fett när man är mer vältränad och fått bättre kondition.

• Misha**

Det här med fettprocent är föressten lite lustigt.. Jag har aldrig varit särskilt liten (70 kg på 180 cm) med jag tränar hårt (tävlar i thaiboxning) och har således mycket muskler. Min rumskompis är 170 lång och väger knappa 50 kg (på gränsen till anorektisk..), jätteliten i mina ögon. Vi gjorde en fettmätning för något år sedan, och då visade det sig att jag hade lägre (!!!) fettprocent än min kompis, trots att jag uppenbarligen hade mer fett totalt sett än henne.

Hon ingår definitivt i begreppet "smalfet". Hon är smal utan en muskel på kroppen. Således blir andelen fett på hennes kropp betydligt högre (hon består bara av skin, lite fett och ben) Så ögat kan ljuga ibland;) (om man däremot klämmer på våra armar känner man att min är stenhård och hennes alldeles sladdrig och mjuk....)

Svar på tråden Träning, ingen diet...