• S&N

BH-storlek, hur mäta?

Såg nyss på tv att de flesta kvinnor har fel BH-storlek, så då började jag fundera...hur mäter man vilken storlek man ska ha?

Jag har nyss bytt Bh till en storlek större för att brösten ploppar ut...skulle va kul att veta om man har rätt storlek!

• Svar på tråden BH-storlek, hur mäta?
  • Buslinna

Om du har haft 75C och vill ha en bh som har större omkrets men lika stor kupa blir det en 80B.

Vill du ha en bh som har både större omkrets och en storlek större kupa ska du alltså köpa en 80C.

Med tanke på att du får "dubbelbröst" är nog inte 80B något för dig, eftersom kupan då är lika stor som 75C. Det enda som skiljer den från 75C är alltså omkretsen.

• Maggies

Okej, tack igen. Ovärderlig hjälp!

• pickolina

Buslinna - Har du fått dina bh´s från figleaves än? Passade storlek och form osv? *nyfiken*

• Buslinna

Ähum, jag har faktiskt inte hunnit skicka tillbaka de felaktiga bh:arna än. Jag har dock valt ut några modeller som jag tror mycket på (har endera haft dem förut eller provat dem i fel storlek iom beställningen jag gjorde och tror på formen) och dessutom säkerställt min riktiga storlek (japp, det blir en G-kupa ) när jag köpte en bh i butik före jul, så det är ganska liten risk att det blir fel igen. :) Ska ta itu med det inom några dagar, så förhoppningsvis har jag de nya inom ett par veckor iaf. :)

• pickolina

Buslinna - Du "måste" återkomma! :) *s*
    Jag ångrar faktiskt mitt köp av det svindyra primadonna sättet (på götgatan).. :( Tyvärr klippte jag bort lapparna direkt. Hade behövt byta strl insåg jag sedan... Den andra som jag köpte samtidigt gillar jag dock jätte mycket.

• Buslinna

Jag uppdaterar så fort jag vet något mer. :)

Vad tråkigt att du ångrar köpet. :( Vägrar de ta tillbaka bh:ar utan lappar? Vilken storlek var det som blev fel?

Jag trivs tills vidare helt okej i min Freya från samma ställe. Överväger att köpa samma bh i någon annan färg på Figleaves (fanns bara i knallrosa i butiken). Jag har lite problem med omkretsstorleken fortfarande - verkar ligga mitt emellan två. Den mindre storleken kan jag knappt stänga och får lite korvstoppningseffekt ... Men den större storleken får jag rätt snart börja knäppa på andra hyskan.

Eftersom jag håller på/är i startgroparna för att gå ner lite i vikt så kommer jag nog inte köpa så många bh:ar den här gången. Bättre att vänta och sedan köpa den mindre storleken när det ändå är så nära.

• pickolina

Buslinna - Jag sitter i samma sits. Är lite i mellan omkretsar men ska väl förhoppningvis gå ner lite mer nu så... Dom kanske tar tillbaka bh´s utan lappar.. Jag har inte ens tänkt på att fråga eftersom policyn brukar vara att alla lappar måste sitta kvar. Jag har ju tom klippt bort tyglappen. Jag gör alltid det.

Den ena, en 70G passar perfa både i omkrets och kupstorlek. Den andra var jag osäker på redan i butiken, men köpsuget tog över då den var så himla fin.. Det var 70F och jag hade behövt en 75F. Både omkrets och kupa är något för små.. :( Trist, men... Får gå ner i vikt så att den passar! *asg*

• Buslinna

Haha, ja, men du är ju på väg ner med besked, så de kanske växer i den.

Är tyglapparna bortklippta (brukar också klippa bort dem, de kliar så fruktansvärt annars) kan det kanske bli lite svårt att lämna tillbaka. :( Men, den passar förhoppningsvis inom någon månad. :)

• Buslinna

Menade att _du_ kanske växer i den, även om "de" ju också fungerar.

• pickolina

Buslinna - Ja förhoppningsvis så kommer jag växa i den och kanske tom växa ur den igen... *asg* :) Vet du vad jag kom på.. Det finns något på Twilfit som man förstorar omkretsen på bh´n med, om man behöver det. Det är extra hyskor som man liksom fäster mellan hyskorna på bh´n.. Hmmm, hur jag nu ska förklara. :D Det är ju egentligen ett perfekt alternativ om den mindre omkretsen är lite för liten innan man hunnit töja ut den... För en större omkrets blir ju tyvärr ofta för stor ganska snabbt... Dilemma det där.

• Buslinna

Ja men just det, det finns ju sådana! Vet precis vad du menar, men har aldrig använt dem ... Det vore ju nåt! Du är smart du, pickolina. :D

Nu har jag ju iofs börjat med VLCD, så det är (förhoppningsvis :D) kanske dumt att köpa upp ett helt lager med bh:ar just nu. :)

• pickolina

Ja jag känner lika dant.. Tänkte bli lite seriösare nu gällande viktnedgången så det känns bara som onödiga pengar att köpa nya bh just nu. Så det blir till att vänta för min del oxå.

Svar på tråden BH-storlek, hur mäta?