• S&N

BH-storlek, hur mäta?

Såg nyss på tv att de flesta kvinnor har fel BH-storlek, så då började jag fundera...hur mäter man vilken storlek man ska ha?

Jag har nyss bytt Bh till en storlek större för att brösten ploppar ut...skulle va kul att veta om man har rätt storlek!

• Svar på tråden BH-storlek, hur mäta?
  • pickolina

MsNordqvist
    Butiken jag var i härom dagen.. Den som ligger på Götgatsbacken.. De hade jätte fina bh´s i strl F. Inte ett dugg tantiga.. Köpte en av dem. Den var ju dyr men jag har hört av flera att märket är värt priset då de håller i evighet.. :)

• Pumpkin

pickolina: Nej, jag bor inte i Sthlm, men jag är där rätt ofta och är då alltid på jakt efter BHar

Details har jag varit på, på Söder. Gillade inte kvinnan där första gången jag var in, men hittade i alla fall en bikini. Andra gången jag var in var det en supertrevlig tjej, men då hade dom typ INGEN BH i min storlek - 65F - förutom typ t-shirt-modell

Den i Götgatsbacken var jag in i sist, där var det helt super! Köpte världens sötaste gul/svartrandiga BH som sitter som en dröm Testade även en svart pushup, men det blir nästa inköp

• Pumpkin

Figleaves och Bravissimo alltså, jo, dom har jag hört bra om förut. Är bara rädd att storleken inte ska passa eller nått annat knas

• pickolina

Buslinna
    Ja det där med strl kan ju vara lite knepigt. Jag gick ner en strl i omkrets nu när jag handlade nya.. Vill gärna testa att beställa från figleaves men vet inte heller vilken strl jag ska beställa. Mina två nya är F och G, så vilket ska man chansa på..eller ska man testa FF som är ett mellanting? Svårt.. De har dock den Gossard som jag älskar..så jag tror att jag ska gå och prova ut strl och sedan beställa från figleaves, eftersom det blir lite billigare.

Mmm, betalade 1200:- för min PrimaDonna och 700:- för trosor till. Jag hade inte alls råd med det egentligen men det kändes så underbart att få köpa riktigt fina underkläder igen... Hankat mig fram med en enda bh sista året, sedan jag växte ur mina gamla bh´s...

• pickolina

MsNordqvist
    Ja det är ju lite läskigt att handla just bh´s från utlandet... Håller med...

• Pumpkin

pickolina: Fast om Bravissimo har jag hört jättemycket bra, tydligen snabbt och smidigt och gratis(?) retur om storleken inte passar

• pickolina

Jag har alltid handlat på den Details som låg vid drottninggatan/Åhléns.. Det var ett tag sedan nu dock. De har ju flyttat nu.. De har även en reabutik såg jag på deras hemsida.. Måste undersökas! :)

• pickolina

Buslinna + MsNordqvist
    Tack för tipset om Bravissimo... :)

• Pumpkin

pickolina: Jag har också tänkt ta mig en tur till reabutiken nästa gång jag besöker Hufvudstaden

Tror jag ska unna mig en beställning från Bravissimo eller Figleaves nu när jag äntligen har börjat tjäna pengar igen

• pickolina

Fast jag måste säga att jag älskar min nya, lite tantigare bh oxå... :D Köpte en hudfärgad minimizer och de är ju inte världens snyggaste att se på, men kläderna sitter grymt snyggt över den... :) Min första tantbehå.. Haha... Men det får räcka med en tror jag. Roligare med fiiina bh´s...

Svar på tråden BH-storlek, hur mäta?