Någon September 2007
Någon annan som har hela 12 månader kvar att vänta? Vet inte rikigt hur jag ska få tiden att gå......vill liksom göra allting på en gång, men måste väl spara lite för att sprida ut nöjet lite.
Någon annan som har hela 12 månader kvar att vänta? Vet inte rikigt hur jag ska få tiden att gå......vill liksom göra allting på en gång, men måste väl spara lite för att sprida ut nöjet lite.
Jag tror att min M2B ska ha frockcoat tror jag att det heter, det är typ det nya istället för frack. Ser väldigt högtidligt ut.
Har ni bestämt något tema, alltså typ färger på blommor så?
Tror att min blivande ska ha det på sig också. Jag tycker att det är mycket stiligare än frack, så jag är glad att han är av samma åsikt!
Jag kommer att köpa min klänning (känner ingen som kan sy). Troligen blir det en hel klänning (alltså ej tvådelat, även om jag håller med om att det nog är mer praktiskt). Jag tänker definitivt ha klänningen på mig hela kvällen; jag tänker njuta av den så länge jag kan!!!
Vi har inte hunnit fundera så mycket på blommor och färgtema ännu. Jag är inte så insatt när det gäller blommor, så där kommer jag nog behöva ta hjälp av lite mer kunniga vänner. Har ni några funderingar på vad som kan passa i början av september?
Tror det var något i den stilen som även min m2b tänkte sig..
Vi ska ha champang och någon mer färg som jag inte har bestämt ännu...får se vad det blir...
Tycker det är jätte fint med rosor och eftersom jag vill ha ett stilrent bröllop så blir det nog en bukett med mörkröda rosor och champange färgade rosor....hinner og ändra mig tusen gånger innan den är beställd...
Hur mycket har ni tänkt att göra själv av som tillhör bröllopet???
Ja, det finns ju sensommar eller höst tema. Vi har valt att ha höst tema, dels för att de blommorna är lättare att få tag i då ( naturligvis) vilket för dem billigare. Så det blir lite gult, oranget och rött. Sedan tror jag att vi kommer att ha rönnbär i bordsdekorationerna, kan väl bli fint, eller vad tycker ni?
om ni går inte på www.brudofest.se så har de förslag på bordsdekarationer och så.
Jag tror även att jag kommer att ha buketten och hårblomstret i samma tema. Lite annorlunda kanske, men jag är ljus, så jag tror att det kanske kan bli fint.
Jag har bestämt mig för att använda mig av panduro, så jag kommer att göra inbjudningarna och placeringskorten, vigselprogrammet och festprogrammet i samma tema. Sedan med tackkorten vet jag inte, det känns så extremt långt bort.
Annars är allting utlagt på mer kunniga.
Själva då?
Vi kommer nog också att göra inbjudningar, placeringskort, program för fest och vigsel samt tackkort själva. Dekoration av festlokal och kyrka kommer vi troligen att överlåta till en kompis som är jätteduktig på sånt. I övrigt kommer vi nog inte att göra så mycket själva. Allt blir lite mer komplicerat när man inte gifter sig i den stad där man bor tycker jag...
Jag håller VERKLIGEN med dig e.m. Jag har ju knappt varit i den staden jag ska gifta mig i, max 4 ggr med igår! Fast det är ju egentligen rätt mycket som man kan göra hemifrån ändå. Det som man lägger ut på andra ( alltså yrkesmässiga) är ju mesta dels inte det som är så stämningshöjande, utan mera måsten. Som typ bröllopstårtan..........tycker den är helt onödig, men inser att den måste vara där! Skulle nöja oss med 3-rätters som vi valt, men så ska den där j-vla tårtan in. Hur ska det få plats i klänningen då?
Rönnbär är jättefint att ta som bordsdekoration...tänkte jag oxå ha.
Då ligger vi alla tre på samma nivå när det gäller att göra saker själv för bröllopet.
Håller helt med om att det är mycket krångligare med att gifta sig i en annan stad.
Håller med fattar inte hur manm ska få platsi klänningen efter alla den mat man ska äta....får hoppas på attgästerna ser till att man får hoppa mycker upp och ner för stolarna
Verkligen jätte kul att prata med er...men nu måste jag verkligen jobba...
Vore kul om vi fortsatte att ha kontakt.