Någon September 2007
Någon annan som har hela 12 månader kvar att vänta? Vet inte rikigt hur jag ska få tiden att gå......vill liksom göra allting på en gång, men måste väl spara lite för att sprida ut nöjet lite.
Någon annan som har hela 12 månader kvar att vänta? Vet inte rikigt hur jag ska få tiden att gå......vill liksom göra allting på en gång, men måste väl spara lite för att sprida ut nöjet lite.
Hej 070901! Japp, har allting bokat, till coh med frisör, makeup och fotogaf....vill bara att det ska bli september. Vart ska du gifta dig?
Hej brud 070901!
Vi har samma datum du och jag. Har inte kommit riktigt lika långt med bokningarna som Louise14, men kyrka och festlokal är i alla fall bokade och klara. Har dessutom så smått börjat titta på klänning. Ring ska vi också börja kika på nästa helg.
Bara 11 månader kvar nu! Längtar... :)
vad kul att det är flera som har kommit en bit i planeringen!! vi ska vigas i Farstena kyrka och ha festen på rånäs slott. kommer nog att bli toppen!! var ska ni gifta er någonstans e.m och louise 14??
som sagt bara 11 månader kvar.....
Hej,
Vi gifter oss i Strängnäs domkyrkan och har sedan festen på Ulvhälls Herrgård!!! Ska bli så trevligt!!!!
vad kul!
har ni köpt "hela paketet" på ulvhälls herrgård? alltså med middag viner och hela kittet? kommer ni att ha nån övernattning där för gästerna? vart bara så nyfiken.
kram kram
Hej,
vad menar du med hela paketet? Finns det en möjlighet att inte välja allt? Trodde att man var tvungen att välja allt, men om det finns ett alternativ så kanske man ska fundera över det. Vet du något om alternativa lösningar? Tror att rätt många kommer att övernatta ( typ 80 %) då de flesta kommer från stockholm.
Har du ( 070901) varit på bröllop där?
hej louise 14!
nej jag vet inte om man kan välja, blev bara nyfiken på om det var lika på alla herrgårdar och slott att man (som vi) måste köpa "hela paketet" just och inte har så stor valmöjlighet.... jag har inte varit där på bröllop men dock varit där och tittat. det är jätte fint. hur kommer det sig att ni valde just det alternativet och vad får ni betala per kuvert? vi får betala ungefär 1400 per gäst! är det dyrt har inte jämfört faktiskt man kanske borde ha gjort det.
kram kram
Hej 070901!
Hmm, det är ju olika vad som ingår i ett kuvert på de olika herrgårdarna, men vi har inte ens en tusenlapp per kuvert. Fast självklart inte inräknat tårtan och avecen, utan maten och vinet. Mellan 600-700 tror jag. Betalar ni för gästernas boende? Vad ingår i era kuvert?
Anledningen till att vi valde Ulvhälls, är för att vi har bott där några gånger förut när vi hälsat på bekanta i strängnäs. Tycker det är så romantiskt och fint inrett!!
hel louise 14
i kuveret ingår allt dvs. mat, viner, kaffe och avec, vickning med dryck, brudskålen i champagne, blomster utsmyckningar och bröllopstårta. inkvartering ingår inte det kostar ca 600 per person i dubbelrum inkl. frukost.
ska ni bekosta gästernas boende? vi har inte bestämt oss ännu!!
kram
Okej, vi tror inte att våra priser kommer att bli så höga, snarare tot 850-900/per för det i mat och dryckesväg. Hur många har ni tänkt vara?
Vi skall inte bekosta gästernas boende, tror inte att det är så vanligt att man gör det längre, eller rättare sagt, har aldrig varit på ett bröllop med gratis boende.
hur långt har ni kommit i planerna annars?
louise 14.
det är typ ¨så långt vi kommit och att klänningen ska beställas i morgon. det blev en sincerity klänning med nr3158. en tyll klänning med mycket släp... har du bestämy vad det blir för klänning?
ja.. höll på o glömma, vad ni ska ha för klädsel? kan man kombiner högtidsdräkt med att även föreslå mörk kostym för de som ej har råd att hyra frack?
ha det.
Hej,
Jag tror att jag kommer att ha en tvådelad klänning, har sett en överdel på Lilly som jag är intresserad av, men man får ju se, komme rju en ny kollektion efter jul.
Angående klädsel så vet jag inte....antingen eller tror jag.
DEgentligen skall det justeras efter vad brudparet har för kläder...vad ska ni karl ha?
Hägtidsdräkt/frack är ju det finaste man kan ha......tror tyvärr inte att man kan kombinera....men vet inte, fråga din mamma eller någon äldre, de vet säkert bättre än mig!!!!!Garanterat!
hej louise 14.
min man och marsalker kommer ha frack och mina tärnor långa aftonklänningar... gud va svårt jag vet verkligen inte hur vi ska göra. vore kul att ha ett frack bröllop men tänk om många väljer bort att bo kvarbara för att de tycker att bo kvar och hyra frack blir för dyrt??
ja hur gör man.....
Hmm, ni får väl skriva i inbjudan att ni hellre ser att fler kommer och firar dagen med er, än köper fina presenter...att presenter blir att alla dyker upp i stället?
brud 070901,
Du nämnde att du skulle ha en sincerity 3158. Wow, den är jättefin!! Får man fråga hur du har gjort för att beställa den? Finns det återförsäljare någonstans i Stockholmsområdet?
hej e.m
jag fick åka till norrköping för att hitta en affär som hadde den inne... tur för mig att det var en storlek 36 så att jag verkligen kunde prova den i min storlek innan jag bestälde. bröllopskällan och bröllopsbutiken i stockholm är oxå återförsäljare på sincerity men där var det tyvär urusla på att hjälpa till med de frågor jag hade så nu missade de en kund..... ring till norrköping (rafaelas bröllopsmode tror jag att de heter)där är de supergulliga och hjälpsamma.
lycka till
brud 070901,
Tack så jättemycket för hjälpen! Har svärföräldrarna i Norrköping så det passar ju bra att det var just där. :) Återigen, tack tack!