Augusti 2007
Hej!
Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?
Här är en 25:a till!
Oj... klänning har jag inte alls börjat titta på , har sett en helt underbar på nätet men inte kollat upp om den går att köpa i sverige och i så fall var. En annan sak jag funderar lite på är brudtärnans klänning, vår dotters näbb klänning.. om man ska låta sy upp dom hur långt innan bör man ta kontakt med en sömmerska.. och var hittar man en bra sådan?
Hur ska ni andra göra?
Jag letar också efter en sömmerska. jag har hittat en klänning som jag tror jag vill ha men inte i rätt fäger eller typ av tyg. jag tar gärna emot tips om någon vet någon som syr bra.
hur gammal är näbben/dottern? hur mycket växer hon?
Hej nya augustibrudar!
Det verkar som att de flesta har bestämt sig för slutet av augusti här. Vi tog den 4/8 för då har jag chans att ha semester efteråt. Hade varit trist att börja jobba på en gång.
Jag har börjat titta på klänningsmodeller och bestämt mig på ett ungefär hur den ska se ut. Jag ska få min klänning uppsydd men hade helst köpt den för då vet man från början hur den kommer att sitta...Är lite orolig över om den kommer att bli precis som jag vill ha den i slutändan. Sömmerskan ska få följa med och prova ut först tror jag...Samtidigt känns det lite bortskämt att ens oroa sig när jag ser att många skulle vilja få sina klänningar uppsydda istället. Hon har dessutom sytt flera brudklänningar och mycket kläder för övrigt.Jag borde vara bara glad och tacksam egentligen...
Lykke07, jag såg en brud i en läcker byxdress/kostym i vitt som jag tyckte var lite tuff. Kommer inte ihåg var jag såg den bara. Vet heller inte alls vad du tänkt dig, men jag såg den framför mig när du funderade på vad du ska ha. Vet inte heller hur pass den förlänger, slimmar och slätar ut...
maria 9977: Vilken fotograf blev det som ni bestämde er för?
Lykke07:
Min killes syster som är vuxen ska vara brudtärna och sen ska vår 7 åriga dotter vara näbb. Och hon hinner ju växa en hel del så det blir lite svårt men å andra sidan så är ju inte hennes klänning så stor så det kanske går rätt fort och sy den....Måste bara hitta en bra sömmerska...var hittar man sådana liksom?
Seal:
Vi har bokat Eva Quirbach, hon verkar verkligen toppen och det är sååååå skönt att ha det avbockat på "to do" listan :)
har ni bokat eller tänkt på nån?
maria
hmm... skräddare verkar svårt. hör jag talas om någon skall jag säga till dig direkt. Jag hoppas någon här på BT vet någon bra.
seal
om du kommer ihåg vad du såg den så säg gärna till. alla idéer är välkomna. just nu är jag inne på en kort klänning i 50-tals stil- lite grace kelly tycker jag
Hej alla
Nu har vi iaf bokat kyrka. En sak att kunna bocka av. Det är ju trots allt det som är viktigast om man nu vill bli vigd just den dagen, så får resten ordna sig på något vis. Vi har dessutom preliminärbokat festlokal och var och kikade på den i veckan. Tyvärr så kommer vi att ha en tajt budget så vi får räkna lite på det hela. Eftersom deras menypriser just nu var uträknade på mist 50 kuvert och vi förmodligen blir färre hade han lite svårt att ge något pris på rak arm. Vi ska återkomma om ett par veckor med antal veckor så ska han räkna lite åt oss vad det kommer att hamna på. Under tiden så letar vi vidare efter lokal att hyra där man kan ta in catering. Någon som har bra tips på lokaler i områden runt Lerum?
Inte antal veckor utan antal GÄSTER.
Faktiskt så har jag ännu en sak avbockat på listan och det är fotograf. Min kusin är duktig och han ville gärna fota under dagen sa han. Dessutom har vi fler fotografer i släkten så vi skulle nog tom kunna ha fyra fotografer om vi vill
Carma:
vilken tur ni har som har fotograf i släkten för det kostar ju en hel del faktiskt. Fast det är å andra sidan en sån kostnad som man verkligen måste ta sig...om mn nu inte har en fotograf i släkten vill säga ;)
Själv har jag turen att ha både smink och hår fixat utan att behöva betala.
Får man fråga vilken kyrka ni bokat?
Nääs har en fin festlokal, vänhem, som man får ta med sig egen mat o dryck till. Kanske vore nåt?
Kram!
maria9977: Hår och smink är ju inte heller fu skam att få hjälp med. Nääs är fint och skulle egentligen kunna tänka mig att vara där. Läste dock i en annan tråd att festlokalen vänhem var rätt dyr att hyra.