Augusti 2007
Hej!
Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?
seal: Lokalen rymmer 90 sittande gäster om man sitter riktigt trångt,så för oss som bara blir hälften av det blir det perfekt. Det fanns ett rum intill som amn kan öppna upp och hyra även den delen om man vill. Vi nöjer oss med den större lokalen. Jag tyckte det var väldigt fint och fräscht där. Det finns även ett kapprum innan man kommer in i lokalen och ett angränsande kök. Vad hittade ni för lokal?
Vi kommer att vara i en lokal i Jonsered, GötaBion. Det är ett gammalt ordenshus från början som sen använts som bio. Består också av ett stort rum, med angränsande kök och en liten entré. Tror att det blir jättebra. Visst är det en skön känsla att ha bokat lokal? Nu är det bara resten kvar...
Jag har bokat fotograf också, tänk om man hade sån tur som du med inte bara en fotograf i släkten utan två!! Det blir nog perfekt med två som kan avlösa varandra också så missas inget under festen.
seal: Det känns jätteskönt nu när lokalen är bokad. Nu känns det lite som om man är i hamn (förutom att han ska svara "JA" om ca ett år
)
Vi har faktiskt sådan tur att vi har bokat två fotografer i släkten, men vi har faktiskt fyra. Vi får väl se om vi utnyttjar alla på något vis. Fick tips från någon annan tråd att provfota innan så man vet hur man vill ha det. Det blir ju bra både för oss och för fotograferna.
4 fotografer är inte illa! Förutom att det kanske kan bli lite känsligt att bara fråga två eller tre att ta kort...
Apropå det där med att svara ja vet jag en kille som på svensexan blev utmanad att gör något som ingen skulle få veta ngt om. Han skulle få 1000 kronor av killkompisarna för varje sekund han väntade med att svara "ja"...
Han väntade i 11 sekunder! Bruden höll på att dåna, prästen blev alldeles svettig och gästerna började skruva på sig, sorlet spred sig...
11 sekunder känns inte länge men i det läget var det en evighet! Han fick i alla fall ihop en del pengar till bröllopsresan och bruden förlät honom snabbt (efter en förklaring och ett par glas hampagne )
Lykke 07
Jag hittade en sida på nätet med en massa olika byxdressvarianter, på svartbrud.se. Kolla där under länkar!
seal: Jag läste också om den killen som väntade med svaret för pengar. Ibland kan sekunder verkligen vara långa. Vad hemskt det måste ha varit att vänta.
Har det stått om det någonstans?
Det var min barndomskompis blivande man som utsatte henne för det för några år sedan när de gifte sig och jag blev lite nyfiken på om det stått ngt reportage om det efteråt eftersom du läst om det. Eller så är det kanske fler blivande män som gjort liknande kupper - man kanske inte ska känna sig alltför säker...
Eller så kanske man ska vara beredd på det mesta då den dagen kommer....
Jag har för mig att jag läste om det här på BT. Kan ha fel, men har inte läst så mycket bröllopshistorier någon annan stans. Kommer inte ihåg i vilken tråd eller vilket sammanhang. Kan ha varit i "gifta - berättelser" för jag har för mig att jag läste det som en berättelse från bruden om hur deras dag hade varit.
Seal- tack för tipset. skall gå in o kolla om jag hittar något kul.
Hur går det med er planering? Här har planeringen stannat av lite granna. Nu letar man mest inspiration och funderar lite.
Här står också planeringen still...Ska installera bergvärme hemma - vilket tar mycket både tid, energi och framför allt pengar! Ibland slår verkligheten en hårt i huvudet - när allt man vill göra är att drömma och planera bröllop!
jag plockar lite idéer här och lite idéer här och får väl sätt igång snart igen. Har nu bokat fotograf på "riktigt" i alla fall och betalat in bokningsavgiften så det känns bra. Hon ska även fixa hår och smink, vilket gör att jag kan slappna av det lite också. Vad blir nästa planeringsobjekt för er andra?
För vår del blir nog nästa steg att kolla upp lite catering och bestämma i vilken form vi vill ha festen. Och vad jag har förstått att om man ska ha festprogram eller liknande så är det bra att börja fila på den i tid. Får fundera lite.
Hej
Skulle vilja få kontakt med lykke07. Det verkar som att ni har tänkt nästan exakt samma plats och upplägg som jag går och tänker på och är så nyfiken på hur det blir för er eftersom vi inte skall gifta oss förrän sommarn 08 (det kom en liten son emellan!) Det finns knappt några inlägg om Aludden här på BT men som jag har fattat det är det ett rätt nytt ställe. Skulle jag möjligen kunna få din email så att jag kan ställa 100 frågor om hur ni planerar och hur allt blev när ni väl har gift er?