• njoy
    Äldre 15 Jan 15:59
    15277 visningar
    133 svar
    133
    15277

    Eskilstunabrudar-var är ni?

    Det verkar inte finnas så gott om Eskilstunabrudar, men skulle bli glad om det fanns NÅGON att dela lite tips och idéer med
    Jag och min blivande kommer egentligen från Köping, men kommer att gifta oss och ha festen i Eskilstuna eftersom vi nu har hittat ett bra ställe att vara på
    Någon gång i maj månad 08 kommer bröllopet att stå och troligen borgerligt..

    Finns det fler Eskilstuna-brudar?

  • Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?
  • MrsD2B
    Äldre 5 Apr 20:37
    #0

    Kalar>> Ok, då ska jag försöka komma ihåg att påminna dem om bilder. Kontaktade du dem via deras hemsida, det där formuläret som finns under "mina sidor" när man loggat in?

  • M23
    Äldre 6 Apr 20:54
    #0

    Någon som har tips om mysigt hotell i trakten? För bröllopsnatten alltså. Behöver inte vara i E-tuna men i någon närliggande stad.

  • MrsD2B
    Äldre 7 Apr 15:08
    #0

    Sundbyholms slott kanske, där ska vi bo på vår natt:

    www.sundbyholms-slott.se

  • M23
    Äldre 7 Apr 15:55
    #0

    MrsD2B

    Bra tips, det ser fint ut! Har ni bokat just bröllopssviten eller någon annan svit? Vad kostar det och vad ingår?

  • MrsD2B
    Äldre 7 Apr 21:25
    #0

    Vi har bokat en juniorsvit och får betala 1800 kr tror jag det var.

  • MrsD2B
    Äldre 8 Apr 21:28
    #0

    Vart ska ni beställa era blommor någonstans? Någon som har ett bra tips? Har ni varit hos Blomsterpralinen på Köpmangatan? Jag har hört gott om de tjejerna.

  • M23
    Äldre 9 Apr 19:19
    #0

    Nej jag har heller inte bestämt florist än. Vet ni hur tidigt ute man måste vara med det i Eskilstuna, finns det många att välja på?

  • susann­apanna
    Äldre 9 Apr 19:25
    #0

    Hej hej. Bor i SThlm men kommer troligen att gifta mig i Eskilstunas omnejd då sambon kommer därifrån och jag själv bott där i 7 år!

  • MrsD2B
    Äldre 10 Apr 07:50
    #0

    M23 >> Vet faktiskt inte hur tidigt man behöver beställa buketten, säkert så tidigt som möjligt? En månad innan kanske? Jag har surfat runt bland "blomstersidor" och letat febrilt. Jag har inte bestämt mig än, men det lutar år ljusa rosor, typ champagnefärgade blandat med lite orkidéer tror jag...

    susannapanna>> Välkommen till denna tråd! Har ni bestämt datum än?

  • susann­apanna
    Äldre 10 Apr 15:53
    #0

    Det får nog bli nästa sommar/höst... men nej, iget exakt datum.

  • Onelov­e2007
    Äldre 12 Apr 20:59
    #0

    Här är jag i allafall, gifter mig den 19 maj 07, inte länge kvar nu :)

  • MrsD2B
    Äldre 16 Apr 22:17
    #0

    I lördags beställde vi våra vigselringar hos guldsmeden. Vi ska båda ha nya ringar. Det blir ringar av rak modell för oss båda. Min får dessutom några stenar på sig. Jag utgick från en Engelbert-ring och ändrade om lite grann.

    Det ska bli jättekul att få se resultatet. De trodde att ringarna skulle vara klara kring mitten av maj.

    Har ni bestämt er för era ringar?

  • MrsD2B
    Äldre 16 Apr 22:18
    #0

    Onelove2007>> Nej nu har du inte lång tid kvar. Vart gifter ni er någonstans? Spännande!

    susannapanna>> Ok, då får du lycka till med planerandet!

Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?