• S&N

BH-storlek, hur mäta?

Såg nyss på tv att de flesta kvinnor har fel BH-storlek, så då började jag fundera...hur mäter man vilken storlek man ska ha?

Jag har nyss bytt Bh till en storlek större för att brösten ploppar ut...skulle va kul att veta om man har rätt storlek!

• Svar på tråden BH-storlek, hur mäta?
  • pickolina

Buslinna
    ÅH vad spännande!!! Blir jätte avis nu!!!

Jo en svensk DD är ett mellanting mellan D och E. Men enligt figleaves tabell och många andra tabeller och expediter här i sverige så existerar inte "en svensk DD" utan DD är en utländsk strl och en svensk E ska vara exakt samma sak. Men så är alltså inte alls fallet... Och om DD och E inte motsvarar varandra, så stämmer ju inte tabellen och i sådana fall så är deras och vår F detsamma....

Bökigt det där...

Tja, hoppas de passar! Berätta gärna sedan.. Både om passform och strl. Jag ska beställa oxå men måste vänta en eller två löner... *skratt*

• pickolina

www.figleaves.com/uk/fitting_room.asp&cm_re=fr_brafit-_-calculator-_-textlink

Jag testade att anv denna uträknare och den gav mig 75E, vilket alltså är exakt den strl jag anv, i svenska strl... Nu köpte jag ju en som var mindre i omfång, plus att 75E/70F är på gränsen..därför blev det även en 70G... Men hur som, vad jag menade är att deras uträknare gav mig samma strl som jag anv här i Sverige.. Så jag undrar om det verkligen skiljer sig i bokstäverna?!

• Buslinna

Hm, ja, vi får väl se vad bh:arna säger när de kommer! :) Hoppas att det inte blev fel storlek rakt igenom. Beställde ju FF nu, men eftersom G funkar ibland på mig och ibland inte, så skulle ju en svensk FF inte funka.

Men då får man väl gnälla på den där svenska sidan - jag följde ju deras råd.

Chansade lite och beställde en Panache nu också. Det får bli det märkets sista chans för min del. :)

Om inte annat får vi förhoppningsvis klarhet i storleksfrågan innan du ska beställa! :)

• Swing

75D i min supersköna favoritbh Ladyform från Triumph passar perfekt! I de flesta andra märken måste jag ha 75DD, annars väller brösten över på ett jättefult sätt. DD har mer utrymme utåt, rum för mer "put" alltså. E är inte samma sak som DD (på mig i alla fall). Den kupan är för vid och har aningen för rymligt "put".

• jocelyn

Ja jag tyckte faktiskt att den figleaves-guiden är ganska bra. Den räknade rätt på mig med - redan på sid 2!

• pickolina

Buslinna
    Ja det ska bli jätte spännande att höra om strl på de du beställt.. Då kanske man får lite mer "hum" om vad man ska chansa på sedan.

• pickolina

Swing
    Håller med dig helt å hållet. DD och E är definitivt olika!

• pickolina

jocelyn
    Den utländska figleaves uträknaren stämde bra även på mig.. Där man skriver in sina mått i cm. Men den svenska tabellen var helt åt skogen, men det tycker jag att alla svenska tabeller är så jag är inte alls förvånad.

• pickolina

Jag tycker att det är trist att det är så där med storlekarna...
    När jag hade DD under flera år förut så fick jag ofta tjafsa med expediter i olika butiker som envisades med att DD och E var samma sak. Men E passade mig inte, den var för stor.. Det är en av anl till att jag alltid älskat butiken Details. Det var den enda jag hittade på den tiden som sålde DD och som var medvetna om skillnaden. När jag sedan gick upp i vikt så blev mina DD för små och jag började anv E... Jag förstår verkligen inte varför den svenska marknaden är så dålig och folk så okunniga?! Gudskelov blir det bättre och bättre med tiden... Men det finns fortfarande mycket att önska!..

• Pumpkin

Hur mycket är ett pund i kronor?

Svar på tråden BH-storlek, hur mäta?