Augusti 2007
Hej!
Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?
precis som seal fick jag lite panik i början men när lokalen är bokad känns det bara lugnt o fint. nu kan man bara ta till sig alla tips och idéer som finns här. jag skriver listor så jag kommer ihåg. själva planerandet inför kalaset sätter inte igång för än i vår
Också ny här på bröllopstorget och hoppar gärna in här. Vi har bestämt oss att vi ska gifta oss den 18 aug nästa år. Då är det nämligen vår års/förlovningsdag och då passar det bra när den dagen infaller på en lördag. Vi har inte pratat alls något än om hur vi vill ha det. Vi kommer att flytta vid årsskiftet och vill inte sätta någon budget på bröllopet innan vi har landat i huset, men vad jag förstår så är det kanske bra att leta lokal redan nu. I värsta fall kan man ju alltid avboka den om man kommer på något annat alternativ.
Vi har börjat leta lokal nu. Det som låter bäst än så länge är Gräfsnäsgården eller Kustens Hus. Någon som vet något om de ställena som ni vill dela med er av?
Hej hej ... Kul o se att det droppar in allt fler som ska gifta sig i augusti. Jag hade lite smått panik jag oxå när jag först började kolla in här på bt och insåg ganska fort att festlokal och kyrka är det man bör fixa först.
Nu har vi bokat fotograf oxå och det känns otroligt bra. Och det var verkligen tur att jag kollade upp det för den tjejen som vi ville ha hon hade redan fått 3 st förfrågningar på vår dag....
Har inte sett så mycket av hennes foton än , förutom några st på nätet men det kändes så hel rätt när vi pratades vid på telefon så vi bokade direkt ;)
Smink och hår är oxå fixat, jag har sån tur att min bästa kompis är utbildad makeup artist och min moster är frisör...Kan ju inte bli bättre!
Har ni andra fixat nåt sånt? Har ni börjat fundera på klänning än?
Kram kram! :)
Börjar redan känna smått panik eftersom vi inte har börjat boka någonting ännu. Nu har vi iaf pratat om hur vi vill ha det. Min m2b vill ha ett traditionellt och jag hade väl gärna kommit bort en del från det. Men vi ska se vad vi får ihop med vår budget. Sambon har väldigt mycket jobb denna veckan och reser bort över helgen, men from nästa vecka kommer vi sitta ner och leta lokal och kyrka iaf. Då har man ju ändå någonting att börja med.
Kläder är ju ett problem för sig. Vi skall vigasl i en borgerlig ceremoni utomhus. Jag skall inte ha varken vit eller lång klänning.
Problemet är vad jag kan tänka mig att ha på mig... Helst något som gör att man blir 15 cm längre, att magen försvinner, rynkorna slätas ut, armarna blir slimmade o benen välsvarvade...
Kul och höra era ideer och hur det går för er, själv har jag fixat, lokal,smink och hår, transport, kyrkan, Klänning, skor, tiara. Men det är en hel del kvar.. Svårast tycker jag det är med inbjudningslistan. svårt at veta vart man ska säg stopp.det kan ju bli hur många som helst om man inte stoppar nånstans.
Ja gästlistan är något att fundera över. Man vill ju att det skall vara dem man gillar som skall vara där men också att det blir en bra blandning och en skön stämning. Vår första skiss på listan hamnade vi på ca 70 o det känns bra
Hej, här är en till som ska gifta sig i Augusti 07, som det ser ut nu blir det 25 Augusti.
Va kul. vi är en hel drös den 25... jag med!