• Louise14

Någon September 2007

Någon annan som har hela 12 månader kvar att vänta? Vet inte rikigt hur jag ska få tiden att gå......vill liksom göra allting på en gång, men måste väl spara lite för att sprida ut nöjet lite.

• Svar på tråden Någon September 2007
  • Niia

oj vad långt ni verkar ha kommit i era planer....hjälp nu blir man ju lite stressad om man ska lyckas hålla ert tempo

Jag har hittills bara lyckas boka kyrka och fotograf...

• Louise14

Så mycket längre än så har jag inte heller kommit i verkligheten, men i tankarna har jag inbjudnignarna, vigsleprogrammet och festprogrammen.....men största bekymret, klänningen finns ingen som helst lösning åt. Ingen aning om vad jag vill ha, har inte sett något ens i närheten av det jag tror att jag söker.

Har ni hittat eller tittat på klänning? Tar ju rätt lång tid.

• Niia

Jag hittade min i går på lunch rasten. Kontoret ligger ovanför KIK så det gick väldigt fort.

Nu ska jag bara hitta ett mönster som stämmer överrens med den klänningen, så att min mamma kan sy den åt mig

Förstår vad du menar att du är klar med det i tankarna...samma här

• e.m.

Jag har också haft lite problem med det här med klänningen. Jag hade verkligen ingen aning om vad jag ville ha! Men förra helgen gick jag faktiskt in i en butik och provade alla möjliga modeller, färger och varianter så nu börjar jag få en liten idé om vad jag vill ha...

Niia,
    Jag tänkte också kolla in KIK, kanske redan till helgen. Det låter som du var nöjd alltså? Hur kommer klänningen att se ut?

• Louise14

Ah, vilken lyx att ha en mamma som kan sy åt en. Min mamma sydde till mig när jag var lite, och minns hur det var att prova med alla nålarna, så jag tror att jag hoppas över det. Har planer på att köpa en överdel ( har sett en superfin på NK) och sedan hyra kjol. Då kan man eventuell byta till en lite kortare kjol sedan.

jag har en fråga som jag undrar lite över, är det vanligt att man byter om till middagen, elle har man klänningen hela kvällen? Blir ju gärna smutsig i nerkanten då..

• Louise14

Kommer ni att köpa båda två? Vad ligger era klänningar på? Jag funderar ju på att köra två-delat ( som jag skrev innan) för då kan man faktiskt använda överdelen senare i livet, till byxor eller kjol. Två flugor i en smäll liksom...

• Niia

Jag hade oxå jätte problem med vad jag ville ha innan jag gick ner dit...

Har ni sett bröllopsguidens omslags...den kläningen som josefin Crawford har på sig där tänkte jag låta min mamma sy upp åt mig.

Det är en väldigt enkel halterneck klänning...men oj så fin den är.

• Niia

Den kläningen som jag tested på kik hade de ännu inte hunnit prissätta men trodde den skulle kosta ca 6000 kr...

Ja det är toppen att ha en som kan sy åt en...

Vad har du tänkt dig för topp??

Tycker du tänker helt rätt som köper toppen och hyr kjolen.

Jag tänkte inte byta om på kvällen...

• Louise14

Nej, jag misstänkte det. Men är det så att man hyr kjolen, måste man ju lämna tillbaka den i ett visst skick, fast jag är nog sugen på att ha på mig kläderna hela kvällen, man vill ju vara fin så länge som möjligt!!!!!

Vad ska era karlar ha på sig?

• Niia

Jo det är sant men de måste ju räkna med att det blir lite solkiga i nederkant.

Har faktiskt ingen anning om vad han har tänkt sig

Svar på tråden Någon September 2007