• seal

Augusti 2007

Hej!
    Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Augusti 2007
  • Carma07

Hm, ja det är ju klart. Och jag som hade lovat min sambo lite break från allt mitt planerande ett tag efter vi fixat lokalen, men det blir nog en punkt till att diskutera innan det blir av tror jag

• seal

Ja jag vet vad du menar...
    Det gäller att balansera hur mycket av det som rör sig i ens egna huvud vad gäller bröllopsplanerandet med vad som kommer ur munnen för att ha sambons öron som mål... Samtidigt är jag personligen rätt tacksam att min sambo inte känner att han måste vara med i varje liten detalj som t e x layout på inbjudningarna. Det hade känts lite mycket om jag skulle behöva diskutera ALLT innan jag kunde ta egna steg i frågan. Så funkar det inte i vanliga fall heller, inte hos oss i alla fall. Vissa frågor överlämnar han (med glädje) till mig och jag tycker det är bra...

• Carma07

Vad gäller kort och dukning och sådana detaljer är jag också tacksam att jag får bestämma själv. Och jag har lovat att inte tråka ut honom med utan bara meddela sedan när jag har bestämt mig. Så då kan han ju få vara med att tycka. Men han kan inte förstå att man ska välja färgtema Min lillebror tycker synd om min sambo just nu och undrar om det inte räcker att han bara dyker upp på kyrkbacken

• seal

Det är ingen förutom föräldrar som vet att vi ska gifta oss ännu, men jag tror att min bror skulle kunna uttrycka samma sak om min sambo... Tänk att det alltid är så synd om männen...

• Carma07

Nu har vi varit och kollat på lokal och bestämt oss. Känns skönt. Då kan man ju planera vidare på smådetaljer som man inte visste innan hur det skulle bli. Har dessutom även pratat med ännu en kusin om fotografering, så nu har vi två fotografer. Det blir bra när de kan dela på uppgifterna.

• seal

Carma07
    Vilken lokal blev det?

• Carma07

seal: Det blev Riddarstens scoutgård.

• MIB

lykke07 & seal med flera.
    När vi gifte oss för dryga året sedan så hoppade vi över sångerna. Ibland blir det bara för mycket, när alla sitter och pratar och stämningen är på topp så avbryts man och måste sjunga. Jag hade en väninna med pojkvän som gått chalmers och är väldigt "studentikosa", kan massor av roliga sånger. de fick i uppdrag att ha några sånger på lut om det skulle behövas. Dvs om det var stelt och halvtråkigt vid middagsbordet. det behövdes aldrig. Kanonstämning från första sekunden.
    Bjud på en välkomstdrink med sting i så att gästerna kommer i form. direkt. Tex en keiserdrink. Mousserande vin med en skvätt cognac + en sockerbit i botten.

• seal

Vi var också och kollade där utanför. Verkade jättebra! Var det en stor lokal men även lite mindre rum eller hur såg det ut invändigt? Det var lite svårt att få grepp om det utifrån. Jag ringde kvinnan som har hand om Riddarsten i två veckors tid, men när vi sen hittade vår lokal och bestämde oss för den la jag ner det.

• seal

MIB
    Den drinken låter som en riktig "partyöppnare"! Får nog testa den!

Svar på tråden Augusti 2007