• seal

Augusti 2007

Hej!
    Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Augusti 2007
  • Carma07

Ang kostym/byxdress som någon var intresserad av har jag hittat en variant. Den finns på www.dreambride.se - klicka på "butiken sortiment" - så ska den finnas 4:e bilden ner (tror jag). Har för mig att jag har sett någon annan oxå där överdelen var som en kavaj. Men till att börja med.

• seal

carma07: Det var precis den jag menade att jag sett!
    Under "trés chic", kollektion -06, fjärde bilden. Underbart! Tur att du hittade den! Bra jobbat! jag har bläddrat igenom alla sidor jag varit inne på och till slut ser allting likadant ut. Värre än att spela memory med förbundna ögon...! Jag har också sett en variant med byxor och kavaj i siden. Lite stramare, men också väldigt snyggt.Jag tror att hon var bar under med bara ett fräckt halsband till.

Själv har jag bestämt mig för en halterneck, klänning utan släp, kanske i siden. Det finns så mycket att välja bland och plocka tips från. Ska få min klänning uppsydd av min sambos moster och eftersom hon är en mycket bestämd dam gäller det att jag själv har fullständig koll på vad jag vill ha innan jag går till henne. Sparar en massa bilder nu och ska väl skissa ihop några förslag att utgå från. har också provat en del för att veta vad som sitter snyggt. Tur att det är lång tid kvar!

• Carma07

seal: Vad kul att få hjälp med att sy sin drömklänning. Då får man ju den precis som man vill ha den.

• seal

ja jag hoppas att jag får det i alla fall... Ibland känns det som att jag hellre hade hyrt eller köpt färdig för då hade jag vetat hur den sitter från början. För tänk om den inte blir bra??? Lite orolig är jag, men det kommer nog att bli bra i slutändan. Hon har sytt många brudklänningar och balklänningar innan så det borde funka. Hon har tjatat i tio år om att få sy den så det finns inga alternativ. Jag tror det blir bra...

• Carma07

Ja, allt har ju sina för- och nackdelar. Om du bara får klänningen som du vill så blir det nog bra...

• seal

ja, jag tror att det blir bra. Det gäller nog bara att våga släppa på kontrollen lite för ett gammalt kontrollfreak som jag... och det kanske är det som är svårast - inte klänningen i sig...

• Carma07

Ja, det kan vara jättesvårt. Fastän man litar på personen kan man inte låta bli att kolla ändå utan att tänka på det många gånger.

• seal

Apropå kontroll har ni bestämt vem/vilka som ska vara värdpar/toastmaster? Om ni ska ha några sådana alltså.

• Carma07

Nej, vi har inte pratat om det ännu. Hur långt innan behöver man egentligen meddela dem i så fall?

• seal

Vet inte riktigt...Vi tänkte vara riktiga tidiga med att skicka ut inbjudningarna så förmodligen pratar vi med dem under november. Det är bättre att vara ute i tid med inbjudningar och allt så att inte alla hinner boka upp sig på långsemester någonstans precis då vi ska gifta oss.

Svar på tråden Augusti 2007