• S&N

BH-storlek, hur mäta?

Såg nyss på tv att de flesta kvinnor har fel BH-storlek, så då började jag fundera...hur mäter man vilken storlek man ska ha?

Jag har nyss bytt Bh till en storlek större för att brösten ploppar ut...skulle va kul att veta om man har rätt storlek!

• Svar på tråden BH-storlek, hur mäta?
  • Buslinna

Det kan kanske ordna sig ändå. F har varit lite för litet, men de G-kupor jag provat har ibland varit för stora. FF kanske är rätt, mao - den storleken har jag aldrig provat eftersom jag aldrig hittat den i någon butik.

pickolina,
    Den där PrimaDonnan du köpte. Var det på Götgatan du hittade den, eller på Details? Tänkte att de kanske har den modell jag suktade efter förut också isf. Den var helt i spets (tror det var modellen Corfu) så det var nog inte exakt samma som den du köpte, men om de har PrimaDonna i sortimentet så ... :) Jag kanske borde slå till isf eftersom den satt så grymt bra, även om den är dyr.

Deras t-tröje-bh:ar (Satin) går inte sönder på _minst_ två års tid, så det är ett bra märke. Provade Chantelles variant för ett tag sedan, men tyckte att kupan gick så högt upp att den tryckte ner mina tjejers ovansida. Så vill jag ju inte ha det och dessutom gör det ont när man är pms-ig. :)

• pickolina

Buslinna
    Det var på götgatsbacken jag köpte den. Jag gillar inte heller Chantelle. De passade mig perfekt förr men inte längre, sitter åt alldeles för mycket upptill precis som du säger. De har gjort om modellerna tyvärr. Mina Gossard har hållt jätte bra oxå, i flera år... Det var en annan modell av PrimaDonna jag köpte, men de har ju som sagt andra modeller oxå...

• Buslinna

En liten uppdatering:

Paketet från Figleaves kom i slutet på förra veckan. Det tog med andra ord betydligt längre tid den här gången än vad jag minns från förr.

Och mycket riktigt så blev det ju helt fel storlek. *suckar* Synd att jag inte tänkte efter en gång till innan jag beställde - det hade ju räckt att titta på storlekslapparna på de bh:ar jag har. Men jag mejlade Figleaves och de har lovat att ersätta mig för returportot. På samma gång ska jag ändra min beställning en del eftersom jag redan nu kan utesluta några av de modeller jag beställde. Jag kommer att beställa några PrimaDonnor, Fantasie och Freya. Tyvärr är ju Gossards superboost för liten, så det blir ingen überurringnings-bh den här gången. :)

Tråkigt var det iaf att det inte blev några nya bh:ar inför julen som tänkt. Så i dag gick jag in på affären i Götgatsbacken när jag var ute och shoppade julklappar. Har nu köpt min första Freya och är mycket nöjd - ska köpa samma modell i andra färger på Figleaves. :)

• pickolina

Åh vad kul att du uppdaterar!

Så om jag ska beställa så ska jag alltså testa att beställa samma strl som jag har? Bara så att jag inte missförstått.. *ler*

Vad skönt och schyst att de ersätter dig för returen.. Trist att du inte får dem nu men då löser det sig ju förhoppningsvis bra till slut i alla fall.. :)

Vad skönt att du hittade en du gillade nu på en gång i alla fall oxå... Så det oxå löste sig...

• Maggies

Den här tråden öppnade just upp ögonen på mig. Ut och shoppa blir det för min del. Har nog haft fel storlek alldeles för länge.

• Buslinna

pickolina,
    Japp, översätt storlekarna direkt! :) Jag har 80G, alltså 36G.

Eftersom jag gillar Figelaves utbud (det är bara PrimaDonna som jag saknar) och priser så är jag i slutändan mest glad över att de visade sig vara schyssta. :)

Kan tipsa om att det verkar vara rea på Figleaves nu.

• pickolina

Buslinna
    Kanon!!! Då vet man att man kan handla därifrån utan problem, förhoppningsvis.. :) Jag är såå sugen, är medlem där så jag är bombaderad av rea-mail och jag vill, vill, vill... Men denna månad måste jag nog hålla i mig lite. Skratt...

• Ahlgren

vet att jag har fel stl, men jag håller fast vid det...har nog svårt att hitta bh.ar i allafall. Använder 75F nu..men jag har 70G igentligen

• pickolina

Ahlgren - Fast 70G kan ju inte vara svårare att hitta än 75F? Du måste ju till en specialbutik oavsett och de har ju garanterat båda strl.

• Ahlgren

Pickolina: Det värsta är att det är svårt att hitta båda storlekarna, speciellt om man vill ha en finare bh...men men låt dom hänge fritt

Svar på tråden BH-storlek, hur mäta?