Jag skrattade lite åt mig själv härom dagen då jag handlade nya bh´s. Jag har ALLTID anv 75 i omkrets, ända sedan jag började anv bh.. På den tiden hade jag kanske inget val dock, sortimentet var så pass mkt sämre och 75C var tillräckligt svårt att hitta..så jag antar att jag anv den bästa strl för mig i förhållande till vad som fanns.. Jag har fortsatt att anv 75 men ökat kupstorlek allteftersom jag ökat i vikt/brösten växt. Numera väger jag 20kg mer och mina nyinköpta bh´s är 70 (dvs mindre) i omkrets... Lite komiskt!.. :D
Sedan måste jag även säga att om man har små bröst så är det ingen katastrof om man har fel strl, annat än att det inte sitter så bra som det skulle kunna göra. Om man däremot har större bröst och fel strl så kan detta orsaka värk i rygg, axlar och nacke..helt i onödan!..
Man ska heller inte vara rädd för bokstaven. Jag har 70G på mig just nu och det låter monstruöst stort, men det är det verkligen inte... De flesta har mindre omkrets och större kupstrl än de tror. Var inte rädda för att prova, även om bokstaven låter skrämmande stor.